Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I går spiste vi laks med poteter, rømme og salat.

I dag aner jeg fortsatt ikke hva jeg skal lage. Har vondt i halsen, smaker liksom ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes godt ut. Vil du dele oppskriften med meg blir jeg veldig glad.

Skulle egentlig følge en oppskrift jeg har fått her, men gjorde det mer på slump. Gratengen står nå i ovnen :sikle:

Kok opp makaroni, mengde etter ønske.

Samtidig som makaronien koker, stek skinke, også etter ønske. (Jeg brukte en skinkeboks på en stor grateng og en liten grateng. Skinken trengs sikkert ikke stekes engang).

Renn av makaronien. Smør formen og ha i et lag med makaroni, så skinke, purre og mais. Gjenta helt til all makaronien og skinken er brukt opp.

Visp sammen 4 egg, 4 dl melk, 1 ts salt og 1/4 ts pepper og hell over formen. Strø over med revet ost. Stek på 200 grader i 30 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går: tortillas med fisk og bønner i en slags saus (høres grusomt ut, men var veldig godt) salsa, ost, salat og rømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
Lager du raviolien selv?

Vanligvis ja (men jeg spiser sjelden ravioli, bl.a. fordi jeg ikke synes det er det mest spennende å holde på med), men i dag spiser jeg alene så da skal jeg teste ut om Barilla sin ravioli er god. Men sausen lager jeg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig følge en oppskrift jeg har fått her, men gjorde det mer på slump. Gratengen står nå i ovnen :sikle:

Kok opp makaroni, mengde etter ønske.

Samtidig som makaronien koker, stek skinke, også etter ønske. (Jeg brukte en skinkeboks på en stor grateng og en liten grateng. Skinken trengs sikkert ikke stekes engang).

Renn av makaronien. Smør formen og ha i et lag med makaroni, så skinke, purre og mais. Gjenta helt til all makaronien og skinken er brukt opp.

Visp sammen 4 egg, 4 dl melk, 1 ts salt og 1/4 ts pepper og hell over formen. Strø over med revet ost. Stek på 200 grader i 30 minutter.

Tusen takk :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...