Gå til innhold

Hvilke facebook statuser irriterer deg mest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det jeg reagerer på er at du indirekte påstår at flesteparten av de som er på Facebook er der for å skryte. Slik er det selvfølgelig ikke, men det er de få skrytestatusene man får høre om.

Jeg kjenner jeg blir oppgitt av denne "motsatte skrytingen": Jeg er ikke på Facebook, for der er det bare teite folk...

ok

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det jo baking som opptar folk, og veldig viktig å legge ut bilder av ymse bakverk, der folk kommenterer "åååå sååå flink du er!!!" Joda, kjempeflink vettu, har jo bakt et brød!

Idag har jeg vaska badet "åååå såååå flink du er snuppa"

Herregud da, er man virkelig så forbaska flink om man gjør helt dagligdagse ting som å vaske og bake?

Har ei på vennelista mi som nylig har vært i synden nå, sammen med et vennepar. Statuse hele tiden med bilder av alt dem spiste, hvor dem var, hva dem drakk, hva dem gjorde, hva dem kjøpte osv.

Og hun andre satt og svarte. Da lurer jeg på om ferien var maks kjedelig ettersom de hang med trynet i tlf hele tiden, og attpåtil snakket sammen via fb....

Sykt.

Anonymous poster hash: d809b...91e
  • Liker 2
Skrevet

Har noen bekjente på vennelista som til enhver tid blir med på alskens fantastiske business-muligheter som såvidt har klart å snike seg unna pyramidespill-stempelet. Disse ser selvsagt ned på oss med "vanlige" jobber, og poster ting som:

"If you want to have success, you HAVE to be willing to give up sleep"

"You got a dream? Go get it! "

"I want to" and "I am going to" will never get you to "I did it"

"Dream big dreams world, because remember... Small dreams have absolutely NO magic!"

I tillegg til dette er det til stadighet innsjekking av eventer for businessen, og ikke minst ti tusen bilder og statuser om hvor fantastiske varene er, og hvordan man er et dårlig og usunt menneske uten disse...
Det hører selvsagt også med at de etterhvert innser at de ikke blir rike denne gangen heller, og hiver seg i kast med nye prosjekter, og medfølgende statuser/bilder/innsjekkinger. Hurra!

Anonymous poster hash: fbafa...625
  • Liker 4
Skrevet

En sånn har jeg og på vennelista mi. Han er som en nyfrelst fanatisker. Utrolig irriterende fyr. Men kan ikke slette han heller pga ymse omstendigheter.

Anonymous poster hash: 59678...7fd
  • Liker 1
Gjest Belle âme
Skrevet

To venninner som skrev om en fyr som stirra på dem på åpen status.

Oppmetksomhetsyyyyyk

Skrevet

Har ei på vennelista mi som nylig har vært i synden nå, sammen med et vennepar. Statuse hele tiden med bilder av alt dem spiste, hvor dem var, hva dem drakk, hva dem gjorde, hva dem kjøpte osv.

Og hun andre satt og svarte. Da lurer jeg på om ferien var maks kjedelig ettersom de hang med trynet i tlf hele tiden, og attpåtil snakket sammen via fb....

Sykt.

Anonymous poster hash: d809b...91e

:fnise:

• Liker 7
Skrevet

Har noen bekjente på vennelista som til enhver tid blir med på alskens fantastiske business-muligheter som såvidt har klart å snike seg unna pyramidespill-stempelet. Disse ser selvsagt ned på oss med "vanlige" jobber, og poster ting som:

"If you want to have success, you HAVE to be willing to give up sleep"

"You got a dream? Go get it! "

"I want to" and "I am going to" will never get you to "I did it"

"Dream big dreams world, because remember... Small dreams have absolutely NO magic!"

I tillegg til dette er det til stadighet innsjekking av eventer for businessen, og ikke minst ti tusen bilder og statuser om hvor fantastiske varene er, og hvordan man er et dårlig og usunt menneske uten disse...

Det hører selvsagt også med at de etterhvert innser at de ikke blir rike denne gangen heller, og hiver seg i kast med nye prosjekter, og medfølgende statuser/bilder/innsjekkinger. Hurra!

Anonymous poster hash: fbafa...625

Minner meg om en fyr jeg har på facebook, han selger slike forever living aloe vera greier og skryter det opp i skyene. Kleint.

