Gå til innhold

Sarahs TreningsBoble!

Gjest -Sarah-

Anbefalte innlegg

Hvileuke. UKE 7, DAG 1

Faktisk litt deilig å ikke trene styrke i dag! Men jeg har jo blitt helt bitt av spinning-baselusken, så måtte en tur innom senteret :)

Ja, enig at det er vanskelig å sammenligne 12 og 4 reps, så blir spennende å se nye 10RM :) Håper de er bedre enn for 6 uker siden da, litt flaut om de er det samme :sjenert:

Yoga, jeg føler meg ikke slapp og uopplagt i det hele tatt :)

Føler at jeg spiser ganske mye egentlig. Riktig mat i hvertfall, som metter godt. Målet er å redusere fettprosenten og øke muskelmassen. Vekten kan godt være stabil altså :)

Har hatt en del tanker i hodet i dag angående kaloritellingen. Har veldig lyst til å ikke tele kalorier. Spise normalt liksom. Men jeg vet rett og slett ikke hvordan dette gjøres! Høres sikkert rart ut. Skal man liksom bare spise når man vil og det man føler for? Og hvordan vet man da at man ikke spiser mer enn man forbruker? Merker at jeg får litt panikk ved tanken. Og jeg har med vilje ikke telt kalorier i dag, og merker at jeg veldig gjerne vil sjekke hva jeg ligger på. Har jo spist det samme som alltid egentlig, men likevel.

Trening

4x4 intervall spinning. 45 min. 185 i makspuls. 400 kcal forbrent.

Kosthold

Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl ekstra lett melk. 1 ts tran

Mellommåltid: 1 eple

Lunsj: 2 brødskiver med 4 skiver skinke, 1 skyr, noen gulrotbiter

Mellommåltid: 1 eple, litt nugatti, 15 mandler

Middag: 200 g karbonadedeig med 60 g fullkornspasta og litt sukkerfri ketchup

Etter trening: 1 banan

Har vært utrolig kvalm i hele dag. Og jeg vet godt hvorfor. Dere vet de bollene jeg spiste i går, vel jeg spiste opp hele posen i går kveld. Altså 8 boller totalt :flau: Vet ikke hvorfor jeg gjorde det. hadde egentlig ikke lyst på, og de var ikke såå gode. Men jeg bare lå på sofaen helt utslitt, og orket ikke hente meg ordentlig kveldsmat. Og hodet mitt ville jo at det skulle være godt, om det maker sense. Vel vel. Sånn kan det gå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei på deg! tips til å spise normalt uten telling:

Det krever at du lytter til kroppen når den er mett..

gjerne spise litt sakte, ikke foran tven osv, slik at du får god anledning til å stoppe og spise når du kjenner deg mett.

spise små, sunne måltider (samme som før med andre ord)... og la kroppen (og ikke tallene og dataen) styre hvor mye du spiser. Pluss nå har du så god erfaring, sånn at kroppen "husker" hvor mye du skal ha.

lykke til!

Prøv å ha denne uka hvilke uka tellefri også, og så hvordan det går! ;) Offcourse you can do it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aurelia og takk for tips! :)

Skal ha denne uken tellefri, hjelp! Jeg sliter veldig med mett-og sulthetsfølelse. Har alltid klart å spise ekstremt mye, ofte mer enn pappa, uten å føle meg mett. Selvom jeg vet at magen er mett. Hehe, jeg er rar!

Men denne uken skal jeg øve meg :)

Nå er jeg hjemme fra veiledningstime på senteret. Og så fant jeg ny 10RM, jee!!

Nå må jeg gjøre meg klar for en lang skoledag, og så spinning i kveld (hvis alt går etter planen).

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vi høyra nye 10RM? Spent! :hoppe:

Her kommer du og sier A, men ikke B Sarah???? Fortell!!! ;)

(spent på 10 RM jeg og altså!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herregud, unnskyld!!

Her er de. Aner ikke hvor mye fremgang man skal ha etter 6 uker, så dere får si fra om dette er bra progresjon eller ikke. Og vær ærlige da :)

10RM (6 uker siden --> nå)

Knebøy i stativ: 32 kg --> 40 kg

Skråbenk med manualer: 7 kg --> 9 kg

Sittende roing: 29 kg --> 29 kg

Mageapparat: 30 kg --> 27 kg

Arnoldpress med manualer: 5 kg --> 6 kg

Sittende bicepscurl: 6 kg --> 7 kg

Triceps nedpress i kabelapparat: 19 kg --> 20 kg

Utfall i stativ: 22,5 kg

Noen av de er jo bra synes jeg :) Men trodde helt ærlig at jeg skulle få bedre fremgang :sjenert:

Roingen :klø: Mageapparatet har jeg forklaringen på: gjorde øvelsen litt feil før, og lærte riktig teknikk i dag som var tyngre, hehe.

