Gå til innhold

Ikke takke for gave?


Gjest Tussi

Anbefalte innlegg

Min svigersøstersende beskjed til min mann om at datteren hadde bursdag, men siden dette var første bursdagen uten bestefar (som gikk bort for et par måneder siden) ville hun bare at datteren skulle feire sammen med noen venner. Altså det betydde at vi ikke skulle komme.

Jeg kjøpte en fin gave og skrev et kort som jeg la i postkassen når jeg kjørte forbi, skrev melding om at jeg hadde vært med gave der. Jeg fikk ikke noe svar og hørte ikke mer. Så fikk jeg en melding heromdagen angående noen nøkler, spurte mens jeg svarte om hun fikk den meldingen om pakken. Fikk til svar at jenta hadde vel glemt å si takk da... Og mer har jeg ikke hørt. Hun hørtes nesten sur ut for at jeg spurte, eller kanskje hun var sur for at jeg la gaven i postkassen, men hva skulle jeg gjøre når det var beskjed om at vi ikke skulle komme?

Det virker sikkert som en bagatell dette, men jeg blir egentlig litt sur over at man ikke engang kan svare ok på at meldingen er mottatt. Og hvorfor kan man ikke lære barna såpass folkeskikk at de takker for gaver de får? Jeg har et veldig godt forhold til denne jenten, har tatt meg masse av henne, her er hele tiden åpent hus. Det er ikke åpent hus for våre barn hos min svigerinne, minstejenta vår på 3 år vet knapt hvem hun er for man sees så sjeldent, det er trist synes jeg, men man kan jo ikke forandre folk, kun seg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen takker, andre takker aldri. Dessverre. Du kan nok se langt etter takkekort når (hvis) hun konfirmeres, og evt. gifter seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres utrolig rart ut..Hadde jeg fått en gave i posten så hadde jeg blitt veldig takknemlig. Det er godt mulig dama ble sur, men da er hun rar! Ser for meg at hun er av typen som blir flau av å få gaver, eller føler hun må arrangere noe for at det skal blir "rettferdig" tåpelig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...