Anonymous poster hash: ccc01...258

• Liker 1
Skrevet (endret)

Minner meg om en fyr jeg har på facebook, han selger slike forever living aloe vera greier og skryter det opp i skyene. Kleint.

Word. Jeg blir litt flau. Det verste er jo at slike "muligheter" som det så fint heter, er veldig lette å gjennomskue. Du trenger ikke mer enn et kjapt googlesøk (eventuelt et lite minimum av kritisk tenkning) før man skjønner at det kanskje ikke er det lureste å begi seg ut på. Dagens status er følgende (inkludert særdeles sjarmerende skrivefeil) :

"Dont ever let any1 tell u that u cant do something. Not even me. U got a dream u gotta protect it, when people cant do somethings themself they are gonna tell u that u cant do it! U want something go get it! The persuit of happyness!"

edit: og der var man ikke anonym lengre.. :P

Endret av deadmansmarionet
  • Liker 3
Skrevet

Word. Jeg blir litt flau. Det verste er jo at slike "muligheter" som det så fint heter, er veldig lette å gjennomskue. Du trenger ikke mer enn et kjapt googlesøk (eventuelt et lite minimum av kritisk tenkning) før man skjønner at det kanskje ikke er det lureste å begi seg ut på. Dagens status er følgende (inkludert særdeles sjarmerende skrivefeil) :

"Dont ever let any1 tell u that u cant do something. Not even me. U got a dream u gotta protect it, when people cant do somethings themself they are gonna tell u that u cant do it! U want something go get it! The persuit of happyness!"

edit: og der var man ikke anonym lengre.. :P

Haha ja ikke sant. Var med på et av disse home partyene når han starta opp for et par år siden bare fordi han er en venn men aldri igjen! Produktene er greie nok de, men det er hele opplegget rundt, hvordan de liksom skal tjene på at andre skal verve seg og tjene penger osv. som jeg synes er veldig lugubert. Det verste er at han er blitt helt forandret! Det er som om han har blitt hjernevaska.

Her går det for øvrig i: "Det mest beundringsverdige ved å leve, er ikke aldri å falle, men å reise oss hver gang vi faller."

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde også en sånn fyr på facebook! Han var er venn av en venn og vi møttes i større lag og hilste på butikken, men jeg hadde han på face.

Han var en ung fyr fra huttiheita som droppet ut av vgs da han tippet 18, og flytta til "verdensmetropolen Oslo" for å "bli noe".

Så han ble med på noe selvutviklingsgreier (type coaching møter PUA) og mista helt grepet. I begynnelsen var det underholdende på face, så ble det bare trist.

I dag (3 år senere) har han massiv gjeld pga all "kursingen", og jobber på burgerking.

• Liker 4
Skrevet

Det som plager meg mest er:

-Navere som skriver: Endelig helg! :D:D:D

- Kjedebrev

- Treningsstatuser (Spesiellt fra de som trener hver dag...)

- Livet er så herlig osv..

Hater de... :P

• Liker 1
Skrevet

De som skriver femten oppdateringer på en dag av typen:

-Spiser lunsj

-Betale regniner

-Drikker kaffe

-Vasker klær

-Nei skal man gå en tur da?

-Ut å handle mat

-Lager middag

-Spiser middag (med bilde så klart)

-Ser på TV

-Legger meg for å sove

Og samtidig deler masse "morsomme" bilder og vitser ol.

Og så har du de, som alltid maser om noe:

-Kan noen kjøre meg til butikken?

-Kan noen hente ungen min på fotballtrening?

-Jeg trenger hjelp til å montere en benkeplate.

-Kan noen frakte en vaskemaskin for meg?

Det er greit å spørre om hjelp en gang i blant, men å spørre folk på FB daglig om slikt, er frekt og masete :P

Anonymous poster hash: 1ef02...8a2
  • Liker 3
Skrevet

I dag har jeg sikkert vært kandidat for å havne i denne tråden selv :fnise:
La ut et bilde av meg og bikkja som baker pepperkaker, som en liten motvekt til alle som legger ut bilder av pepperkakebaking med ungene :fnise:

• Liker 9
Skrevet

Bitstrips-bilder... Det er jo ikke morsomt eller interessant for andre enn de som lager de og eventuellt de som er tagget, og alle ser like ut...

