Gå til innhold

Sarahs TreningsBoble!

Gjest -Sarah-

Anbefalte innlegg

Woho, endelig får jeg titte her nå som jeg har lesepause :Hehe: Koser meg med grovbrød med peppermakrell. Herregud så godt det er! Slurp.

Jeg ga meg. Kastet inn håndklet. Avbestilte restylane-timen. Føles egentlig godt, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ehh hvordan spiser man peppermakrell? tar små stykker og legger på skiva, helt sånn? :ler: Det HØRES ikke så godt ut synes jeg.. hehe

yeah!!! no Restylane, sikker på at leppene dine er mer enn fine nok! Really ;) Tenk om du hadde blitt avhengig av det lille ekstra kicket, og utviklet negativ holdning til dine egne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UKE 6, DAG 3

Halvveis i siste uken!

Trening

40 min RYP-styrke

Knebøy i stativ

45 kg x 6

45 kg x 6

45 kg x 6

Skråbenk med manualer

9 kg x 9

9 kg x 7

9 kg x 6

Sittende roing

38,3 kg x 6

38,3 kg x 6

38,3 kg x 6

Mageapparat

38,3 kg x 6

38,3 kg x 6

38,3 kg x 6

Arnoldpress med manualer

8 kg x 4

8 kg x 4

8 kg x 4

Sittende bicepscurl

8 kg x 6

8 kg x 6

8 kg x 5

Triceps nedpress i kabelapparat

24,5 kg x 5

24,5 kg x 5

24,5 kg x 5

Planken

1 min x 2

Oh my, dette er så tungt nå! Klarte én repetisjon mer på noen av øvelsene i forhold til på mandag, så da er jeg happy :) Må si at jeg gruer meg ekstremt til fredag. Da skal det økes en siste gang på noen av øvelsene. Det blir døden!!

Kosthold

Etter trening: 1 dl melk med 20 g sjokoladeproteinpulver

Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl ekstra lett melk. 1 ts tran

Lunsj: 2 brødskiver med 50 g peppermakrell, 1 skyr, 2 klementiner

Mellommåltid: 2 klementiner, 5 mandler

Middag: Spaghetti: 200 g karbonadedeig, 50 g fullkornspasta, sopp, løk og squash. Litt sukkerfri ketchup

Kvelds: 1 skyr, 10 mandler, 2 klementiner

Totalt: 1620 kcal

Ja, jeg bare klæsjer peppermakrellen på brødskiva! Jeg synes det er veldig godt :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gru deg til fredag, Sarah! Du kommer til å være sterkere da :trene: og du gjør uansett så godt du bare kan! Og når du er ferdig, er det heeeeelg og du er ferdig med første runde. Så gled deg!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UKE 6, DAG 4

Denne dagen har gått i ett! Først en veldig hektisk dag på jobb. Satt ikke stille et eneste sekund. Bortsett fra spisepausene da. Skulle hatt på pulsklokken! Så innom noen butikker for å finne gave til pappa. Fant ikke noe altså. Så hjem og lage middag, og så selvsagt spise den. Så rett på senteret for å spinne! Woho!

Trening

4x4 intervall spinning. 45 minutter. 400 kcal forbrent. 185 i makspuls.

Jeg nådde 185 i puls på de to siste dragene! :hoppe: Ble så gira og prøvde å nå 186. Men det får være neste gangs prosjekt. Er rimelig gele i bena nå kan du si. Det svei godt opp bakken på vei hjem. Og jeg skal liksom klare 47,5 kg i knebøy i morgen tidlig! :sjokkert:

Kosthold

Mellommåltid: 1 eple

Lunsj: 2 brødskiver med 4 skiver skinke, 1 skyr, 2 godterbiter :sjenert:

Middag: Spaghetti: 200 g karbonadedeig, 50 g fullkornspasta, sopp og løk. Litt sukkerfri ketchup

Etter trening: 1 skyr, 15 mandler, 1 eple

Totalt: 1620 kcal

Digg dag! Bortsett fra at jeg fikk lest noe :fy_fy:

Dere vet når man møter noen på veien, og så vet man ikke hvem ssom skal gå til høyre og venstre. Så man blir stående og vugge fra side til side. Det er så komisk! Hadde en slik opplevelse med en fyr på vei hjem fra trening, og det føltes som vi 'danset' i flere minutter. Måtte bare le :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen!

