Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Skinkegrateng i dag.

Hørtes godt ut. Vil du dele oppskriften med meg blir jeg veldig glad.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I går spiste vi laks med poteter, rømme og salat.

I dag aner jeg fortsatt ikke hva jeg skal lage. Har vondt i halsen, smaker liksom ikke så mye.

Skrevet
Hørtes godt ut. Vil du dele oppskriften med meg blir jeg veldig glad.

Skulle egentlig følge en oppskrift jeg har fått her, men gjorde det mer på slump. Gratengen står nå i ovnen :sikle:

Kok opp makaroni, mengde etter ønske.

Samtidig som makaronien koker, stek skinke, også etter ønske. (Jeg brukte en skinkeboks på en stor grateng og en liten grateng. Skinken trengs sikkert ikke stekes engang).

Renn av makaronien. Smør formen og ha i et lag med makaroni, så skinke, purre og mais. Gjenta helt til all makaronien og skinken er brukt opp.

Visp sammen 4 egg, 4 dl melk, 1 ts salt og 1/4 ts pepper og hell over formen. Strø over med revet ost. Stek på 200 grader i 30 minutter.

Skrevet

Det ble tomatsuppe med makaroni, kokte egg og baguette ved siden av

Skrevet

Vi hadde torsk med appelsinsaus og couscous med kikerter.

Skrevet

Karbonader med poteter,grønnsaker og bernaisesaus.

Gjest bamsemums
Skrevet

italiensk gryterett med hvitløksbaguetter til... :sikle:

Skrevet

Ricotta/spinat-ravioli i krydret tomatsaus.

Skrevet
Ricotta/spinat-ravioli i krydret tomatsaus.

Lager du raviolien selv?

Skrevet

I går: tortillas med fisk og bønner i en slags saus (høres grusomt ut, men var veldig godt) salsa, ost, salat og rømme.

Gjest Very Victoria
Skrevet

Canneloni i tomatsaus med salat og hvitløksbaguetter til. Får noen middagsgjester i dag også.

Skrevet

I dag blir det marinert laks med poteter, agurksalat og revet gulrot.

Skrevet
Lager du raviolien selv?

Vanligvis ja (men jeg spiser sjelden ravioli, bl.a. fordi jeg ikke synes det er det mest spennende å holde på med), men i dag spiser jeg alene så da skal jeg teste ut om Barilla sin ravioli er god. Men sausen lager jeg selv. :)

Skrevet
Skulle egentlig følge en oppskrift jeg har fått her, men gjorde det mer på slump. Gratengen står nå i ovnen :sikle:

Kok opp makaroni, mengde etter ønske.

Samtidig som makaronien koker, stek skinke, også etter ønske. (Jeg brukte en skinkeboks på en stor grateng og en liten grateng. Skinken trengs sikkert ikke stekes engang).

Renn av makaronien. Smør formen og ha i et lag med makaroni, så skinke, purre og mais. Gjenta helt til all makaronien og skinken er brukt opp.

Visp sammen 4 egg, 4 dl melk, 1 ts salt og 1/4 ts pepper og hell over formen. Strø over med revet ost. Stek på 200 grader i 30 minutter.

Tusen takk :blomst:

Skrevet

Høstgryte (ala grete Roede...) med flatbrød

Skrevet

Pitabrød med kjøttdeig (sterkt krydret), salat; mais, agurk, paprika, salat, løk, champignon, og hvitløkskrydder :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...