Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Reker, loff, avokado, egg og aioli/majones

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag blir det noe pasta greier med kylling fra en frossen pose. 

Skrevet

Cobsalat-ish med rundstykker og godt smør

Skrevet

Vi hadde gjester i går, og sjelden har jeg vært mer fornøyd med maten jeg har servert. I utgangspunktet fulgte jeg Matprats oppskrift på kylling i mangosaus, men jeg gjorde noen vesentlige endringer (jeg har laget den før, så jeg visste hva jeg gjorde). Det er egentlig ingen grønnsaker i denne retten, så jeg supplerte med gulrot, paprika og rødløk. Oppskriften sier bare peanøtter, men jeg blandet inn noen pistasjnøtter jeg hadde liggende. I stedet for fileter brukte jeg kyllinglår (Stangekylling, og de er ganske store). Erfaring har vist meg at kjøttet blir perfekt når det stekes på 180 grader i en time, og det stemte i går også. Tilbehør var ris og naan. Til dessert serverte jeg en rabarbrasmuldrepai med en enkel vaniljekrem av pisket krem blandet med gresk vaniljejogurt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I kveld ble det butter chicken etter denne oppskriften, men med safran, frisk gurkemeie, og ovnstørkede tomater i stedet for tomatpuré. Basmatipilaff og nystekte naanbrød med hvitløks- og koriandersmør til. 

Til dessert ble det morsomt nok franske crêpes med vaniljeis, jordbær og lønnesirup - knallbra menysammensetning. :ler: Grunnen var at vi hadde pannekakerøre igjen fra i går, da jeg laget crêpes Suzette med limoncello og friskpresset appelsin og sitron, også da med norske jordbær og is til. 

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 1
Skrevet

Taco med tortillalefser, kyllingkjøttdeig, ost, salat, agurk, ananas, paprika, dressing, rømme, salsa og tortillachips. 🌮

Is til dessert. 🍦

• Liker 1
Skrevet

Salat med litt av hvert i - rucola, rød ris, avocado, vårløk, stekt champignon, spisspaprika, ulike slag av tomater, persisk agurk, ymse nøtter, og en sitron-basert vinaigrette. Spelt- og gulrotbrød ved siden av. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I dag har det vært akkurat nok sol til å spise middag ute på terrassen, og etter det noe begredelige sommerværet så langt i juni var det grunn god nok til å feire litt. Så dagens middag ble

• Liker 2
Skrevet

Det blir curry- og honningmarinert kylling med kokosris. 

Elsker boka "digg thai" hvor oppskriften er fra. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hos foreldrene mine. Fått hjemmelaga kjøttkaker med poteter, brun saus, blomkål, gulrøtter og kål🥰

• Liker 1
Skrevet

Jeg lagde pizza i dag. Litt retro med luftig og litt tykk bunn, tomatsaus, ost, kjøtt, sopp, bacon, tomat og masse oliven. Den ble god. 🍕

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Pizza Margherita 🍕

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tyrkiske køfte (kjøttboller) av lammekjøttdeig, med kanel, chiliflak, persille, dill, pinjekjerner og rosiner. Bulgur i tomat og grønn salat til.

Til dessert jordbær og hvit fersken marinert med vanilje og sitron, og en kule vaniljeis til.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Sommerkoteletter, ris og så blir det en salat bestående av mango, avokado, persisk agurk, vårløk, paprika, selleri og rester av noen nøtter 

Endret av MarianneE
  • Liker 1
Skrevet

Laget suppe av gulrøtter, poteter, sjalottløk, hvitløk, chili og ingefær. Med kokosmelk☺️

• Liker 1
Skrevet

Her ble det en Crispy Burger i rundstykke. Tilbehør var rødløk, tomater og aioli. 

Skrevet

Veldig enkelt i aften: Ferskt grovbrød, et noenlunde greit utvalg pålegg, og svart te. Helt greit på en regnværstung mandag og med matlyst lett på minussiden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Salat av ferske reker, div. salatblader, charentais-melon, avokado, mango, rosa grapefrukt, vinaigrette med chili og frisk ingefær, og frisk koriander. Hjemmebakte rundstykker og smør til.

• Liker 1
Skrevet

Tomatsuppe laget på ferske tomater og ovnsbakte rotgrønnsaker, i tillegg til en salat med lollo rosso og romano, avocado, potetcroutons, solsikkekjerner, fetaost (eg. ved siden av, da jeg ikke er så veldig glad i feta), og appelsinfileter. Klassisk vinaigrette og ciabattabrød til. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...