Gå til innhold

Sarahs TreningsBoble!

Gjest -Sarah-

Anbefalte innlegg

Gjest -Sarah-

Jeg prøvde knebøy uten stativ på veiledningstimen. Men jeg fikk det ikke til! Jeg tippet i alle retninger, stanga var for tung.. Så jeg tenkte at jeg bruker stativet nå i 6 uker (grunnprogrammet), og så i neste program at jeg bruker frivekter. Hva tror du om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm. Vanskelig det der da.. For det kommer nok til å være nesten like vanskelig å gå over til frivekter etter grunnprogrammet, for du får ikke noe bedre balanse ved å bruke smith. Det kan jo selvfølgelig hende at du redder det ved å ha blitt sterkere da, så lenge stabiliseringsmusklene ikke er for svake. Men her er det vanskelig for meg å si noe, for jeg har ikke erfaringer med smith.. Bare lest studier og slikt om hvorfor den ikke burde brukes. Du kan jo prøve som du sier, evt. sjekke litt med frivekter innimellom? Kan jo hende at det er noe som hadde gått seg til hvis du hadde prøvd. Men selvfølgelig, er det for tungt så er det jo for tungt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Hm. Jeg skjønner hva du mener. Skal absolutt tenke på det. Tror jeg må ha en veiledningstime til for å øve på knebøy med frivektsstang. Men tror bare at jeg ikke er sterk nok enda, 20 kg er tungt :P Men skal se det an i løpet av uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg hørtes skikkelig negativ ut nå og det mente jeg ikke altså.. Det er jo uansett mye mye bedre enn ingenting at du kjører knebøy i smith! :) Og det å ha som mål å gå over til frivekter etter første runden med grunnprogram er jo kjempefint :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Hehe, nei nei! Ikke tenk på det :) Skjønner absolutt hva du mener :)

(Funker smileys og fet skrift hos dere? Ser at du Kónguló har styrke-smileyen. Men ingenting funker hos meg. Frustrerende!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sjekker* :lete::enig:

Her ser det ut som alt funker. Men jeg skriver vanligvis inn smileys for hånd, og bare de jeg husker, så jeg legger aldri merke til når slike funksjoner blir borte :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke måle hvor bra treninga er etter stølhet! :) Det kommer som oftest når du er uvant med øvelsen eller belastningen (når du går over til en ny øvelse, eller går fra mange reps til få, eller når du begynner på'n igjen etter en lang pause), og så fort musklene er vant til det så blir du oftest ikke støl lenger. Det betyr ikke at virkningen er borte!

Dette var egentlig litt morsomt, for jeg leste nettopp denne:

http://bodywork.blogg.no/1286348661_hvordan_avgjr_du_om_d.html

Passet bra :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

UKE 1, DAG 3

Hehe, der ser du hvor uvitende jeg er om trening :sprettoy:

Har liksom alltid blitt støl etter styrkeøkter, men i dag kjente jeg det bare svakt i bena :)

Trening

35 minutter på ellipsemaskin. 154 i gjennomsnittspuls, og forbrant 290 kcal (virker det troverdig? Synes det høres mye ut).

Dette var ikke intervalltrening altså. Må bli flinkere til det. Synes bare det er så innmari pain :pisk:

Kosthold

Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl melk og 1 dl vann

Lunsj: 'Kylling-risotto': 100 g kylling, 40 g fullkornsris, løk, sjampinjong, gulrot, blomkål, paprika og 0,5 dl kyllingsaus.

Før trening: Halv banan, 1 dl melk

Etter trening: 1 dl melk med 20 g sjokoproteinpulver

Middag: 200 g karbonadedeig-boller med kålrabi-og gulrotstappe

Kvelds: 2 'sunne' brownies-muffins (ikke gode, men spiste de likevel :sjenert: Kvalm). 1 skyr, 20 mandler

Totalt: 1650 kcal

Jeg gir meg liksom ikke, SKAL finne en sunn kakeoppskrift med få kalorier. Men tror jeg bare må kaste inn håndklet nå, for tror ikke det finnes! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

UKE 1, DAG 4

Hadde absolutt IKKE lyst til å stå opp da klokken ringte 5.45 i dag tidlig. Men jeg gjorde det likevel, for ellers kom jeg jo til å ødelegge progresjonen i RYP! Så da bar det av sted på trening før jobb :bolledeig:

Trening

RYP-styrke (kl 6.30)!

