Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hjemmelaget butter chicken, basmatiris og yoghurtflatbrød penslet med smør, koriander og hvitløk.

Til dessert: pêche melba laget av friske nektariner og norske bringebær.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble der tagliatelle med smørstekt kantarell, chili, persille, hvitløk, sitronsaft og parmesan

Anonymkode: f78b4...2d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde svær gryte med rødbetsuppe søndag, kjører reprise i dag. Lagd med rødbet, nypotet,gulrot og løk og buljong. Liker den tykk og kremete og servert med en klatt naturell yoghurt og rundstykke til🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linguine i kremet saus av revet squash, hvitløk, chili, crème fraiche og sitron, med parmesan og pinjekjerner på toppen.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 I går: Varmrøkt laks fra naboen som lager det selv, på brødskive. Rakk ikke annet for laksen var så god🤭.

 I dag: Pork vindaloo fra fryseren, ris til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grillet tomahawk av økologisk kalvekjøtt, med hjemmelaget urtesmør med estragon, ovnsstekte nypotetbåter, grillet gul babysquash (egendyrket!), bakte tomater, og aspargesbønner med ramsløkpuré. Malbec (rødvin) å drikke til, ute i deilig sol og sommervær. :briller2:

Til dessert blir det etter planen mandel- og bringebærbrownies med vaniljeis.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullkornsspaghetti i tomatsaus med godt chilisting, hvitløk, kalamataoliven, ovnsstekt paprika og ruccola, toppet med oppsmuldret mild chèvre.  Rask og god mandagsmiddag.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag blir det resten av den hjemmelagde gryteretten jeg lagde i går. Stor porsjon, så det blir middag i to dager for meg og min sønn + en ekstra porsjon til faren min. Var borte og leverte han maten i stad, så han får ferdig middag i kveld.

Det er en hjemmelaget gryterett jeg har gjort noen tilsetninger og forandringer på, opprinnelig var oppskriften på det som heter Boeuf Bourguignon, eller burgundisk kjøttgryte. Veldig god, og vi spiser den gjerne to dager på rad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brunhilde skrev (Akkurat nå):

Wienerpølse i hjemmebakt pølsebrød og en ispinne til dessert.

Wiener i lompe her. Ingen is, desverre 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel curry/ dal av romanesco, kikerter og kokosmelk, smaksatt med blant annet fennikelfrø, frisk ingefær og garam masala. Tilbehør brun basmatiris og nybakte yoghurtflatbrød med koriander og hvitløkssmør.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...