Da er dagens treningsøkt gjennomført :Hehe:

Og jeg er ferdig med mitt første grunnprogram!! :bolledeig: Er veldig glad! Hvem skulle trodd at jeg klarte å trene såpass mye over lengre tid. Så nå er det bare å fortsette, resten av livet :eeeh:

Neste uke er det hvileuke. Blir litt godt med en uke uten styrketrening, men samtidig føles det som om det kommer til ødelegge alt. Men i programmet står det hvileuke, så da får jeg tro på at det er det riktige.

Nå er det frokost og så lang lesedag :)

Ha en flott dag, jenter! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel gjennomført program! :blomst::nigo:

Og du kasta inn håndkleet på restilanen også ;) Kjenner jeg er stolt av deg nå ;):ler:

:tommelopp:

Ps: Du ødelegger ikke noe ved å ha hvile fra styrken en uke nå, tvert i mot skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer masse med vel gjennomført! :nigo: Og du skal se at de har rett ang. hvileuke; det er jo for at kroppen skal respondere til de lette vektene på starten av programmet igjen, og ikke være vant til disse 4 reps med tunge vekter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Well done! :jepp:

Du kan vel være litt aktiv i hvilkeuka utenfor programmet? Benytte anledningen til å gjøre noe litt annereledes, få avbrekk fra akkurat de samme øvelsene hele tida..

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UKE 6, DAG 5

Takker og bukker :) Hvileuke blir bra ja, men skal selvfølgelig trene kardio! Kan da ikke ødelegge de gode flyten nå ;) Og så skal jeg finne nye 10RM.

Trening

40 min RYP-styrke

Knebøy i stativ

47,5 kg x 4

47,5 kg x 4

47,5 kg x 4

Skråbenk med manualer

10 kg x 5

10 kg x 4

10 kg x 3

Sittende roing

40,5 kg x 4

40,5 kg x 4

40,5 kg x 4

Mageapparat

40,5 kg x 4

40,5 kg x 4

40,5 kg x 4

Arnoldpress med manualer

8 kg x 5

8 kg x 5

8 kg x 5

Sittende bicepscurl

9 kg x 3

9 kg x 3

9 kg x 3

Triceps nedpress i kabelapparat

24,5 kg x 6

24,5 kg x 6

24,5 kg x 6

Dette var altså siste RYP-økten i grunnprogrammet :Hehe: Det gikk stort sett bra. På skråbenken så skulle jeg tøffe meg på første sett da vet du, som resulterte i at jeg ikke klarte 4 reps på siste sett. Og så skulle jeg gjerne ha klart 4 reps på bicepscurl, men det gikk bare ikke. Prøvde hardt, men armene stod bare på stedet hvil og dirret :sjenert: Men alt i alt fornøyd!! På søndags-oppsummeringen får dere se forsjell fra programmets start til slutt :) Har ikke fått sett på enda, men tror det er noen kilo per øvelse!

Kosthold

Etter trening: 1 dl melk med 20 g sjokoladeproteinpulver

Lunsj: 2 brødskiver med 50 g peppermakrell, 1 skyr, 1 klementin

Mellommåltid: 2 klementiner, nugatti (:sjenert:)

Middag: 200 g mager kjøttpølse med 50 g fullkornspasta og litt sukkerfri ketchup

Kvelds: 1 skyr, 10 mandler, 40 g sukkerfri ifa

Totalt: 1680 kcal

Liker fredager! X-faktor, stearinlys og strikking :) Håper å holde meg våken til Senkveld, men av erfaring så sovner jeg før kl 22.

Oppdaget her om dagen at jeg har fått mindre pupper! Og de som var så små i utgangspunktet :( I trenings-bh så er jeg jo nesten helt flat! Så nå er de slutt på trening i trang singlet. Finnes det treningstopp med innlegg? Eh :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UKE 6, DAG 6

Trening

Hviledag

Følte likevel at jobben var en treningsøkt i seg selv. Skulle hatt på pulsklokken!

Kosthold

Lunsj: 2 brødskiver med 4 skiver skinke, 1 skyr

Mellommåltid: 1 eple

Middag: 200 g karbonadedeig med 60 g fullkornspasta og litt sukkerfri ketchup (når blir jeg lei av dette mon tro :klø:)

Lørdagskos: Smågodt :Hehe:

Lørdager er så koselig! Telysene er tent, strikketøyet ligger klart fremme (julegavene er under produksjon!) og godterposen er superklar for å bli spist. Ikke posen da, men det som er oppi.

