Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Frossenpizza fra Big One i dag. 

Anonymkode: c4271...c46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Caldo verde, dvs portugisisk suppe av poteter, grønnkål og stekt chorizo.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 1
Skrevet

Den der høstforkjølelsen har hærtatt hele husholdet. Siden den varer ei uke hvis man går til doktoren og sju dager hvis man blir gmhjenne, valgte jeg siste variant. Gårkveldens «bedring gjennom næring» bestod av grønnsaker i mange farger som ble stekt/freset i stekepanna, peanøttsaus, og jasminris. Fersk koriander og grovhakkede peanøtter til.

• Liker 3
Skrevet

I går: Ovnsbakt salma og en lun salat av Puy-linser, tomater, sjalottløk, persille og dijonvinaigrette. Med rømme og sitronbåter til.

• Liker 2
Skrevet

I dag følte jeg at jeg trakk vinnerloddet da jeg fant en porsjon biff stroganoff i fryseboksen. Den var like god som da den var nylaget. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er alene hjemme denne uken, og benytter anledningen til å støvsuge fryseren for smårester som bare er nok til én.

I dag har jeg varmet en rest spicy kjøttboller i en rest tomatsaus med en rest ovnsbakte paprika jeg laget tidligere i uken, og gratinert under grillen i ovnen med store biter av bøffelmozzarella i. Polenta ved siden av - av typen som tar 3 min å koke, med smør og parmesan i.

Himmel og hav så godt det ble da! :hjerter: Skal jammen meg huskes. Og det tok maks et kvarter å lage.

• Liker 1
Skrevet

Lam korma med ris og en frisk salat. Skulle gjerne hatt en god rødvin til, men det får vente til en kveld vi har barnefri. Som blir en gang i desember 🙂

• Liker 2
Skrevet

Pulled pork av langtidsstekt svinenakke i hjemmebakt burgerbrød med coleslaw og bbq-saus. Sprøstekte potetbåter til 😁

Anonymkode: 316c5...68e

• Liker 2
Skrevet

Fettuccine i saus av kylling (utbeinet lår), hvitløk, chili, friske tomater, oliven, kapers og persille, med parmesandryss. Italiensk rosé til. Fredagsfavoritt når vi trenger noe raskt og enkelt, men godt.

Til dessert brownies og vanlijeis.

• Liker 3
Skrevet

Det blir litt sen middag denne gangen. Fyrer opp en Casa di Mama i skrivende øyeblikk. :)

• Liker 2
Skrevet

Kjøttkaker , saus, erter og poteter . 

• Liker 2
Skrevet

Suppe av 1,5 kg grønnsaker, stavmikset med litt creme fraiche. Har i gulrøtter, poteter, søtpotet, kålrabi, rødløk, hvitløk, chili og ingefær. Og et par hønsebuljongterninger. Redda mye grønnsaker!
Servert med kokt egg i dag. (Nok til mange dager med ulik topping☺️)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Stekt ris med gulrot, fennikel, sukkererter, erter, purre, egg, laks og torsk. 

Med teryaki, soyasaus, sesamolje, hvitløk, ingefær og sriracha.

• Liker 2
Skrevet

Var så heldig å finne vongoleskjell i en fantastisk dagligvarebutikk jeg var i dag. Da ble det pasta vongole til middag med hvitvin, chili og masse fersk bladpersille. 

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg søkte tilflukt fra landskamp på TV inne på kjøkkenet og laget kjøttsuppe i dag, av en rest lammefrikassé (kjøtt og kraft) fra fryseren, tilsatt rotgrønnsaker, purre og speltgryn. Flatbrød og smør til - veldig godt på en kald novemberkveld.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

I går fredag: Ferdigkjøpte ferske gnocchi i amatriciana-saus (løk, chili, bacon, tomat) med parmesan, litt bladpersille og en hel (ikke så stor!) burrata på toppen. 

• Liker 1
Skrevet

Fjordlands medisterkaker. Absolutt anstendig, men potetene var som vanlig smakløse klædder, men det var jeg forberedt på. Sånn går det når man skreller potetene før de kokes, da smaker det ingenting. Dog var det ikke noe salt og pepper ikke kunne løse. :) 

Skrevet

Rester av bollefrikasse fra i går

Skrevet

Pappardelle i sitron- og fløtesaus med tynnskåret fennikel, sjalottløk, hvitløk, erter og persille, toppet med ristede pinjekjerner og parmesan.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Laget sånn 3 kg suppe i går, vi er 2😂 Hokkaidosuppe der gresskaret var 1 kg😳. Tilsatte også ca 1 kilo gulrot, potet, søtpotet og rødløk. Samt chili, ingefær og hvitløk. Kokt i hønsebuljong og stavmiksa med creme fraiche og matfløte. Spiste med egg i går.

Frøs ned flere porsjoner til slitsomme vinterdager☺️ 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...