Gå til innhold

Sarahs TreningsBoble!

Gjest -Sarah-

Anbefalte innlegg

Ja det var tipset jeg fikk, at man skulle drikke ganske mye slik at man man på do rett før man legger seg, for da skal man slippe å opp på natta. Men det stemmer sikkert ikke akkuratt med samme tid og mengde for alle, så du burde kanskje prøve deg fram :gjeiper: Det driver jeg med hvertfall, selv om det ikke helt har funket enda (sikkert mye fordi jeg også drikker en del i løpet av natta :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvileuke. UKE 7, DAG 5

Denne dagen har virkelig gått i ett!!

Jobb - Finne julegave i byen - Trening - Dusje - Middag - Ta oppvasken

Og nå har jeg akkurat slengt meg på sofaen med klemetiner og strikketøy. I x-faktor-pausen må jeg lage morgendagens måltider, for det blir en lang dag på lesesalen i morgen, whi!

Trening

4x4 intervall spinning. 45 min. 400 kcal forbrent. 181 i makspuls.

Spinningen var så forferdelig vond i dag! Hadde melkesyre fra første stund, så det var sykt vondt å prøve å komme høyt i puls. Klarte helt fint å puste, kunne nesten hatt en samtale underveis i dragene, så det var helt klart melkesyren som var begrensningen. Beina skal få spinningfri i morgen! Stakkars bein.

Kosthold

Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl ekstra lett melk, 1 ts tran

Mellommåltid: 1 gulrot

Lunsj: 2 brødskiver med 4 skiver skinke, 1 skyr, noen gulrotbiter

Mellommåltid: 2 godteribiter

Før trening: 1 eple, noen valnøtter

Middag: 2 hamburgere med ett brød på deling

Kvelds: 1 klementin, noen valnøtter

Deilig med fredagskveld i sofaen :) Nå skal jeg fullføre julegaven til mamma: strikkede vanter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes kjeeeedelig ut med en hard og vond spinningtime. Best å la kroppen hvile og hente seg inn litt noen dager, kanskje?

Ha en gooood og effektiv dag på lesesalen! Håper det blir litt kos på deg ikveld.. det er jo lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvileuke. UKE 7, DAG 6

7 timer på lesesalen på en lørdag er vel godkjent? :hoppe: Ble kanskje litt for mye plapring med venninner :sjenert:

Trening

60 min jogging på mølle. ca 155 i puls (pulsklokken streiket). Og forbrant ca 400 kcal.

5 min oppvarming, 50 min jogging på 9 km/t, 5 min nedtrapping. Stoppen 1 gang underveis for å drikke litt. Ellers løp jeg alt sammenhengende. Utrolig fornøyd! Merker at jeg har fått bedre kondisjon :hoppe: Pulsen holdt seg jo på 155!! Før hadde den hoppet til 180 og blitt der. Liker at formen blir bedre :)

Kosthold

Etter trening: 1 banan

Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl ekstra lett melk, 1 ts tran, litt tørket frukt

Lunsj: 2 brødskiver med 4 skiver skinke, 1 skyr

Mellommåltid: 2 klementiner, 25 g valnøtter

Før trening: 1 eple, noen valnøtter

Middag: 1 kyllingfilet med 50 g fullkornspasta, litt lett-dressing

Lørdagskos: Masse smågodt :Hehe:

Nå skal det bli godt å ligge på sofaen å knaske godis og se på Skal vi danse :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! :) 7 timer på lesesalen er særs imponerende! Jeg tror jeg aldri har vært på lesesalen en lørdag, ei heller lest 7 timer på en lørdag. :ler: (nå kjente jeg et lite stikk av dårlig fagsamvittighet- huff)

Og så moro med såå god progresjon i kondisen! Det er veldig veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvileuke. UKE 7, DAG 7

Da var hvileuken overstått! Skal ærlig innrømme at det har vært veldig deilig å ikke tenke på styrketrening :sjenert: Har begynt å like kardio! Men jeg må bare hive meg på neste grunnprogram, og håpe at styrke-motivasjonen kommer snikende.

