Gå til innhold

Stryke på førerprøve som voksen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må bare få det ut: hvordan gikk det an?!?!?!

Det var så ekkel en sensor- han satt bare sur, fikk ikke en samtale i gang, kommenterte at turen er ikke akkurat behagelig for han. Jeg hadde visst ikke flyt i kjøringen...

Og det skjedde helt på slutten av turen: da jeg skulle ut på en forkjørsvei svingte jeg inn på litt brått og fort i det det kom en bil fra venstre. Altså ikke noe dramatisk, bare at jeg kjørte "agressivt" sa han.

Det som sto på arket som begrunnelse for at jeg ikke fikk bestått var: "din kjøremåte er ikke trafikksikker nok".

Jeg er en dame på 32.

Kommer jeg til å få bestått om 4 uker? Noen med lignenede erfaringer?

Kjørelærer og venner jeg har øvelseskjørt med sier at det var rett og slett uflaks og at jeg var uheldig med sensoren, siden jeg ble stresset. Men jeg har begynt å tvile veldig på min kapasitet til å kjøre. Det er feil, det også.

Føler det er så vanskelig å få tilbake selvtilliten... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var kjipt å stryke :( . Men du..ikke gi opp, du klarer det neste gang. Kjør mye de neste 4 ukene. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å stryke, men det eneste du kan gjøre nå er å komme deg opp på hesten igjen og stole på dine egne ferdigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det verre å stryke på førerprøven om man er over en viss alder?

Jeg er 34, og skal kjøre opp om tre uker. Jeg kan ikke se for meg at det skal være noe verre for meg å stryke enn en 18-åring.

Edit: Og om du har strøket, er det i alle fall ikke på grunn av alderen. Jeg er ganske sikker på at sensor tok hensyn til dine kjøreferdigheter, ikke årstallet du er født.

Endret av Batteri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strøk på første oppkjøring. Sensor var en sur og ubehagelig dame som ikke akkurat var beroligende for min del. (Hun har et ganske negativt rykte her i området) Godt mulig jeg hadde strøke unasett, men at jeg var uheldig med sensor var uten tvil.

Andre forsøk derimot, fikk jeg en kjempe koselig godt voksen mann. Vi pratet om løst og fast og han fikk meg til å slappe av med en gang. Jeg bestod førerprøven :)

Dette var for 1 år siden da jeg var 29.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her :)

Kjørte opp for andre gang på torsdag og fikk bestått! jippi!!!!

Takk for oppmuntringen.

det med at sensor var hyggelig og fikk meg til å slappe av hjalp faktisk veldig mye, som noen skrev ovenfor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her :)

Kjørte opp for andre gang på torsdag og fikk bestått! jippi!!!!

Takk for oppmuntringen.

det med at sensor var hyggelig og fikk meg til å slappe av hjalp faktisk veldig mye, som noen skrev ovenfor!

Så kjekt, Gratulerer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atanih2

Man blir ikke automatisk flinkere til å kjøre bil fordi om man blir eldre. Førerprøven er lik for en 18-åring som en 40-åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dette går jo igjen gang på gang. alle som strøk hadde den verste sensoren som går ant å ha. Og de som bestod hadde en utrolig hyggelig sensor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går jo igjen gang på gang. alle som strøk hadde den verste sensoren som går ant å ha. Og de som bestod hadde en utrolig hyggelig sensor.

og veldig mange burde ikke hatt lappen. superkjekt med "snille" sensorere altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bestått! Men jeg føler likevell for å skrive disse ord til andre som er i ferd med å skulle debutere som singelsjåfør (altså dere som tar lappen);

Jeg har skrevet de før- men gjentar gjerne de magiske ordene som i allefall fikk meg til å slappe av under oppkjøringen:

Oppkjøringen er IKKE en eksamen på at du er utlært sjåfør- men en test på om du er flink nok til å fortsette øvingen på egenhånd...

Og strengt tatt er jeg dønn ærlig glad for at det finnes såkalte "strenge og grinete" sensorer- de blir et stresselement til din kjøring. Takler du ikke de- så er du nok heller ikke klar nok til å takle ulike stressmonumenter som kan oppstå under kjøring.

Hva er vel en "sur, innesluttet og grinete gubbe" kontra 2 trøtte, høylytte skrikete kranglefanter av beste kvalitet i baksetet, tutende aggresive medtraffikanter i rushen- godt ispedd etpar frittgående syklister (med og uten motor)???

Nei, slutt å skylde på sensorene med pms, overgangsalder, kranglete koner og kvinnehatere. Det er DU som ikke klarte å takle det, beholde roen... Bruk ukene til neste forsøk til å lære deg å finne roen og selvtillitten på at du er en god sjåfør. Da går alt så mye bedre!

(Jeg er faktisk villig til å påstå at det er altfor mange FOR SNILLE SENSORER- til det har jeg ulykkesstattestikken for både ungdom og andre ferske bilister å vise til....)

Med hilsen fra en annen (voksen) nybegynner:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig i det du skriver Reveal. Det er viktig å kunne takle bråkete/kranglete barn i baksetet, samt alt det merklige ellers i trafikken.

Samtidig synes jeg det er rart at det kan være så stor forskjell på sensorer.

Jeg ser jo i ettertid at jeg ikke var verdens beste da jeg hadde min første oppkjøring. Men når sensor er sur og nedlatende fra første stund, så er det veldig ødeleggende.

Det den andre sensoren gjorde, det var at han fra første øyeblikk smilte, sa at jeg og kjørelærer bare måtte gjøre oss ferdige med gjennomgangen av bilen før jeg satte meg inni, for så å sitte seg inni og vente 1 ekstra minutt. Jeg fikk umiddelbart et godt inntrykk og slappet av med en gang. Den følelsen tok jeg med meg resten av turen og klarte dermed å gjøre mitt beste.

Det betyr ikke at jeg ikke klarer å kjøre i mer stressende miljø. Da jeg fikk lappen var barna mine 4 og 8. Krangle i baksetet er en kunst de har perfeksjonert til tider. Jeg har til dags dato ingen form for ulykke på papiret. Og jeg kjører mye og lenge, mange dager i uken.

Endret av Quasis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...