Ellers så hadde jeg jo veiledningetime først, hvor jeg gjorde alle øvelsene, og veilederen så om jeg gjorde riktig. Så jeg var nok litt sliten i musklene da jeg begynte på 10RM. Jeg gjorde for øvrig de fleste øvelsene rett :Hehe: Magen var som sagt feil, og roingen gjorde jeg også litt feil, men tror riktig måte å gjøre det på var lettere enn slik jeg gjorde den, så har ikke noen forklaring på hvorfor jeg ikke har bedre 10RM der.

På neste grunnprogram (start neste uke) så skal jeg altså ha de samme øvelsene, men utfall i tillegg. Den var tung altså, og begynner kun med stanga :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette er bra jeg! :) Programmet er jo bare på 6 uker, og vi jenter er jo ikke akuratt kjent for å bygge muskler i rekordfart! Så jeg syns absolutt du skal være fornøyd med første gjennomgang :)

Utfall er en av mine hat/elsk øvelser, så tung og kjip å gjøre, men man merker jo at det tar der man vil :fnise: Skal du gå over til knebøy med frivekter, eller tar du en runde til i stativ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, K! :) Joda, jeg er veldig fornøyd :jepp: Har jo bare gått 6 uker!

Jeg fortsetter med knebøy og utfall i stativ. Har blitt tryggere på den øvelsen nå, så da fortsetter jeg med det :)

OMG. Naboen baker noe. Det lukter himmelsk! Kanskje jeg skal banke på å spørre om jeg kan 'låne sukker'.

Oh no. Venninnen min backet ut av spinningtimen. Har veldig lyst til å ligge på sofaen i kveld, men jeg har jo avltalt med meg selv om å spinne. Jaja, får se hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra fremgang på 6 uker! Er vel bedre å bygge muskler jevnt og trutt, dvs over litt tid, enn voldsom vekst?

Viktigst av alt: du føler deg allerede sterkere og i bedre form, eller hur??

Hurra for Sarah! :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvileuke. UKE 7, DAG 2

Takk Aurelia :)

Du har helt rett. Det viktigste er helt klart at jeg ikke er lat lenger :hoppe:

Jeg karret meg på trening alene! Jippi!

Skal ærlig innrømme at jeg gikk inn på 3T-siden for å avbooke timen. Men var 1 minutt for sent ute, så da gikk det ikke. For å slippe å betale 'bot' så måtte jeg jo trene! Angrer ikke nå altså. Men fikk melkesyre i bena allerede på vei til trening, så visste at dette kom til å bli en tung time. Men makan til flink instruktør :jepp:

Trening

-Veiledningstime

-Fant nye 10RM

-4x4 intervall spinning. 45 minutter. 400 kcal forbrent. 183 makspuls

Hadde virkelig problemer med å komme høyt opp i puls i dag. Først på siste draget så klarte jeg å bikke 180 i puls, og klarte da på slutten å komme opp i 183. Skal det blir vanskelig jo bedre trent man er, eller hadde jeg bare en dårlig dag med melkesyre og sånt?

Kosthold

Lunsj: 2 brødskiver med 4 skiver skinke, 1 skyr

Mellommåltid: 1 eple, 15 mandler, 1 gulrot, 1 skål med frokostblanding

Middag: 200 g karbonadedeig med 60 g fullkornspasta og litt sukkerfri ketchup

Etter trening: 1 eple, 1 glass melk

Nå er jeg så ufattelig svett. Er det mulig. Men herregud. Det var en mann på spinningen (første gangen hans) i lyseblå bomullst-skjorte. Den var ikke mye lyseblå når timen var ferdig. Han var totalt gjennomvåt. Helt rart at menn kan svette så mye. Jentene i salen svetta som griser de og, men det går ikke gjennom klærne, hehe. Jaja, småting jeg funderer på mellom dragene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: Jeg synes du har hatt en god progresjon i 10RM, jeg, så jeg synes da du kan vere fornøyd med det. :)

Hvor mange prosent av makspuls er 180 for deg? Jeg begynner å erfare at det blir vanskeligere og vanskeligere å komme seg opp i høy puls, og tror det har noe med at jeg begynner å bli i bedre form (jeg velger ihvertfall å tro det ;))

Jeg har også lagt merke til at mannfolka på spinninga svetter som bare det, gjennom klær og alt, mens jeg synes at vi kvinnene blir mer slitne og utmatta enn de gjør...? Men det jeg også synes er veldig fascinerende er de "svettedammene" rundt syklene som bare blir større og større underveis i timen.. :lol:

Ønsker deg en fin dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk yoga! :hoppe:

Jeg har ikke sjekket makspulsen, men bruker formelen 220-alder, og min makspuls faller da på 197. I dragene skal man ligge på 85-95% av makspuls, som blir for meg: 167-187. Og vil jo helst mest mulig oppimot 187 :)

Jeg har også lagt merke til at jentene tar i mer enn gutta, og at de blir mye mer utslitt. Men gutta har som regel sykkelbukse, sykkelsko og alt i skjønneste orden, hehe. Moro å følge med ja!

