Gå til innhold

Løgn og bedrag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For et par måneder siden avsluttet jeg et 3 årig forhold med en jeg trodde jeg skulle dele resten av livet med. Mannen var ikke den jeg trodde han var. Jeg unnskyldte den stygge oppførselen hans, og til slutt ble jeg desperat etter å føle meg elsket. Jeg godtok alt, fordi jeg ønsket at jeg skulle bli verdig hans kjærlighet.

Den siste tiden har jeg blomstret og blitt meg selv mer. Smiler og tiltrekker meg mennesker på jobben. Jeg får komplement daglig, om at jeg lyser opp, blitt den glad jenta som inspirerer andre igjen, ser kjempe bra ut osv. Mobilen ringer som aldri før, alt virker tilsynelatende å gå mye bedre.

Jeg er veldig lykkelig over at jeg tok dette valget, og angrer ikke et sekund. Problemet nå er at jeg er stein kald. Hadde besøk av ei venninne og jenta hennes ei helg, og overså ungen helt. Jeg kjente jeg misslikte hennes sterkt, og ble glad hver gang hun sov eller kunne være leke for seg selv. Samme med hunden til venninna mi, som jeg tidligere elsket og hopte, lekte, trente og sov sammen med i hele sommer da jeg var "barnevakt". Nå klarer jeg klarer ikke vise omsorg og kjærlighet i det hele tatt. Jeg blir sint når de nærmer meg.

Tidligere har jeg vært kjempe flink med barn (blant annet min eks sine). Ungene elsket meg og jeg elsket de. Til tross for at moren oppdro de til å hate meg, så gråt de når jeg ikke var der.

Samme oppførsel får min nye "date". Han er fantastisk på alle måter, men jeg er stein kald. Jeg blir irritert når han viser følelser, og har nulltoleranse for "teit oppførsel". Får avsmak og behandler han dårlig :(

Hva er det som skjer? Hva trenger jeg får å komme over dette? Er det noen som har vært igjennom det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at du har behov for å sette nye grenser rundt deg selv, og at følelsene er et utslag av at du trenger rom rundt deg mens du finner ut av dette. Det er intet annet enn helt naturlig. Så jeg ville roet ned datingen til du er mer klar for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del virker det som om du rett og slett ikke er helt klar ennå! Dersom man opplever å blir sterkt såret, skuffet eller generelt har vonde opplevelser som du beskriver, så er man vel litt var for det å vise følelser eller kjærlighet på samme måte som tidligere.

Du trenger kanskje bare litt tid til å finne helt tilbake til deg selv, før du kan dele ut kjærlighet i hytt og pine igjen.

Håper det ordner seg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut den date`n din. Si det som det er , og be han ringe om et år, i tilfelle du har fått orden på følelsene dine igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar mange gode svar. :klemmer:

Ja jeg burde kutte ut daten, om ikke annet treffe han mindre.

Det værste synes jeg er hvordan jeg nå oppfører meg mot andre. Hvorfor jeg er så kald og har en negativ likegyldighets følelse i forhold barn, menn(sex) og dyrene. Det var en stor så del av min personlighet, som nå er "ødelagt". Fra å elske alle vesen rundt meg til å bare ha negative tanker og kun se det negative med de.

Håper det ikke forblir slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar mange gode svar. :klemmer:

Ja jeg burde kutte ut daten, om ikke annet treffe han mindre.

Det værste synes jeg er hvordan jeg nå oppfører meg mot andre. Hvorfor jeg er så kald og har en negativ likegyldighets følelse i forhold barn, menn(sex) og dyrene. Det var en stor så del av min personlighet, som nå er "ødelagt". Fra å elske alle vesen rundt meg til å bare ha negative tanker og kun se det negative med de.

Håper det ikke forblir slik..

Jasså, du har ikke helt lyst til å kutte ut daten din. De er det jo fortsatt litt varme igjen i deg :) .

Jeg synes du skal være ærlig med han om hvordan du er og hvordan du har det, så kan han kanskje tine deg opp litt på lang sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...