Nilma Skrevet 3. februar 2004 #841 Del Skrevet 3. februar 2004 Lammekoteletter, hummus og vannmelonsalat med fetaost (dersom jeg får tak i vannmelon, da). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 3. februar 2004 #842 Del Skrevet 3. februar 2004 Irsk stuing. Hva er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emy Skrevet 3. februar 2004 #843 Del Skrevet 3. februar 2004 Spagettigryte m kjøtt,tomatsaus og parmasanost. Baguetter og salat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 3. februar 2004 #844 Del Skrevet 3. februar 2004 Noe billig noe :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 3. februar 2004 #845 Del Skrevet 3. februar 2004 Hva er det? Det er nesten det samme som lapskaus- det er en gryte med poteter, gulrøtter, kålrot, purre, løk, biffkjøtt, svinekjøtt, bladpersille og god kjøttkraft som er kokt på kraftben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 3. februar 2004 #846 Del Skrevet 3. februar 2004 Det er nesten det samme som lapskaus- det er en gryte med poteter, gulrøtter, kålrot, purre, løk, biffkjøtt, svinekjøtt, bladpersille og god kjøttkraft som er kokt på kraftben. Nam :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 3. februar 2004 #847 Del Skrevet 3. februar 2004 Det er veldig godt, skikkelig deilig vintermat :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Moon~ Skrevet 3. februar 2004 #848 Del Skrevet 3. februar 2004 Kokte pølser og hjemmelagd potetstappe til middag, og hjemmelagde skolebrød rett fra ovnen til dessert. Nam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. februar 2004 #849 Del Skrevet 3. februar 2004 Det er nesten det samme som lapskaus- det er en gryte med poteter, gulrøtter, kålrot, purre, løk, biffkjøtt, svinekjøtt, bladpersille og god kjøttkraft som er kokt på kraftben. Ekte irish stew lages med lammekjøtt. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 3llie Skrevet 3. februar 2004 #850 Del Skrevet 3. februar 2004 I dag hadde vi tortilla wraps med kylling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 3. februar 2004 #851 Del Skrevet 3. februar 2004 Den finnes i flere varianter, jeg har også laget den med lam. Fint om vi kunne slutte og hele tiden være ute etter å ta hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. februar 2004 #852 Del Skrevet 3. februar 2004 Fint om vi kunne slutte og hele tiden være ute etter å ta hverandre. Jeg er ikke ut etter å ta noen. At jeg tilfeldigvis har svart på 2 av dine innlegg i dag, hvor vi er uenige, gjør oss ikke akkurat til "uvenner". Jeg synes ikke akkurat det blir koselig stemning her hvis man skal måtte være forsiktig med hvem man svarer imot i tilfelle de tolker det dithen at jeg er ute etter å ta dem. Det er helt tilfeldig at du var forfatter av disse to innleggene, var faktisk ikke klar over det før du påpekte det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piñacolada Skrevet 3. februar 2004 #853 Del Skrevet 3. februar 2004 Grandiosa!!! :D Mine kulinariske evner er ikke akkurat på Jamie Oliver-planet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 3. februar 2004 #854 Del Skrevet 3. februar 2004 Jeg synes ikke akkurat det blir koselig stemning her hvis man skal måtte være forsiktig med hvem man svarer imot i tilfelle de tolker det dithen at jeg er ute etter å ta dem. Det er helt tilfeldig at du var forfatter av disse to innleggene, var faktisk ikke klar over det før du påpekte det. Jeg har vært borti denne typen komm. før da jeg var mer aktiv på matforumet. Når jeg la ut oppskrifter kom det komm. som lignet på dine og ordet "EKTE" ble brukt flittig. Dette var veldig lite hyggelig. Hvis du er litt kjent i det kulinariske landskapet vet du også at matretter med like navn kan lages på mange måter. Fattigmanns versjonen av Irsk stuing lages kun med kraft og ikke kjøttbiter i det hele tatt. Denne retten er typisk bondemat og de som hadde tilgang til svin brukte svin, de som hadde tilgang til lam brukte lam. Jeg bruker biff/svin fordi jeg synes det gir god smak. Derfor er det unødvendig og skrive at "Ekte Irsk stuing lages med....." fordi den finnes i ulike varianter. Hadde du skrevet "Irsk stuing kan også lages med lam" hadde jeg ikke brydd meg i det hele tatt. Skjønner du forskjellen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 3. februar 2004 #855 Del Skrevet 3. februar 2004 Med ekte mener jeg den originale versjonen, at det finnes variasjoner er vel omtrent en selvfølge, og innlegget mitt var ikke ment som en rettelse av at du kalte noe uten lammekjøtt for irsk stuing, men en ren opplysning for de som var interessert. At du har vært plaget med slikt tidligere synes ikke jeg gir deg noen rett til å anta at jeg er ute etter å ta deg. Hadde jeg konsekvent gått etter dine innlegg hadde saken vært en annen, men for to innlegg er det jo ikke akkurat noe mønster i mine "forfølgelser". Jeg har sikkert sagt meg enig med deg i langt flere innlegg enn jeg har vært uenig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 3. februar 2004 #856 Del Skrevet 3. februar 2004 Blodpølse (helfabrikata!!!) (irritert på disse prektige damene som aldri bruker halv/helfabrikata) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 3. februar 2004 #857 Del Skrevet 3. februar 2004 Her ble det spennende middig i dag :-? EKTE wienerpølser med brød, løk og ketshup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 3. februar 2004 #858 Del Skrevet 3. februar 2004 Her ble det deilig wok med nudler i. Til diskusjonen deres; Arkana og Coffee Jolena, hva er vitsen? Jeg tror virkelig ikke Arkana mente det slemt på noen måte. Hva er vitsen med å bli så irritert Coffee Jolena? Det er da helt normalt å si sin mening. Ja, Arkana kunne skrevet kan istede for ekte lages med, men hallo? Da er du nøye på det. -tegnet etter det hun skrev, forteller jo at det er ment på en "snill" måte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 4. februar 2004 #859 Del Skrevet 4. februar 2004 Fiskesuppe, med fisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 4. februar 2004 #860 Del Skrevet 4. februar 2004 Idag skal vi ha kremet blomkålsuppe med ost og baguett. Gulrøtter og dipp til dessert. I går hadde vi pannekaker med ost og skinke, og med melis til dessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå