Gå til innhold

Hvilke facebook statuser irriterer deg mest?

Fremhevede innlegg

Gjest Badebuksa
Skrevet

Jeg syns det kommer litt an på. "Nå er jeg så lei av å være forkjølet" èn gang syns jeg går an, men når folk skriver skikkelig aggressive statuser, som en på min facebook gjorde her om dagen, syns jeg det blir litt mye. Det var noe a la "Dere som er så glade i snø skulle bare visst hvordan jeg har det, og hvor vondt jeg får av dette klimaet, og hvor vondt jeg får av å måke snø, og alle dere som liker snø kan komme hit og måke snøen min hvis dere er så fornøyde!!". Alle har sitt å stri med, så sånne statuser blir for dumt. Han har sikkert mange på sin venneliste som sliter med verre ting enn ham, skulle de begynt å konkurrere om hvem som har det verst, da... Anonymous poster hash: 3ab82...99a

Off.. Bittert! Jg ser mye av den "jeg har en usynlig sykdom" bla bla. Jeg er ikke empatiløs, men dette er folk som gir blaffen i andre som har det tungt, de får ikke mye sympati fra meg gett ;)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Off.. Bittert! Jg ser mye av den "jeg har en usynlig sykdom" bla bla. Jeg er ikke empatiløs, men dette er folk som gir blaffen i andre som har det tungt, de får ikke mye sympati fra meg gett ;)

Ja, det har jeg litt av også. Spesielt ei som deler sååå mange bilder med sitater om sin usynlige sykdom og skriver så mye om det, og er det noe som helst i livet som ikke går hennes vei er det bare på grunn av det. Og det er mest synd på henne, og ingen forstår og bla bla bla. Sikkert synd på henne, for all del, men jeg tror ikke hun gjør det noe lettere for seg selv når hun skylder på sykdommen hele tida. Ti-femten ganger om dagen. Eneste grunnen til at jeg ikke har skjult henne fra facebook er at det er fascinerende hvor mye hun skriver om det... Det er som en trafikkulykke, jeg klarer ikke se vekk... Nesten så jeg har lyst til å skrive at vi andre har det ikke bare lett vi heller, men vi klager ikke på facebook mange ganger om dagen likevel!

Anonymous poster hash: 3ab82...99a

• Liker 3
Skrevet

Irriterer meg aller mest over tidligere bekjent som ikke eier samfunnsengasjement.. trodde jeg. Typisk superegoist.

Men hver gang det finnes en liten notis i avisa om innvandrere, så skriker personen ut om at "Nå må vi pokker meg stenge grensene og kaste innvandrere på hodet og ræva ut og at dette er (sett inn navn på parti/polititiker) sin feil!"

Skjer til stadighet og det er det eneste personen poster, annet enn bilder av alkohol, fest og dumme vitsetegninger / ordtak. Greit å være engasjert, men man kan da for pokker være litt mindre ensidig!

Har ditto. Hver gang det er noe med innvandrere så er hun på banen. Mistenker at hun ikke leser hele artikkelen heller og misforstår med vilje.

Og hun har noen faste følgere som kommenterer det samme hver gang; "At det går an!" - "Dummeste jeg har hørt!"- "Men vi da, skal ikke vi høres?" og så videre....

Og i neste omgang så kommer det teite grisevitser.

(Hvorfor er denne dama på min liste?Vi er sammen i en organisasjon og har noe felles...)

Gjest Riskjeks
Skrevet

Huff, jeg har et par på lista mi hvis politiske engasjement begrenser seg til klaging på innvandrere jeg også... :sukk: Og hvis man begynner å diskutere (på en saklig og høflig måte altså), så klarer de ikke argumentere, og blir sure og kommer med personangrep på personen som kommenterte istedet :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Huff, jeg har et par på lista mi hvis politiske engasjement begrenser seg til klaging på innvandrere jeg også... :sukk: Og hvis man begynner å diskutere (på en saklig og høflig måte altså), så klarer de ikke argumentere, og blir sure og kommer med personangrep på personen som kommenterte istedet :fnise:

En på min liste skrev en skikkelig innvandringsfiendtlig status om at innvandrere ikke jobber (han er selv trygdet, forresten :P ), og så var det faktisk noen som svarte ham og skrev at ja, det er synd på innvandrerne som ikke får jobb pga folks fordommer mot dem :biggrin: Det var så tøft gjort! Og den kommentaren fikk mange likes :biggrin:

• Liker 4
Gjest Riskjeks
Skrevet

En på min liste skrev en skikkelig innvandringsfiendtlig status om at innvandrere ikke jobber (han er selv trygdet, forresten :P ), og så var det faktisk noen som svarte ham og skrev at ja, det er synd på innvandrerne som ikke får jobb pga folks fordommer mot dem :biggrin: Det var så tøft gjort! Og den kommentaren fikk mange likes :biggrin:

Haha, vedkommende skulle skrevet at "det er ikke bare innvandrere som ikke jobber, vel?" :ler:

Utrolig begredelige mennesker som sitter og klager over innvandrere på den måten.

Skrevet

Haha, vedkommende skulle skrevet at "det er ikke bare innvandrere som ikke jobber, vel?" :ler:

Utrolig begredelige mennesker som sitter og klager over innvandrere på den måten.

En vakker dag kommer jeg til å skrive noe ala; "hm, er det ikke staten som holder liv i oss alle sammen?" eller noe sånt. For det er som regel trygdede og alderspensjonister som klager mest, syns jeg. Ikke alle da.

Gjest Riskjeks
Skrevet

En vakker dag kommer jeg til å skrive noe ala; "hm, er det ikke staten som holder liv i oss alle sammen?" eller noe sånt. For det er som regel trygdede og alderspensjonister som klager mest, syns jeg. Ikke alle da.

Det er ofte det ja... Ikke at alle trygdede klager, langt i fra, men de fleste som faktisk klager, er trygdede/pensjonister, evt arbeidsledige/i dårlig lønnet/ustabil jobb. Er vel på en måte logisk, da disse vel føler seg mest "truet". Men det er skikkelig nitrist å lese...

Nå i disse juletider har flere på min venneliste lagt ut rasende statuser om at det "ikke er lov med Lucia og nisseluer på skolene" - gjerne ved å dele artikler fra Fyret og lignende sider.... Null evne til kildekritikk og minimal kunnskap om kultur/religion/historie. :sukk:

• Liker 2
Skrevet

Det er mange!

Som førstegangsgravide som gjennom hele svangerskapet x antall ganger i løpet av en dag, daglig, øser av seg statuser som har med nurket/prinsen/prinsessa å gjøre...eller nå er det bare så så langt tid igjen osv.
Skjønner selvfølgelig at det er stas å få barn og det er bare koslig å dele det med andre, men hver forbanna dag, hundre ganger til dagen...det blir for mye av det gode.

Og så har vi de som er supermødre og superkokker, hvor alt er så perfekt og alt er så veldig riktig med alt de gjør.
Jeg hadde blitt mer imponert om de la ut et bilde av en gryte med svidd mat, alt kan jo ikke være så forbaska perfekt hele tiden :)

Folk må gjerne dele ting fra hverdagslivet, men når det bare går i et spor blir det fort kjedelig.

Anonymous poster hash: 9f4b8...1a0
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Nå i disse juletider har flere på min venneliste lagt ut rasende statuser om at det "ikke er lov med Lucia og nisseluer på skolene" - gjerne ved å dele artikler fra Fyret og lignende sider.... Null evne til kildekritikk og minimal kunnskap om kultur/religion/historie. :sukk:

Jepp. Akkurat den dama jeg nevnte, hadde dette oppslaget også. Noen dager senere, hadde jeg et oppslag om at "Luciafeiringen i barnehagen er blitt rene missekonkurransen"- hehe- husker ikke ordrett.

Og at Lucia er en tradisjon som ble gjeninnført av et svensk museum, blabla. (se wikipedia).

Dette var antakelig noe de overhode ikke hadde fått med seg eller tenkt over, for i deres hode var det jo de stygge muslimene som ville ta kristne, gode Lucia ifra de søte, snille barna.....

