Gå til innhold

Singel og frustrert

Becka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei. Jeg forteller deg det.

Ok, så du kan med hånden på hjertet si at du aldri har gått etter en dame som KAN bli bra nok dersom hun forandrer sin innstilling og oppførsel? Beklager, sikkert bare noe jeg har drømt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så du kan med hånden på hjertet si at du aldri har gått etter en dame som KAN bli bra nok dersom hun forandrer sin innstilling og oppførsel? Beklager, sikkert bare noe jeg har drømt.

Det var ikke sånn til å begynne med.

Men nå er hun ikke bra nok før hun endrer innstilling og oppførsel, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke sånn til å begynne med.

Men nå er hun ikke bra nok før hun endrer innstilling og oppførsel, nei.

Så nå vil du altså ikke ha henne lenger og har gått videre med livet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå vil du altså ikke ha henne lenger og har gått videre med livet ditt?

Nei, foreløpig avventer jeg hennes eventuelle reaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva pokker snakkes det om nå da?

Anyway, Love is hard to find!

Jepp, love is hard to find fordi folk flest er egoister.

Leste akkurat en meget interessant artikkel om empati.

Nyere forskning viser at folk som er kortsiktige også har dårlig utviklet empati.

Altså at det finnes en sammenheng imellom evne til å tenke seg selv fremover i tid, og det å ha empati overfor andre folk. Begge deler foregår i samme del av hjernen.

Som i praksis betyr at man bør avskrive kortsiktige (materialistiske) folk hvis man ønsker seg noen som bryr seg om andre.

Dette er vel forsåvidt egentlig ikke noe nytt sånn sett, men det er alltid interessant å få en forklaring på ulike fenomener i livet. Samt at det altså blir litt enklere å se etter visse tegn hos folk man skal unngå.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste akkurat en meget interessant artikkel om empati.

Nyere forskning viser at folk som er kortsiktige også har dårlig utviklet empati.

Altså at det finnes en sammenheng imellom evne til å tenke seg selv fremover i tid, og det å ha empati overfor andre folk. Begge deler foregår i samme del av hjernen.

Som i praksis betyr at man bør avskrive kortsiktige (materialistiske) folk hvis man ønsker seg noen som bryr seg om andre.

Dette er vel forsåvidt egentlig ikke noe nytt sånn sett, men det er alltid interessant å få en forklaring på ulike fenomener i livet. Samt at det altså blir litt enklere å se etter visse tegn hos folk man skal unngå.

Alle bortsett fra deg Steinar har sett disse tegnene hele veien. Ta innover deg det du selv sier du!

Rekk opp hånda alle som har sponset husleien på til en utro dame som er i ferd med å gå fra mannen sin!

Rekke opp hånda alle de som ville styrt unna?

Som jeg tenkte meg, kun en hånd i været på spørsmål 1, og 100 hender i været på spørsmål 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violently Happy

Jeg tenker alltid (altfor) langt frem i tid, og det er visst ikke bra det heller. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle bortsett fra deg Steinar har sett disse tegnene hele veien. Ta innover deg det du selv sier du!

Rekk opp hånda alle som har sponset husleien på til en utro dame som er i ferd med å gå fra mannen sin!

Rekke opp hånda alle de som ville styrt unna?

Som jeg tenkte meg, kun en hånd i været på spørsmål 1, og 100 hender i været på spørsmål 2.

Det er en ting å se det, og det er noe helt annet å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker alltid (altfor) langt frem i tid, og det er visst ikke bra det heller. :(

Som vanlig er det slik at for mye og for lite skjemmer alt. Noe som altså kan være veldig vanskelig å styre selv pga personligheten og hvordan man fungerer som individ.

Det er selvfølgelig ikke sunt for en selv å "se" alle mulige og umulige problemer som kan oppstå. Det er heller ikke sunt å ha for mye empati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting å se det, og det er noe helt annet å gjøre noe med det.

Alle andre enn deg klarer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja. La nå Steinar være litt i fred da. Alt slikt er vel tolningssak emnet til for.

