Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Embla Othea skrev (På 27.12.2022 den 21.03):

Eple med peanøttsmør 🤨

Som hovedrett? Er det godt? hvordan tilbereder du det? 

Anonymkode: ae38e...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som hovedrett? Er det godt? hvordan tilbereder du det? 

Anonymkode: ae38e...6a6

Jeg hadde dårlig matlyst, så jeg kuttet opp eple i båter og dyppet det i peanøttsmør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er har det vært nok fet og beige mat, så i dag ble det suppe laget av spinat og grønnkål, servert med kokte egg, stekt laks og bagett

Anonymkode: f78b4...2d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullkornsspaghetti i lett tomatsaus med mye chili og hvitløk, spinat og kalamataoliven, og med oppsmuldret fersk chèvre på toppen. 

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ribbe med klassisk tilbehør og karamellpudding til dessert. Det er familieselskap hos meg. 

Anonymkode: 6c4ad...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Innsikten
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ribbe med klassisk tilbehør og karamellpudding til dessert. Det er familieselskap hos meg. 

Anonymkode: 6c4ad...1b6

Meg over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går: Stekte koteletter av kveite med rotgrønnsaker, rød- og grønnkål, samt stekesjy (Oppskrift). Ymse oster til dessert (med en utsøkt kvedemarmelade til som jeg fikk i julegave av min hobbykokkelerende nabo) 

I dag: Kongekrabbe med avocado, filetert rosa grapefrukt og blodappelsin, og engsyre (Oppskrift). Pepperkake-panna cotta med tranebærsaus til dessert (Oppskrift).

Veldig glad og takknemlig for å ha en kokk med stort nettverk i vennekretsen. Uvurderlig hjelp når det kommer til å oppdrive ingredienser som de lokale butikkene i dalstrøka innafor ikke engang har hørt om.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hunter7 skrev (11 timer siden):

I går: Stekte koteletter av kveite med rotgrønnsaker, rød- og grønnkål, samt stekesjy (Oppskrift). Ymse oster til dessert (med en utsøkt kvedemarmelade til som jeg fikk i julegave av min hobbykokkelerende nabo) 

I dag: Kongekrabbe med avocado, filetert rosa grapefrukt og blodappelsin, og engsyre (Oppskrift). Pepperkake-panna cotta med tranebærsaus til dessert (Oppskrift).

Veldig glad og takknemlig for å ha en kokk med stort nettverk i vennekretsen. Uvurderlig hjelp når det kommer til å oppdrive ingredienser som de lokale butikkene i dalstrøka innafor ikke engang har hørt om.

Mm, hørtes helt utsøkt ut. Hvor får man tak i Chardonnay vinegar? Lenge siden jeg har spist kongekrabbe.

Her blir det tradisjonen tro kalkun igjen. Servert med Tranebær, utsøkt saus av kraft og rosenkål. Alltids en fryd å lage og spise 😏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Sweetheaven said:

Mm, hørtes helt utsøkt ut. Hvor får man tak i Chardonnay vinegar? Lenge siden jeg har spist kongekrabbe.

Her blir det tradisjonen tro kalkun igjen. Servert med Tranebær, utsøkt saus av kraft og rosenkål. Alltids en fryd å lage og spise 😏

Takk :blomst2:

Jeg erstattet den med en mild hvitvinseddik, men Chardonnay eddik kan sikkert bestilles på den store verdensveven. 
 

Vanligvis prøver jeg å skaffe til veie de ingrediensene som skal brukes i ei oppskrift, men av og til må jeg finne alternativer. Mitt indre petimeter er ikke alltid like fornøyd med det da :D

Håper du får en fortryllende fin nyttårsaften med fortreffelig mat, drikke, og selskap.
 

Og så ønsker jeg deg og alle andre i denne tråden et godt nytt år! 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...