Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

I dag blir det sopihop siden det er lønn på mandag! Potetbiter, biter av røde pølser, gulrotbiter, løk og sukkererter i en slags rømmesaus.... Lurer på hvordan det blir, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen middag i dag - jeg spiste istedet sen lunsj på restaurant: Sandwich med salat, hvitløksdressing og et (dessverre heller skuffende :sur: ) stykke stekt "fersk" (??) tunfisk.

Et glass Rioja å drikke til, og brownie med is til dessert.

(Blir irritert når seriøse spisesteder med dertil korresponderende priser byr meg dårlige råvarer... :frustrert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går:

kyllingwok med ris til.

I dag: grov baguett med pesto, roastbeef, masse grønnsaer, jalepenos, litt balsamicoeddik, pinjekjerner og sitronpepper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Dalwhinnie
Hørtes godt ut, har du oppskrift??? Pliiiiiis...

Har vel egentlig ingen eksakt oppskrift, men gjør cirka sånn (middag til to pesoner):

- Et par biffer pepres godt og stekes som vanlig. Ta til siden og la kjølne litt mens du lager resten

- En stor kurv cherrytomater deles i to eller fire

- Et par slangeagurker skrelles, hules ut og skjæres i halvmåner

- Chilli hakkes og blandes i med tomatene og agurken. Jeg brukte 7 hele chilli til oss to i dag, men dette tilpasser du etter hvor sterk chillien er og hva dere liker

- Grovhakk enten vårløk eller rødløk og ha i sammen med finhakket fersk koriander

- Saften av 4 lime blandes med litt sukker og nam plah (thai fiskesaus - ca like mye som limejuicen). Bruker iblant også tamarind, men den kan fint droppes

- Skjær de småvarme biffene i tynne skiver og bland i salaten. Ha over dressingen og la stå og trekke et kvarter før du serverer

Dette er en utrolig lettvint salat å lage samtidig som den er både god og anvendelig. En favoritt om sommeren og også super som forrett til en bedre middag.

Endret av Dalwhinnie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...