Samt at jeg tviler på at steinar er den eneste her i verden som har blitt litt blind av kjærlighet.

Slik jeg ser det er tolkningssak situasjonen (som jeg har lest svært lite av må sies) kun et tegn på at steinar er nok i bunn og grunn en romantisk sjel som ikke ønsker at hans dedikasjon skal bli tråkket på. Og det er i bunn og grunn forståelig at han ikke ønsker å bli tatt for gitt av en dame han har gitt mye investering i (følelsesmessig og økononisk).

Formuleringene dine kan til tider dog være noe klønete og gi feil inntrykk til folk dog steinar, det må jeg si.

Endret av Strenge Frk.Gerd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. La nå Steinar være litt i fred da. Alt slikt er vel tolningssak emnet til for.

Samt at jeg tviler på at steinar er den eneste her i verden som har blitt litt blind av kjærlighet.

Slik jeg ser det er tolkningssak situasjonen (som jeg har lest svært lite av må sies) kun et tegn på at steinar er nok i bunn og grunn en romantisk sjel som ikke ønsker at hans dedikasjon skal bli tråkket på. Og det er i bunn og grunn forståelig at han ikke ønsker å bli tatt for gitt av en dame han har gitt mye investering i.

Formuleringene dine kan til tider dog være noe klønete og gi feil inntrykk til folk dog steinar, det må jeg si.

Har aldri opplevde et menneske som har latt seg tråkke på til de grader. Er jo tråder her hele tiden med damer som finnet ut at mannen de trodde var oppriktig kun er ute etter sex osv, men det ender jo da alltid med at TS er sterk og dumper mannen hun har følelser for. Steinar derimot :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Nei. Det finnes tråder, og ikke minst finnes det eksempler på kvinner i alle aldere og alle variasjoner som faller for, og blir hos menn som er psykopater, behandler dem dårlig o.l over lang tid.

Dette kan skje den beste- og det er ikke tegn på at steinar er et dårligere eller svakere menneske fordi han har brydd seg såpass mye om et menneske at han har latt seg lure og gitt henne penger. Det er mennesket som har utnyttet han som er den som har begått den dårlige handlingen her.

Jeg forstår at det er populært blandt kvinnene på KG å heve seg litt over steinar. Men dere kommer virkelig ingen vei ved å være nedlatende og hersende.. og det hjelper ihvertfall ikke Steinar på noe som helst vis.

Er målet å vinne diskusjonen over ham? Hva godt kommer ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Nei. Det finnes tråder, og ikke minst finnes det eksempler på kvinner i alle aldere og alle variasjoner som faller for, og blir hos menn som er psykopater, behandler dem dårlig o.l over lang tid.

Dette kan skje den beste- og det er ikke tegn på at steinar er et dårligere eller svakere menneske fordi han har brydd seg såpass mye om et menneske at han har latt seg lure og gitt henne penger. Det er mennesket som har utnyttet han som er den som har begått den dårlige handlingen her.

Jeg forstår at det er populært blandt kvinnene på KG å heve seg litt over steinar. Men dere kommer virkelig ingen vei ved å være nedlatende og hersende.. og det hjelper ihvertfall ikke Steinar på noe som helst vis.

Er målet å vinne diskusjonen over ham? Hva godt kommer ut av det?

Joda det finner kvinner som gjør feil også, men da er de vanligvis ikke så bastante i sine uttalelser for så å bryte dem over en lav sko selv. Makan til hykleri skal man lete lenge etter. Jeg har ikke noe annet poeng med mine innlegg enn å prøve å få slutt på dobbeltmoraliseringa og hykleriet til Steinar. Han får belære seg selv før han begynner å belære andre.

Det å hjelpe steinar tror jeg at jeg og de fleste andre her har gitt opp for ca 99 sider siden i tolkningssak, nå er jeg egentlig mer bekymret for meg selv og den migrenen jeg har pådratt meg etter å ha hørt på alt makkverket hans. Føler meg utrolig dum som bruker så mye tid på å høre på så mye tomprat. Den tråden er verre enn heroin, blir bare mer og mer ødelagt av å henge der jo, likevel klarer jeg ikke å stopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...