Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Middagen i går ble hjemmelaget lasagne (en rest fra fryseren) og grønn salat.

Siden porsjonen ikke var så stor supplerte jeg med en hverdagsdessert: Smuldrepai (i porsjonsform) med physalis, noen bringebær (også fra fryseren) og vanlijefrø, og med smuldredeig med mandelmel, hvetemel, havregryn og kanel. Spist lun med litt vaniljeis på.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tagliatelle i rask saus av olivenolje, chiliflak, hvitløk, fennikelfrø, squash, friske tomater, kapers og revet sitronskall, toppet med ovnsbakt salmalaks (ganske rosa i midten) og litt babyleaf-salat.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FrankDrebin skrev (På 12.12.2022 den 17.39):

Skulle opprinnelig ha grillpølser med potetsalat i dag, men oppdaget at jeg hadde fått tak i chili varianten. Feh. Så det blir grandis. 

Ga chilipølsene en sjanse i dag. Helt greie. Heldigvis ikke på langt nær så ihjelkrydret som jeg fryktet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag blir det pizza med tynn bunn stekt på pizzasstål. Hvit saus, smørstekt sopp og rødløk samt vellagret cheddar og ruccula blir topping. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre ankommet, ferie startet og reiser i morgen. Det eneste rette var peppes! Italiensk beef and onion😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indisk take-away her - butter chicken, lam rogan josh, naan og raïta. Med en libanesisk rødvin.

En delvis hjemmelaget dessert om en stund: Litchi og physalis marinert i sukkerlake med vaniljestang, stjerneanis, frisk ingefær, sitron og lime, med vaniljeis til.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza igjen, dag 2. Lang reise til vest .. i snø. Pizza fra lokal sjappe var veldig riktig. Tynn bunn, kjøttdeig, sopp, løk og skinke. Enkel, men SÅ god😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

jaeols skrev (21 timer siden):

Det må bli tomatsild med vaniljesaus. En av mine livretter. 

Atte det var hæ? Er det en skrivefeil ute og går her eller er det noe jeg ikke har fått med meg? 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pastilla, dvs marokkansk filodeigpai, med krydret fyll av langtidsstekt lammebog, fiken og rødløk. Ovnsstekte gulrøtter og rødbeter til, pluss litt grønn salat og yoghurtdressing med frisk mynte.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugresset skrev (2 timer siden):

Atte det var hæ? Er det en skrivefeil ute og går her eller er det noe jeg ikke har fått med meg? 😱

Det er riktig , tomatsild med vaniljesaus, kan også bruke rødsaus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...