Knebøy i stativ

kun stang x 12

kun stang x 12

kun stang x 12

Skråbenk med manualer

4 kg x 12

5 kg x 12

5 kg x 12

Sittende roing

22,5 kg x 12

22,5 kg x 12

Mageapparat

24,8 kg x 12

24,8 kg x 12

24,8 kg x 12

Arnoldpress med manualer

4 kg x 12

4 kg x 12

Sittende bicepscurl

4 kg x 12

4 kg x 12

Triceps nedpress i kabelapparat

14,5 kg x 12

14,5 kg x 12

Jeg husker faktisk ikke om jeg tok 2 eller 3 sett i dag. Var vel i halvsøvne! Men det jeg husker er at knebøyen var sykt tung i dag. Fikk SÅ vondt! Skjønte fort at jeg ikke kom til å klare å øke med 2 kg. Og jeg må si at jeg gruer meg enormt til styrketreningen i morgen, for da MÅ jeg gå opp til 17 kg på knebøy :overrasket: Kommer til å dø!

Det var ingen ubehagelige mennesker i styrkeområdet i dag, men fortsatt like mange da! :klø: Kom i snakk med en hyggelig jente som også driver med RYP! Hun ligger 1 uke foran meg, og har merket fremgang allerede. Håper hun dukker opp flere morgener :)

Kosthold

Etter trening: 1 dl melk med 20 g sjokoproteinpulver

Mellommåltid: 1 eple

Lunsj: 2 grove brødskiver med 4 skiver skinke, 1 skyr. 1 stykke ostekake (forklaring under :sjenert: )

Mellommåltid: 1 nektarin, 15 mandler

Middag: 200 g karbonadedeig, squash, gulrot, paprika, sopp, løk og hakkede tomater

Kvelds: 1 skyr, 1 eple, halv banan

Totalt: 1850 kcal

Sjefen på jobben min hadde bursdag i dag, og hadde bakt en sykt god ostekake. Da sier man ikke nei, hva? Vel, så jeg tok et stykke da (i likhet med alle andre :)) Ble fryktelig oppblåst etter lunsjen, så det er helt klart at magen liker best de sunne matvarene. Ellers har jo kostholdet vært som normalt i dag. Liker ikke variasjon :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Blander seg igjen* Trener du styrke to dager på rad? Om så, så burde nok la det gå minst en dag mellom hver økt, ellers rekker ikke musklene å bygge seg opp igjen mellom hver gang.. :)

Ellers, flink som trener :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Hehe, bland deg i vei :Hehe:

Jeg vet at det ikke er lurt å trene styrke to dager på rad, men får ikke tid i helgen, så må gjøre det i morgen. Det er vel bedre enn å ikke trene i det hele tatt, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Jeg klarer tydeligvis ikke å estimere vekten på smågodtet mens jeg plukker! Jeg prøvde å telle i hodet underveis, og hadde en grense på 200 g. Følte meg skikkelig flink, men det viste seg at jeg hadde plukket 330 g! Hallo. Men da blir det en meget koselig og sukker-rik aften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ops, unnskyld at jeg ikke svarte! :) Skulle tro det er bedre enn å ikke trene ja, du får passe på å spise nok så du har noe å bygge med :nigo:

Mmm smågodt! Jeg koste meg med nachos på kino i går kveld! :sikle: Men ja det er merkelig med vekta på smågodt, det ser mye mindre ut enn det er syns jeg :fnise:

God helg Sarah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

UKE 1, DAG 5

Jeg merket i dag tidlig at beina mine var tunge som bly. Og tanken på knebøy og andre styrkeøvelser fikk meg til å grøsse. Så jeg valgte å droppe treningen, og startet på jobb en halvtime før i stedet. Det var nok veldig dumt, ettersom jeg ikke får tid til styrketrening i morgen. Neste uke blir det styrke på mandag, onsdag og fredag, og håper virkelig ikke at én mindre styrkedag denne uken ødelegger alt. Hva tror du, Kónguló? Jeg kan vel fortsette på uke 2 på mandag, selvom det bare ble 2 økter denne uken? *håpe*

Trening

Hviledag

Kosthold

Lunsj: 2 grove brødskiver med 4 skiver skinke, 1 skyr

Middag: 200 g karbonadedeig, squash, gulrot, paprika, sopp, løk, brokkolig, blomkål og hakkede tomater

Kvelds: 1 skyr, 10 mandler (nevner det sunne først..) og 330 g smågodt

Totalt: 2430 kcal (herregud!)