Dette har vært en grusom helg, sånn kostholdsmessig. Mange timer på lesesalen (= kjedelig) fører til at man spiser det som finnes der. Det vil si mævling av frokostblanding (med masse sukker) uten melk, nøtter av ymse slag og godteri. Jeg tok ikke med dette altså. Eller ok da, jeg tok med nøtter. Jeg spiste tilsammen over 150 g nøtter i dag :sjokkert:

I dag ble det 6 timer på lesesalen. Men jeg vil tro at lese-og pratefordelingen var 40/60 :sjenert: Var så sykt trøtt i dag. Så hver gang jeg prøvde å lese, så sovnet jeg faktisk med hodet i boken. Jeg trodde man skulle få mer energi av all treningen?? :dåne:

Trening

Hviledag

Kosthold

Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl ekstra lett melk, 1 ts tran

Lunsj: 2 brødskiver med 4 skiver skinke, 1 skyr, 1 klementin, chilinøtter

Mellommåltid: 1 gulrot, 1 eple, 20 g valnøtter, sjokolade

Middag: 1 kyllingfilet med 50 g fullkornspasta, litt lett-dressing

Kvelds: Mer chilinøtter!!

Veldig deilig å ikke telle kalorier denne uken. Men jeg merker at jeg lettere tar en godsak her og en godsak der, som utgjør mye til sammen. Men jeg vil fortsette å prøve å leve normalt uten å telle, så jeg gir det en sjanse til. Må tross alt se alt dette i lys av at det er eksamensperiode, og da stapper jeg jo alt mulig i munnen :fy_fy:

Oppsummering av hvileuken

Mandag: 4x4 intervall spinning

Tirsdag: 4x4 intervall spinning

Onsdag: 4x4 intervall spinning

Torsdag: Hviledag

Fredag: 4x4 intervall spinning

Lørdag: 60 min jogging

Søndag: Hviledag

Nå må jeg ordne morgendagens RYP-program, lage proteinshake, og frokost som skal spises på jobben. Jeg skal altså stå opp kl 05.40 i morgen tidlig :søvn: Tilbake til de gode vanene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe. Hvilkeuke, kiss me ass-liksom!! :gjeiper:

Men du har jo hatt pause fra RYP, så den er vel grei. Gleder du deg til å starte på an igjen? hva er opplegget ditt for utfall? Tok såvidt noen idag på slutten, med 10 kgs stang.. låra mine var helt sure etter kondis og styrke :sukk:

Høres bra ut at du letter litt opp i tellinga.. og som du sier, det er sykt vanskelig å spise "korrekt" nå om dagen. Men utfordrer deg på å lage masse gode matpakker, lage hjemmelagede knekkebrød du kan knaske på, ta med gullerøtter osv osv.. You can do it!!! (spørs bare om du vil prioritere det, igrunn.. travle dager for flittige studenter)

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, mim! :)

Det var hvileuke fra RYP ja, så jeg benyttet sjansen til å bli hektet på kardio-trening :Hehe:

Aurelia, akkurat nå vil jeg helst bare fortsette med kardio, synes det er gøy! Men målet mitt er jo å bli fast i fisken, så da må styrketrening til. Blir sikkert greit å trene styrke igjen når jeg kommer i gang!

Utfall ja, den merker du nok i morgen ;) Jeg ble hvertfall litt støl i rumpa etter utfall på veiledningstimen :Hehe: I morgen skal jeg ta utfall med kun stangen (20 kg). I knebøy-stativet altså. Lærte teknikken på veiledningstimen, så håper jeg får det alene også. Flaut å trene med kun stang :flau:

Jeg er veldig flink til å lage matpakker faktisk. På lesesalsdager har jeg med lunsj, middag og mellommåltider. Så jeg holder meg mett hele dagen. Problemet er bare viljestyrken. Når det står andre ting innen rekkevidde, så vips! Må skjerpe meg der. Bare holde meg til matpakkene!!