Anonymous poster hash: 61738...967
  • Liker 4
Skrevet

I dag har jeg sikkert vært kandidat for å havne i denne tråden selv :fnise:

La ut et bilde av meg og bikkja som baker pepperkaker, som en liten motvekt til alle som legger ut bilder av pepperkakebaking med ungene :fnise:

Alt som er motvekt til de faste oppdateringene, er jo kult.

Jeg var så lei av alle bilder av føtter i sommer. Gjerne med Instaweather. Så drittlei tær. Jeg liker ikke tær og jeg vil ikke se andre folks tær. Utrolig hvor mange mennesker, som har stygge tær. Så jeg tok en motvekt og tok bilde av ræva mi på stranda i stedet.

Anonymous poster hash: 1ef02...8a2

• Liker 5
Skrevet

Irriterer meg aller mest over tidligere bekjent som ikke eier samfunnsengasjement.. trodde jeg. Typisk superegoist.

Men hver gang det finnes en liten notis i avisa om innvandrere, så skriker personen ut om at "Nå må vi pokker meg stenge grensene og kaste innvandrere på hodet og ræva ut og at dette er (sett inn navn på parti/polititiker) sin feil!"

Skjer til stadighet og det er det eneste personen poster, annet enn bilder av alkohol, fest og dumme vitsetegninger / ordtak. Greit å være engasjert, men man kan da for pokker være litt mindre ensidig!

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ei som stjeler "morsomme" eller "dype" statuser og later som hun har funnet det på selv. For ikke lenge siden stjal hun en status fra treningsforum og skrev ingenting om hvor hun hadde det fra, og det var ikke en spesielt bra status en gang:

Oppskrift på suksess på gymmet

Du trenger:
4 dl lidenskap
3 ss motivasjon
2 kg tøffhet
5 kopper dedikasjon
1 ts vane
2 liter glede
4 ss styrke

Slik gjør du:
Legg alt sammen i en stor bolle, knus og gni det sammen så alt blander seg godt. Tilsett gjerne to dråper “vilje” for en ekstra piff.

Serveres umiddelbart!

Den var tydeligvis så bra at hun ikke kunne bruke share-funksjonen slik at det synes hvor hun har det fra, men måtte kopiere den i stedet. Og i dag var det nok en dyp status hun sikkert har stjålet fra et eller annet visdomshjørne:

Tenk deg en bank som hver morgen setter inn 86 400 kroner på din bankkonto og hver kveld tar tilbake de pengene du ikke brukte. Hva skulle du gjøre med pengene? Bruke så masse som mulig så klart! Nå er det sånn at du faktisk har en sånn bank, den kalles Tiden. Hver morgen får du 86 400 sekunder,hver kveld er sløset tid borte. For alltid. Det finnes ingen mulighet til kreditt. Det finnes ingen mulighet å spare for framtiden. Bruk derfor tiden så klokt som mulig. Livet er for kort. LEV LIVET <3

Sånne er det omtrent hver dag, i tillegg til tre-fire statuser om husvask og henting i barnehage.

Anonymous poster hash: 3ab82...99a
  • Liker 3
Gjest Badebuksa
Skrevet

Klaging på sykdom. Guuuuriimalllaa så kjedelig. Klage klage.

• Liker 1
Skrevet

Klaging på sykdom. Guuuuriimalllaa så kjedelig. Klage klage.

Jeg syns det kommer litt an på. "Nå er jeg så lei av å være forkjølet" èn gang syns jeg går an, men når folk skriver skikkelig aggressive statuser, som en på min facebook gjorde her om dagen, syns jeg det blir litt mye. Det var noe a la "Dere som er så glade i snø skulle bare visst hvordan jeg har det, og hvor vondt jeg får av dette klimaet, og hvor vondt jeg får av å måke snø, og alle dere som liker snø kan komme hit og måke snøen min hvis dere er så fornøyde!!". Alle har sitt å stri med, så sånne statuser blir for dumt. Han har sikkert mange på sin venneliste som sliter med verre ting enn ham, skulle de begynt å konkurrere om hvem som har det verst, da...

Anonymous poster hash: 3ab82...99a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...