I dag har jeg hatt mark i rumpa altså. har nesten ikke fått lest noen ting! Ligger en hel uke bak leseplanen min :skenert: Begynner å bli utrolig stressa!! I morgen må det bli lesesalen hele hele hele dagen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det du studerer, eller hvilken fagdisiplin er det innen? (du behøver ikke svare, skjønner hvis du ønsker å være så anonym som mulig. :) )

God leseøkt på lesesalen i morgen. Jeg personlig trives veldig godt på biblioteket/lesesalen, men merker at det blir fort lettere å være sosial enn effektiv der. Pausene har en tendens til å bli veldig lange. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer noe innen biologi-faget :) Sarah blir altså forsker om noen år!!

Lesesalen blir full kl 7, så om jeg vil ha en god plass, så må jeg troppe opp kl 6.30 :dåne: Klarer det jo når jeg skal trening, så da må jeg klare det når det gjelder lesesalen også. Nå har jeg laget alle morgendagens måltider, og pakket skolevesken. Skikkelig klar for en lang og effektiv lesedag i morgen :Hehe:

Nå skal jeg straks på trening. Håper jeg klarer å lure med meg en venninne eller to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvileuke. UKE 7, DAG 3

Neida, ingen ville være med på spinning! Så da dro jeg alene :)

Jeg tryna på isen. Lå der langflat og kava. Jeg synes det er så utrolig flaut å falle når jeg er alene!

Trening

4x4 intervall spinning. 45 min. 182 makspuls. 400 kcal forbrent.

Kosthold

Lunsj: 2 brødskiver med 4 skiver skinke, 2 egg

Mellommåltid: 1 eple, noen mandler og valnøtter, 1 skyr

Middag: Ovnsbakt kyllingfilet, med stekt sopp, blomkål og brokkoli. Og salat: salatblader, agurk, 1 boks ananas og fetaost

Dessert: 1 klementin

Etter trening: 1 banan

Er forresten støl i rumpa i dag! Har ikke vært det i løpet av de 6 RYP-ukene. Min teori er at det er gårsdagens utfall som gjorde susen, jippi!!! :hoppe:

Endret av -Sarah-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gartulerer med knall framgang!

Tok djupe knebøy sjøl i dag, klarte bare fem med 40 kilo, så du er i alle fall sterkare enn meg- om det er verdt noe hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvileuke. UKE 7, DAG 4

Takk mim!! :)

11,5 timer på lesesalen i dag, det får duge!! :hoppe:

Veide meg i dag tidlig, og vekten viste 53,7 kg. Altså -0,1 kg på 3-4 uker. Det vil si stabil vekt, så det er ok! :)

Så har jeg et problem når jeg trener på kveldstid. Jeg må alltid tisse på natten! Mer nøyaktig kl 3.30. Det slår ikke feil. Om jeg har trent på kvelden, så våkner jeg alltid kl 3.30 for å gå på do. Og det er utrolig plagsomt!!

Trening

Hviledag

Kosthold

Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl ekstra lett melk

Lunsj: 2 brødskiver med 4 skiver skinke, 1 skyr, 1 klementin

Mellommåltid: 1 gulrot, 1 eple, 20 g valnøtter, 1 kjeks

Middag: Spaghetti: 200 g karbonadedeig med 50 g fullkornspasta, og litt sukkerfri ketchup

Dessert: 1 klementin, 1 kjeks, noen valnøtter

Uff, de kjeksene stod på lesesalen. Jeg tok færrest da, men likevel, det er jo ikke helg.

I morgen er det jobb, det vil si ingen lesing. Men håper å rekke spinning etter jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poeng til deg som klarer å ta én kjeks og så vente! :fnise:

Så fint med stabil vekt! Det sammen med økt styrke er jo kjempebra :nigo: Jeg har egentlig gitt opp det med å måtte på do om natta, hvis jeg skal få i meg nok vann så klarer jeg ikke å unngå det :roll: Fikk et tips om å drikke ca. en halvliter vann ca. en halvtime før man skal legge seg, da må man på do rett før man sovner og skal slippe å opp om natten. Det er kanskje verdt et forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg drikker en halv liter vann på trening, men det går jo 1 time fra treningsslutt og til jeg legger meg. Men kanskje jeg bare har treg blære ;) Men du mener at jeg skal drikke en halv liter i tillegg en halvtime før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...