Smågodtet ble som sagt mye mer enn planlagt, men alt gikk ned på høykant :Hehe: Og ja, det så mye mindre ut enn det det veide!! Men nå er det 3 uker til neste godte-kalas (da skal jeg hjem til mor og far!) :)

Kónguló, hvilken film så dere? nachos ja, åh det er godt! God helg til deg også! Kos deg med besøk :)

Endret av -Sarah-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yej, da var 1. ukens RYP over! Bare dumt å trene når man er sliten. Jeg har ivertfall hatt en tendens i perioder til å trene litt mye på særlig bena. Blir bare tung og sliten...

Har nok en tendens til å ta litt mer enn jeg trodde jeg også når det gjelder smågodt. Kommer i kassa og får sjokk! :skratte: Lenge siden jeg har spist smågodt nå faktisk... prøver å venne meg til nøtter i stedet, og jeg syns i grunn det er like godt. (kanskje ikke heeelt like godt...)

Nyt helgen du også Sarah! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er nok greit å ikke trene når du er så sliten ja! :) Er jo ikke noe godt å bare bryte ned. Du ser det jo fort om progresjonen går for fort til at du kan hoppe over en økt her og der. Du kan jo evt. ta 4 økter neste uke, men det forutsetter jo at du har tid på riktige dager så du får nok hvile :roll: Jeg tror ikke vi trenger å ta det så utrolig strikt jeg! Prøve så godt vi kan bare :)

I går så vi Solomon Kane, i overimorgen skal vi se The Expendables (igjen!), actionfilm uten like ;) I dag ble det øl og pizza og bowling.. :fnise: (Passe på å nevne alle utskeielsene i din bok, ikke i min! :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

UKE 1, DAG 6

Lørdag i går, og måtte jobbe hele dagen. Senteret åpner ikke før etter at jeg har begynt på jobb, så visste at jeg ikke kom til å rekke å trene. Gikk til og fra jobb (som alltid) 15 min hver vei, og så syklet jeg til en venninne på kvelden. Så får håpe at jeg fikk forbrent litt hvertfall, for jeg spiste noe veldig godt til lørdagsgodt! Vi hadde avtalt popcorn til filmgodis, men da jeg kom til henne så hadde hun kake å by på. Da må man jo bare ta, og den var utrolig goood! :Hehe:

Trening

Hviledag

Kosthold

Middag: 2 hjemmelagde hamburgere (kun 1 brød)

Kvelds: 1 stykke sjokoladekake

Totalt: 1600 kcal

Endret av -Sarah-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Sånn, da har jeg kommet hjem fra jobb :) Sliiiiten!

Helt enig, Kónguló, vi trenger ikke ta det så strikt. Jeg har jo aldri trent før, så kan ikke forvente å klare å holde meg 100% til programmet. Vi får bare gjøre så godt vi kan :Hehe: Pizza fikk jeg lyst på nå! Hvorfor må du friste sånn?? Hehe. Jeg tenker av og til sånn at dersom jeg ikke skriver kake-eller godteri-inntaket inn i Mylog, så er det det samme som at jeg ikke har spist det. Tenk om det hadde vært sånn da! At du kunne spist hva du ville, men kun det du skrev ned hadde lagt seg som fett på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

UKE 1, DAG 7

Trening

Hviledag

Kosthold

Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl melk og 1 dl vann, 5 mandler

Middag: Kyllinggryte: 200 g kylling, squash, paprika, blomkål, brokkoli, gulrot, sopp og bretagne kyllingsaus

Kvelds: 1 skyr, 2 bananer, 15 mandler

Oppsummering UKE 1

Da var første uke overstått! Det har ikke gått helt etter planen, men jeg er likevel ganske greit fornøyd ettersom jeg er helt nybegynner ;) For det første ble det kun 2 styrkeøkter denne uken, og det skulle være 3. For det andre skulle jeg utføre 2 intervalløkter, men jeg trente 2 vanlige kardio i stedet. For det tredje så skal man kun ha én spisedag i uken, jeg hadde tre :sjenert:

Mandag: 30 min ellipisemaskin (spiste 2350 kcal)

Tirsdag: RYP-styrke (spiste 1640 kcal)

Onsdag: 35 min ellipsemaskin (spiste 1600 kcal)

Torsdag: RYP-styrke (spiste 1870 kcal)

Fredag: Hvile (spiste 2430)

Lørdag: Hvile (spiste 1590 kcal)

Søndag: Hvile (spiste 1610 kcal)

Målene for neste uke:

- 3 RYP-økter

- 2 intervalløkter

- Kun 1 spisedag (ca 2000 kcal), resten 1600-1700 kcal

- Variere maten mer (vet ikke om dette går!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...