Fikk vite at han jeg liker holdt på med en annen i helgen. Har vondt i hjertet mitt :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yes, du må forsette å kombinere kardio og styrke... du vil vel ha litt substans og definert kropp, ikke bare bli kjempeslank og tynn og i god form? (ehhh satt litt på spissen). Har troa på denne komboen!

Masse klemmer til deg med tanke på drømmetypen... :klem: Kanskje du må speide rundt etter flere kjekke gutter, så du har et par i ermet? ;) Eller kanskje du kan DO something med han du liker? You go girl..!

vel, da må du neste bare lage ENDA bedre matpakker.. som er så digge at du ikke har lyst på tørr kornblanding istedet.. hehe.

Flinke Sarah!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri morsomt det der. Veit korleis det føles, men det tyder nok på at han ikkje er drømmetypen likavel. Kan bare si: Det er fleire fisk i havet!

Ikkje flaut å ta utfall med 20 kilo på ryggen vel!? Det er bra futt det!

Prøvde utfall i Smith-maskin med foten bak på ein kasse- litt som bulgarsk utfall. Kan trygt si at den satt! Au au. Smith-stanga veier for øvrig 30 kilo noen steder...det sa trenaren først etterpå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Døgnet skulle definitivt hatt flere timer, så vi kunne ha både trent masse styrke og masse kardio...hele tiden... :fnise:

Har selv hatt flere runder hvor jeg har byttet litt på hva jeg har hatt som hovedprioritet; styrke eller utholdenhet. Men jeg tror at det man får best og mest utbytte av er å trene det man har lyst til. Vi er jo tross alt ikke noen toppidrettsutøvere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er Sarah! Som klarer å kombinere eksamenslesing, trening og nokså sunne dager! :) Også syns jeg ikke den siste uka hørtes ut som en hvileuke akkurat ;) Ikke rart at melkesyra kom.

Og gutter fins det flere av. Selv om jeg er enig at det er vanskelig å finne dem! Og sårt å "miste" dem... :klemmer:

Hvordan ser den nye uka med RYP ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. RYP-grunnprogram

UKE 1, DAG 1

Takk for støtte, jenter :) Må nok ut på leting ja! En gang i fremtiden skal jeg tørre å trene styrke på ettermiddagen, for jeg tror han finnes der.

Aurelia: Helt enig med deg, litt substans og definert kropp er pent :) Forslag til gode matpakker? Har laget morgendagens middag og lunsj, så nå gjenstår mellommåltider.

Kevlarsjäl: Så utrolig koselig sagt! Tror jeg aldri har inspirert noen før :Hehe: Bare å følge med, skjer mye spennende her utover vinteren :fnise:

Mim: Hehe, han sa det først etterpå ja! ;) Lurt av han. Stangen min veier 20, og foreløpig er det mer enn nok!

Kóngló: Helt enig! Utfall var dødsvondt! Men merket at det tok godt i stjerten ja :Hehe: Og så tar det jo mye lenger tid, for man jo nødvendigvis trene begge beina.

Yoga: Jeg stemmer også for lengre døgn!

Trening

45 min RYP-styrke

Utfall i stativ

20 kg x 12

20 kg x 12

20 kg x12

Knebøy i stativ

35 kg x 12

35 kg x 12

35 kg x 12

Skråbenk med manualer

7 kg x 12

7 kg x 12

7 kg x 12

Sittende roing

24,8 kg x 12

24,8 kg x 12

24,8 kg x 12

Mageapparat

Hadde ikke lyst

Arnoldpress med manualer

5 kg x 12

5 kg x 12

5 kg x 12

Sittende bicepscurl

5 kg x 12

6 kg x 12

6 kg x 12

Triceps nedpress i kabelapparat

18 kg x 12

18 kg x 12

18 kg x 12

Planken

60 sek

45 sek

-Å herregud sier jeg bare. Jeg startet økten med utfall, og gjett om jeg var gele resten av treningen. Det var såvidt jeg klarte å gå når jeg var ferdig! Har skikkelig troa på sprettrumpe til sommeren :Hehe:

-På knebøyen merket jeg at jeg ikke klarte å gå så dypt. Må konsentrere meg om å klare det, så må ha mer fokus neste gang.

-Roingen gikk bra. Følte at riktig teknikk tok mer på ryggen, enn det jeg gjorde før (som kun tok på armene). Har nesten litt vondt i ryggen nå. Støl-vondt altså.

-Mageapparatet ja. Er det nødvendig å trene mage utenom planken? Jeg liker overhodet ikke den maskinen.

-På arnoldpress må jeg skjerpe meg med å holde korsryggen inntil stolryggen! Jeg skyter magen ut for å klare å løfte bedre, men det resulterer i vond korsrygg.

-Planken, au au au! Jeg skalv i hele kroppen etter 5 sekunder. Og det skyldtes ene og alene utfallene!! Fy flate.

Oppsummert: Deilig å være tilbake i styrkerommet! :Hehe: Jeg troppet opp kl 6.25, superklar for å trene. Ok da, veldig trøtt i trynet. Jeg og en pojke er fast inventar på morgenen, og det var faktisk bare oss to som trente der i dag tidlig. Meget behagelig.

Merker veldig godt at det er 10 dager siden siste styrkeøkt. Det meste var tungt i dag, og jeg kjenner det veldig godt i musklene nå!

Kosthold

Etter trening: 1 dl melk med 20 g sjokoladeproteinpulver

Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl ekstra lett melk

Mellommåltid: 1 eple

Lunsj: 2 brødskiver med 4 skiver skinke, 1 skyr, noen gulrotbiter, 2 kjeks (alltid noe digg på jobben!!)

Mellommåltid: 1 eple, masse nøtter (jeg må slutte å spise nøtter!!)

Middag: 2 hamburgere med ett brød på deling

Kvelds: Vet ikke enda. Må finne på noe lurt

De siste dagene har jeg sklidd helt ut i forhold til mat. Det er nesten så jeg begynner å telle kalorier igjen. Men jeg vil klare dette uten å telle. Må bare få tilbake viljestyrken. Hvem stakk av med viljestyrken min??

I morgen blir en lang dag på lesesal. Må ordne resten av matpakkene. Bare å komme med forslag, om dere har noen :) Så blir det spinning på kvelden. Skikkelig bra instruktør på tirsdagene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk loxodonta!

Jeg bruker samme RYP-øvelser som forrige runde, men har lagt til utfall. Og så skal jeg bli flinkere med å ta planken hver gang. Slet litt (veldig) med den i dag da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Du må ikke slutte å spise nøtter, det er jo kjempefin næring :) Synes du spiser litt lite (værtfall i forhold til hvor mye jeg spiser) men vi er jo alle litt forskjellige sånn sett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det høres ut! Her var du igang igjen..

Sterk du også, vil nå si at du ligger temmelig nær meg i mange av øvelsene. ;) flott jobba og starte så tidlig på an, i morgen skal jeg også teste dette ut... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bøyer meg igjen i støvet for dere som er så flinke å trene tidlig på morgenen. Her er trening før kl. 09 ganske uaktuelt..

Jeg må si meg enig med Kevlarsjæl; i forhold til meg spiser du enormt lite. Hadde jeg spist så lite som deg hadde jeg blitt helt utafor og tappet for energi og ikke minst så hadde jeg hatt et enormt sug etter mat. Men det er godt vi er forskjellige.

Kan det være aktuelt for deg å bytte ut mageapparatet med feks beinhev? Jeg pleier å bytte litt på mellom beinhev, planken og crunches sånn at det blir litt variasjon også på mageøvelsene.

Ønsker deg en flott kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...