Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Takk for tilbakemelding - fint at oppskriften fungerte noenlunde! Socca er jo egentlig en slags pannekake mer enn brød, så kan tenke meg at det fungerer godt med søtt tilbehør til også. Lønnesirup, kanskje? Jeg har også sett oppskrifter der oliven og frisk rosmarin blandes i røren.

Jeg har tenkt på å bruke stekepanne, rett og slett (støpejern, eller non-stick som tåler å settes i ovnen). I en kokebok jeg har står det at paella-panne kan brukes - og i Nice får man sikkert kjøpt spesielle socca-panner. :)

Jeg tenkte faktisk at jeg gjerne vil eksperimentere med ulike smakstilsetninger som hakket rosmarin eller timian, (eller spisskummen og/eller hakket koriander for å få en mer Midt-Østen-inspirert smak). Oliven er også et kjempebra tips!

Oppskriften fungerte veldig bra, og var dessuten veldig lettvint, så dette kommer jeg til å lage mange ganger igjen! Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha pasta og sterk tomatsaus med reker, og en salat av grillede paprika, squash, auberginer og løk som jeg laget i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag blir det en gryte med kylling, makaroni og grønnsaker. Må finne på noe annet enn nudler, de er jo så fete og usunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blandet grønn salat med texmex-krydret kyllingfilet, avokado, cherrytomater, kidneybønner, rødløk og lime/olivenoljedressing. Matyoghurt og brød ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag har eg kjøpt laksefilet, blåskjell og masse deilige grønnsaker på Mega...så da blir det deilig, sunn fiskemiddag på oss idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
I dag blir det en gryte med kylling, makaroni og grønnsaker.  Må finne på noe annet enn nudler, de er jo så fete og usunne.

Bare de hurtig nudlene m kryddermiks vel ? Du kan ennå spise andre typer nudler, hva med fullkornnudler? de er faktisk kjempegode syns eg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...