Husk farsdag i morgen da dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir heller ikke lei av karbonadedeig og fullkornspasta med ketchup, merkelig nok siden det høres kjedelig ut :fnise:

Ang. pupper så har jeg gitt opp å se ut som om jeg har pupper i treningsbh :gjeiper: De blir aldri seendes bra ut uansett føler jeg, så da får det heller bare være, og så ser man bra ut til vanlig i stedenfor.. :lol:

Høres ut som en koslig kveld! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i dette med treningsbh og pupper.. den klemmer flatt det lille jeg har, ikke helt fornøyd.. :sjenert:

men bryr meg ikke så veldig, på trening er det praktisk og kjedelig, for å kunne ta seg ut FLOTT i etterkant.. (bare jeg ikke trener vekk puppene da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karbonadedeig, fullkornspasta og ketchup, ja, det tror jeg jammen jeg skal ha en dag snart.. Har du ikke noe salat/grønnsaker og krydder til?

Håper du har en hyggelig kveld med strikking, stearinlys og godteposen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lagt opp "friuken" eller? Hva blir det til?! soffagris? :ler: Tipper det blir litt bevegelse på deg jeg!

Ang pupper- er det noen andre enn oss selv som legger merke til det egentlig? Jeg er ivertfall så opptatt av å trene jeg :lur: at slikt går meg forbi! Jeg liker ikke de helt inntillsittende treningstoppene da, men det er heller av andre grunner :ler:

Jeg kjøpte meg den pierre robert sportsBH`n, som man finner i ulike dagligvarebutikker. Syns den satt fint på, ok støtte, også syns jeg puppene fikk litt push :ler:

Endret av loxodonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

UKE 6, DAG 7

Herregud. Jeg er så ufattelig sliten! Fullt kjør på jobb i dag og har ikke slappeta av et sekund. Så i kveld avlyser jeg spinning-timen til fordel for sofaen :)

Ånei, jeg skal ikke være sofagris i hvileuken min! :Hehe: Har fått veiledningstime på tirsdag, for å gjennomgå programmet, se om jeg gjør øvelsene riktig, og finne nye 10 RM. Og så blir det en del spinning-timer :)

Trening

Hviledag

Kosthold

Lunsj: 2 brødskiver med 4 skiver skinke, 1 skyr

Mellommåltid: 1 eple, 2 hveteboller (oi, så oppblåst jeg ble!!)

Middag: 200 g karbonadedeig med 60 g fullkornspasta og litt sukkerfri ketchup

Kvelds: Vet ikke enda. Skyr eller eple, eller noe slikt

Oppsummering av UKE 6

Mandag: RYP-styrke (spiste 1710 kcal)

Tirsdag: 4x4 intervall spinning (spiste 1610 kcal)

Onsdag: RYP-styrke (spiste 1620 kcal)

Torsdag: 4x4 intervall spinning (spiste 1620 kcal)

Fredag: RYP-styrke (spiste 1920 kcal)

Lørdag: Hviledag (spiste alt for mye. Nærmere 3000 kcal)

Søndag: Hviledag (spiste alt for mye. Ca 2300 kcal)

En bra treningsuke. Men for mange spisedager!

Oppsummering av RYP-grunnprogram

Jeg har altså fullført 6 uker med RYP-styrketrening :bolledeig: Her får dere se hvor mye jeg har økt fra uke 1 --> uke 6.

Knebøy i stativ: 20 kg x 12 --> 47,5 kg x 4

Skråbenk med manualer: 5 kg x 12 --> 10 kg x 4

Sittende roing: 22,5 kg x 12 --> 40,5 kg x 4

Mageapparat: 24,8 kg x 12 --> 40,5 kg x 4

Arnoldpress med manualer: 4 kg x 12 --> 8 kg x 5

Sittende bicepscurl: 4 kg x 12 --> 9 kg x 3

Triceps nedpress i kabelapparat: 14,5 kg x 12 --> 24,5 kg x 6

Moro å se at i uke 1 så var alt helt fryktelig tungt. Og nå, 6 uker senere så har jeg økt til det dobbelte på noen av øvelsene :Hehe: Så nå er det bare å fortsette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stilig å se forbedringen, den er ganske så fenomenal!!

Var det tyngre i starten eller i slutten??

ohhh jeg skal løfte over 70 kg tror jeg det var på knebøy... er det mulig tenker jeg??? vi får nå se..

Well done, høres bra ut med gjennomgang på tirsdag og nye RM-er!! Så spennende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, for en progresjon du har hatt- jeg er imponert! :nigo:

Når du ligger så lavt i inntak og trener så mye, blir du ikke slapp og uopplagt? Er målet ditt å gå ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh det blir så morsomt å se hvordan 10RM har forandret seg! Er jo litt vanskelig å sammenligne 12 rep med 4 rep, men man ser jo godt at du har økt! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...