Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Thai-inspirert wokrett med fersk laksefilet, løk, paprika, blomkål, sukkererter, babymais, vårløk, hvitløk, chili, ingefær, kokosmelk, limesaft, fish sauce og sesamolje. Med eggenudler til. :)

Skrevet

Chicken fingers på Fridays.

Skrevet

Jeg planlegger lett middag i dag - vi spiser sent og været er så bra.

Tror det blir tagliatelle med klasetomater, ramsløk, friske urter (basilikum, gresk oregano, sitrontimian), olivenolje, litt balsamico og ristede pinjekjerner (fritt etter Jamie Oliver :wink: ).

Skrevet

I dag har min samboer ytret ønske om biffstrimler, så det skal det bli (bursdagsbarnet bestemmer jo :) )

Skrevet

Kyllingsalat med rundstykker til.

Skrevet

Grillet hakkebiff og grillet kalkunkarbonader med salat til

Skrevet

Vi har spist ute i ettermiddag. Jeg valgte grillet smørfisk panert med sesamfrø, servert med salat og stekte poteter.

Det smakte... sånn passe. :-?

Gjest Spacegirl
Skrevet

I dag blir det stekt laks, agurksalat, poteter og tja vet ikke helt enda :klø:

Er ikke noe flink til å lage middag vanligvis, men i dag får jeg besøk, så da er det litt morsommere å lage middag når det ikke er bare til meg selv :wink:

Skrevet

Her blir det pastasalat, det er for varmt til grøt som vi egentlig hadde planlagt.

Skrevet

Her er det planlagt svinebiff og ris, muligens med salat, i kveld en gang. For i morgen har vi planlagt pastasalat.

Det er en liten utfordring i seg selv å komme på mat som kan serveres når en av dem som skal spise ikke kan ha NOE krydder. (dreper liksom lørdagspizzaen når man ikke kan bruke krydder eller smeltet ost....) (Jeg skal krydre kjøttet til tre av oss altså, og setter krydder på bordet, men mamma tåler ikke noe som helst krydder, dessverre...)

Skrevet

Taboulleh - couscoussalat - med cherrytomater, rødløk, grillet rød og gul paprika, bladpersille, frisk mynte og sitron/olivenoljedressing.

Skrevet

Fiskesuppe med masse hvitløk.

Skrevet

Kyllingbryst i hjemmelaget saus av kyllingkraft, hvitvin, crème fraîche, dijonsennep og hvitløk. Kanskje også hakket gressløk og litt sitron - vi får se. :) Ovnsstekte, små nypoteter og kokt, grønn asparges som tilbehør.

Dessuten blir det muligens dessert i dag: Lun rabarbrasuppe med kanelstang og friske jordbær. :P

Skrevet

Så lenge solen er fremme så er det grillmat på oss

Skrevet

Nyyyydelig vær, så det blir grilling :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...