JimmyOlsen Skrevet 28. juni #57162 Skrevet 28. juni I dag blir det noe pasta greier med kylling fra en frossen pose.
Pawn Hearts Skrevet 29. juni #57164 Skrevet 29. juni Vi hadde gjester i går, og sjelden har jeg vært mer fornøyd med maten jeg har servert. I utgangspunktet fulgte jeg Matprats oppskrift på kylling i mangosaus, men jeg gjorde noen vesentlige endringer (jeg har laget den før, så jeg visste hva jeg gjorde). Det er egentlig ingen grønnsaker i denne retten, så jeg supplerte med gulrot, paprika og rødløk. Oppskriften sier bare peanøtter, men jeg blandet inn noen pistasjnøtter jeg hadde liggende. I stedet for fileter brukte jeg kyllinglår (Stangekylling, og de er ganske store). Erfaring har vist meg at kjøttet blir perfekt når det stekes på 180 grader i en time, og det stemte i går også. Tilbehør var ris og naan. Til dessert serverte jeg en rabarbrasmuldrepai med en enkel vaniljekrem av pisket krem blandet med gresk vaniljejogurt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni #57165 Skrevet 29. juni I kveld ble det butter chicken etter denne oppskriften, men med safran, frisk gurkemeie, og ovnstørkede tomater i stedet for tomatpuré. Basmatipilaff og nystekte naanbrød med hvitløks- og koriandersmør til. Til dessert ble det morsomt nok franske crêpes med vaniljeis, jordbær og lønnesirup - knallbra menysammensetning. Grunnen var at vi hadde pannekakerøre igjen fra i går, da jeg laget crêpes Suzette med limoncello og friskpresset appelsin og sitron, også da med norske jordbær og is til. Anonymkode: ad006...80d 1
n0vember Skrevet 29. juni #57166 Skrevet 29. juni Taco med tortillalefser, kyllingkjøttdeig, ost, salat, agurk, ananas, paprika, dressing, rømme, salsa og tortillachips. 🌮 Is til dessert. 🍦 1
Hunter7 Skrevet 30. juni #57167 Skrevet 30. juni Salat med litt av hvert i - rucola, rød ris, avocado, vårløk, stekt champignon, spisspaprika, ulike slag av tomater, persisk agurk, ymse nøtter, og en sitron-basert vinaigrette. Spelt- og gulrotbrød ved siden av. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli #57168 Skrevet 2. juli I dag har det vært akkurat nok sol til å spise middag ute på terrassen, og etter det noe begredelige sommerværet så langt i juni var det grunn god nok til å feire litt. Så dagens middag ble En rest aubergine parmigiana med lag av ricotta, spinat og purre (jf https://www.theguardian.com/food/2021/aug/16/thomasina-miers-recipe-aubergine-parmigiana-spinach-ricotta#comments). Litt grønn salat og focaccia til, pluss en italiensk rosé. Gnocchi med hjemmelaget pesto - liker å lage det om sommeren med fin basilikum og fersk hvitløk. Norske økologiske jordbær og bringebær med vaniljeis. Anonymkode: ad006...80d 2
MarianneE Skrevet 3. juli #57169 Skrevet 3. juli Det blir curry- og honningmarinert kylling med kokosris. Elsker boka "digg thai" hvor oppskriften er fra. 1 1
Frøkenfryden Skrevet 3. juli #57170 Skrevet 3. juli Hos foreldrene mine. Fått hjemmelaga kjøttkaker med poteter, brun saus, blomkål, gulrøtter og kål🥰 1
Brunhilde Skrevet 3. juli #57171 Skrevet 3. juli Jeg lagde pizza i dag. Litt retro med luftig og litt tykk bunn, tomatsaus, ost, kjøtt, sopp, bacon, tomat og masse oliven. Den ble god. 🍕 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli #57172 Skrevet 3. juli Ovnsform med pølser (chipolata og fersk chorizo), epler, rødløk, frisk salvie, eplesidereddik og litt lønnesirup (liknende oppskrift: https://heinstirred.com/baked-sausages-with-apple-and-red-onion/ ). Polenta til, og en miks av grønnkål og spinat surret i olivenolje. Anonymkode: ad006...80d 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #57174 Skrevet 6. juli Tyrkiske køfte (kjøttboller) av lammekjøttdeig, med kanel, chiliflak, persille, dill, pinjekjerner og rosiner. Bulgur i tomat og grønn salat til. Til dessert jordbær og hvit fersken marinert med vanilje og sitron, og en kule vaniljeis til. Anonymkode: ad006...80d 1
MarianneE Skrevet 7. juli #57175 Skrevet 7. juli (endret) Sommerkoteletter, ris og så blir det en salat bestående av mango, avokado, persisk agurk, vårløk, paprika, selleri og rester av noen nøtter Endret 7. juli av MarianneE 1
Frøkenfryden Skrevet 7. juli #57176 Skrevet 7. juli Laget suppe av gulrøtter, poteter, sjalottløk, hvitløk, chili og ingefær. Med kokosmelk☺️ 1
Brunhilde Skrevet 7. juli #57177 Skrevet 7. juli Her ble det en Crispy Burger i rundstykke. Tilbehør var rødløk, tomater og aioli.
Hunter7 Skrevet 7. juli #57178 Skrevet 7. juli Veldig enkelt i aften: Ferskt grovbrød, et noenlunde greit utvalg pålegg, og svart te. Helt greit på en regnværstung mandag og med matlyst lett på minussiden. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli #57179 Skrevet 8. juli Salat av ferske reker, div. salatblader, charentais-melon, avokado, mango, rosa grapefrukt, vinaigrette med chili og frisk ingefær, og frisk koriander. Hjemmebakte rundstykker og smør til. Anonymkode: ad006...80d 1
Hunter7 Skrevet 10. juli #57180 Skrevet 10. juli Tomatsuppe laget på ferske tomater og ovnsbakte rotgrønnsaker, i tillegg til en salat med lollo rosso og romano, avocado, potetcroutons, solsikkekjerner, fetaost (eg. ved siden av, da jeg ikke er så veldig glad i feta), og appelsinfileter. Klassisk vinaigrette og ciabattabrød til. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå