Gå til innhold

Folk som er i din intimsone


Villle

Anbefalte innlegg

Hvordan reagerer dere på den typen folk som står altfor nærme når de snakker. Som i tillegg følger etter deg dersom du prøver å ta ett steg bakover?

Selv mener jeg det er mangel på sosiale antenner, men likeså vanskelig å gi beskjed om.

Kanskje noen av dere er slike som trer inn i intimsonen til andre?

Hvorfor gjør dere det? Er dere bevisste over det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får en ekkel følelse i magen, blir små-uvel.

Jeg har en ekstrem stor intimsone, og jeg må faktisk være godt kjent med, stole på mennesker for at det ikke skal være ekkelt at de er omtrent nærmere enn én meter altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får en ekkel følelse i magen, blir små-uvel.

Jeg har en ekstrem stor intimsone, og jeg må faktisk være godt kjent med, stole på mennesker for at det ikke skal være ekkelt at de er omtrent nærmere enn én meter altså.

men klarer du å si noe til dem da? Når de er innenfor sonen?

Det klarer ikke jeg.. folk er jo hyggelige liksom og det virker ikke som de er klar over det selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de er nærsynt siden de står så nærme?

Broren min var veldig nærsynt men ingen visste om det før lærer i 8 klasse sa han burde få briller. Plutselig stod han på normal avstand. Han prøvde nemlig bare å se folk ordentlig før han fikk seg linser, og da måtte han stå nærme...

Så du kan jo hinte at de står for nærme uten at de vet det selv, og spørre om de er litt nærsynt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men klarer du å si noe til dem da? Når de er innenfor sonen?

Det klarer ikke jeg.. folk er jo hyggelige liksom og det virker ikke som de er klar over det selv..

Nja, jeg sier vel kanskje ikke fra. Men jeg viser at jeg ikke er komfortabel med det. Og flytter meg litt. Følger de etter så hadde jeg nok sagt i fra. Heldigvis har jeg ikke hatt det problemet ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ekkelt og har nok en ganske stor intimsone. Kun de jeg stoler fullt og helt på får lov til å komme inn i min intimsone. Jeg sier ingenting om folk kommer for nært, men jeg viser at jeg ikke liker det ved å f.eks flytte meg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke komfortabelt hvis folk kommer for nær. Jeg tror det defensive kroppspråket slår til i de situasjonene, f.eks at jeg holder armene i kryss og flytter litt på meg.

Det er heldigvis ikke ofte dette skjer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThatWoodcut

For meg kommer det helt ann på hvem det er.

En potensiell venn kan godt komme nærme, men da jeg var på omvisning på Elixia for en stund siden stod han som viste meg rundt alt for nærme. Og da jeg flyttet meg flyttet han seg etter, og det var veldig ekkelt. Jeg sa ikke ifra da... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takler dårlig folk som kommer inn i min intimsone. Jeg tar et stort steg bakover eller til siden om de gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff ja, jeg takler veldig dårlig når folk kommer for nær meg. Pleier å flytte meg, men det hender at folk følger etter. Da prøver jeg å avslutte samtalen så godt jeg kan, eller få en mulighet til å ta en pause i samtalen, for eksempel late som jeg må på do.

Jeg greier ikke å si i fra hvis folk kommer for nær for jeg er redd for at vedkommende kan ta de ille opp. Generelt er det veldig få mennesker jeg klarer å ha tett innpå meg, i praksis er det bare kjæresten og tantebarna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har en del sånne venninner, å eg sier til de at "kan du gå ett skritt bak, du er for nært!" går vi tur så stopper eg opp, går bak henne og skifter side, litt lenger vekk, følger hun da etter tar eg armen og viser hvor nært eg syns det er greit at hun går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Har møtt mange som har trådd over min grense, men aldri noen som ikke har skjønt at de skal trekke seg tilbake igjen. Nå har jeg hørt at jeg har et veldig tydelig kroppspråk da, så det er kanskje ikke så vanskelig å tolke meg, også de som kanskje mangler en sosial antenne eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har inntrykk av at folk med mye sosial antenne også gjør det like ofte som mennesker uten sosial antenne. Jeg vet både psykologer og psykologilærere som har sosial antenne uten like og allikevel gjerne kommer opp til studentene og tar de på skulderen eller setter seg helt inntil de på en stol. Jeg syns det er direkte ubehagelig! Jeg har en foreleser som er sånn, og jeg kan ikke fordra han. Han har et ego uten like og tror han er verdens beste psykologilærer - likevel føler han tydeligvis at han MÅ sitte helt inntil studentene eller ta de i hånda på vei inn i lesesalen.

Jeg har ingenting imot at mennesker er hyggelige og hilser, men jeg blir dårlig av mennesker som skal inn i min intimsone. Min lille ring rundt kroppen. Jeg har litt klaustrofobi på den måten. Hater å ha mennesker veldig nært meg, selv om jeg kjenner de godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...