Endret av hjertesukka
  • Liker 1
Skrevet

Dette var antakelig noe de overhode ikke hadde fått med seg eller tenkt over, for i deres hode var det jo de stygge muslimene som ville ta kristne, gode Lucia ifra de søte, snille barna.....

Jeg syns det er så festlig at mennesker som aldri er i kirka, aldri ber og sikkert ikke er kristelig konfirmert en gang plutselig er superkristne når de irriterer seg over muslimer :fnise: Da er kristne tradisjoner så viktige, atte! Joda, rasisme er forsåvidt tradisjon, det...

• Liker 5
Skrevet

Sånne "venner" sletter jeg med glede :)

Jeg vil ikke ha folk på lista som uttaler seg rasistisk eller på annen måte helt ukritisk om saker. (Ref. nisseluer etc)

Når det står "kondolerer" synes jeg dette kan være ubehagelig også.( Hvem har dødd?? Hvem kan man spørre? Skal man selv kondolere??)

Skrevet

De hvor forfatteren bedriver særdeling av ord.

(som i overskriften på dette innlegget)

Anonymous poster hash: 53ccd...42b
Skrevet

De hvor forfatteren bedriver særdeling av ord.

(som i overskriften på dette innlegget)

Anonymous poster hash: 53ccd...42b

Haha ja det er irriterende. Jeg pleier å dele statusene fra "Bilder i kampen mot særskrivingsfeil" men de tar ikke hintet :P

Ofte så gjentar jeg det folk skriver, uten å dele opp ordet. Om de skriver "var på innvielses fest i går" så kan jeg svare "var det en kul innvielsesfest?". Men det funker ikke.

Anonymous poster hash: 1ef02...8a2

• Liker 1
Skrevet

Haha ja det er irriterende. Jeg pleier å dele statusene fra "Bilder i kampen mot særskrivingsfeil" men de tar ikke hintet :P

Ofte så gjentar jeg det folk skriver, uten å dele opp ordet. Om de skriver "var på innvielses fest i går" så kan jeg svare "var det en kul innvielsesfest?". Men det funker ikke.

Har ikke tanken slått deg at de kan ha dysleksi? Da heller det mere mot mobbing å drive å pirke på småting og kommentere det hele tiden.

Anonymous poster hash: 92539...9c4

• Liker 2
Skrevet

Har ikke tanken slått deg at de kan ha dysleksi? Da heller det mere mot mobbing å drive å pirke på småting og kommentere det hele tiden.

Anonymous poster hash: 92539...9c4

Særskrivingsfeil har ingen ting med dysleksi å gjøre. Det er ikke skrivefeil, men gramatikkfeil. Jeg har jo folk på FB, med dysleksi. Retter ikke på de så klart.

• Liker 2
Skrevet

Eksempler på statuser jeg synes er irriterende:

• Spiser nudler
  • Drar hjem
  • Gjør xxxx hvis du xxx meg,
  • Det er xxx, kopier denne videre og se hva som skjer
Skrevet

Ble invitert til en gruppe i forrigårs - Macbook pro vi gir bort (75 venstre)

At folk ikke skjønner at det er bare tull og ingen får noen mac'er? Det er jo tydelig at det er google-translate både i navnet på gruppa og i teksten. :klaske:

men hva i alle dager oppnår sånne grupper (alle de som lover å gi bort gavekort eller andre ting) egentlig igjen ved å ha mange tusen følgere? Hva skal de med alle disse følgerne?

• Liker 4
Skrevet

Er enkelte som overfyller news feeden min med alt mulig, til enhver tid. Disse personene irriterer meg litt. Spesielt en person gjør dette svært ofte. Han fortsetter med det hver eneste dag omtrent, og forstår ikke hvorfor noen reagerer på denne overfloden av statusoppdateringer. Som regel er disse statusene totalt innholdsløse, eller så sutrer han konstant over enkelte ting vedrørende hans hverdag. Greit å skrive en slik status av og til, alle kan ha et behov for det, men så ekstremt blir litt i overkant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...