Frøkenfryden Skrevet 17. mai #57122 Skrevet 17. mai Grilling hos venner med svinefilet og salat. Tobleronemousse og bær till dessert☺️
AnonymBruker Skrevet 18. mai #57123 Skrevet 18. mai I kveld ble det en oppvarmet rest gulasj av høyrygg (fra fryseren) med myk polenta til, lett inspirert av denne: https://www.gourmettraveller.com.au/recipe/mains/goulash-11445/ Til dessert financier (mandelkake med brunet smør) med rabarbra, servert med vaniljeis og noen jordbær igjen fra i går. Anonymkode: ad006...80d 1
MarianneE Skrevet 21. mai #57124 Skrevet 21. mai Teste denne oppskriften https://evaiprovence.no/chili-con-carne/
FrankDrebin 2 1/2 Skrevet 21. mai #57125 Skrevet 21. mai I dag blir det spareribs. Har fått gnidd av det verste griseriet, og nå er den i ovnen. 2
Frøkenfryden Skrevet 21. mai #57126 Skrevet 21. mai (endret) Denne tasting-menyen🥰 Veldig godt alt! Endret 21. mai av Frøkenfryden 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #57127 Skrevet 25. mai Kveldens søndagsmiddag ble lasagne, grønn salat og focaccia med salvie. Til dessert porsjonssmuldrepaier med moreller, vanilje, sitron og armagnac i fyllet, og havregryn, mandelmel, kokosmasse og kanel i toppingen - med vaniljeis til. Anonymkode: ad006...80d 1
Stacy__ Skrevet 27. mai #57128 Skrevet 27. mai Biff med fløtegratinerte poteter og dampet brokkoli med bearnaisesaus.
AnonymBruker Skrevet 30. mai #57129 Skrevet 30. mai Pappardelle i lett saus av kyllinglårfilet, friske tomater i flere farger, chili, hvitløk, grønne oliven, kapers, bladpersille og sitron - med parmesandryss på toppen. Satte pannen med saus inn under grillen i ovnen noen minutter tilslutt for å få litt ekstra stekeskorpe på kyllingbitene. Rosé fra Provence til. Dessertplanen er iskrem fra Jentene på tunet, hhv sjokolade og hasselnøtt. Anonymkode: ad006...80d 1
Stacy__ Skrevet 30. mai #57130 Skrevet 30. mai I dag var middagen grillribbe med ris, grillede championer , potetsalat og rucculasalat. Grillribben var en stor skuffelse, mannen kjøpte den ferdig marinert og krydret fra butikken. Den var altfor salt og fett. Takk og lov for tilbehøret som reddet middagen.
AnonymBruker Skrevet 31. mai #57131 Skrevet 31. mai Chili con carne med rømme, ost og nachochips på menyen i kveld. Anonymkode: 11b7f...363
Stacy__ Skrevet 1. juni #57133 Skrevet 1. juni I dag blir det Chilli og Cheddar pølse i brød 🌭 på meg og sønnen. Pappaen spiser kyllingpasta med ruccula og cherrytomater
AnonymBruker Skrevet 1. juni #57135 Skrevet 1. juni Lammegryte (av mørbrad) med tomat, chèvre og salvie, båtpoteter av nypoteter (Reddal) og kokte brekkbønner vendt i ramsløkpuré. Anonymkode: ad006...80d 1
Hunter7 Skrevet 2. juni #57137 Skrevet 2. juni Tirsdagstaco og fredagsfisk og nå "Schnitzelsøndag". Wienerschnitzel i dette tilfellet. Fra kalv, ikke svin. Flankert av potetsalat - eller jordeple-salat som de kaller det i Østerrike. Og hvit asparges, sauce hollandaise, tyttebærsyltetøy, og - selvsagt - en sitronbåt på størrelse med et middels stort skip. I dag blir det restene fra igår før vi kaster loss og begir oss ut på et vegetarisk/vegansk* seilas resten av juni. *Et lite eksperiment jeg ønsker å gjennomføre for å utfordre meg selv mer i matveien. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #57138 Skrevet 3. juni Lokalproduserte lammepølser fra Bondens marked med mandelpotetmos, sautert spinat og en rest ratatouille fra fryseren. Anonymkode: ad006...80d 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #57139 Skrevet 4. juni Ovnsbakt ryggfilet av torsk, ovnsstekte søtpotetfries (oransje og lilla), chimichurri, limebåter og sitronbåter. Supergodt - glad jeg tok meg tid til å lage chimichurri (av bladpersille, koriander, gresk oregano, mye chili ++), det var akkurat det de søtpotetene trengte for å bli bra torsketilbehør. Vi bevilget oss også en ispinne til dessert. Anonymkode: ad006...80d 1
Hunter7 Skrevet 4. juni #57140 Skrevet 4. juni En liten rest av gårdagens grønnsaksquiche som ble mer som tilbehør/forrett til en stor salat med stekt sopp. Klassisk vi-griner-itte-dressing til. Desserten bestod av kirsebær med påfølgende hvem-kan-spytte-kirsebærkjernene-lengst. Jeg tapte. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå