Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Jerry Lee skrev:

Og tilbehøret er?     ☺

Ertestuing og poteter og gulrøtter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må rydde i grønnsaksskuffen, så det blir en minestrone. Har en parmesan skalk som skal oppi også, gir fin umami smak og litt fyldigere suppe. Hvitløksbaqutter til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyser sånn på fiskeboller.

Så da får det bli det i dag...i hvit saus med poteter, gulrøtter x 2.   Og rikelig karristrø.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk planlagt fiskeboller her selv. Denne retten glemmes titt og ofte. Så godt og så enkelt :spise:

Koker du gulrøttene eller skal du ha dem rå?

Koker poteter her og raspede gulrøtter ved siden av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Dr. Ops skrev:

Har faktisk planlagt fiskeboller her selv. Denne retten glemmes titt og ofte. Så godt og så enkelt :spise:

Koker du gulrøttene eller skal du ha dem rå?

Koker poteter her og raspede gulrøtter ved siden av.

Ja, det er godt.   😀

Både kokte og råraspede gulrøtter mente jeg.   😊

God middag, venn.   Kos deg.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært og handlet for å lage børek. Ble så fristet da det ble forklart hva det var her i tråden i går. Skal ha fylte børek med krydret kjøttdeig. Det er mye krydder som chili, spisskummen, ingefær, koriander og mer, men jeg dropper kanel da jeg ikke liker det i mat. Skal servere med tomater, salt agurk og fetaost. Gleder meg, det virker veldig godt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Har vært og handlet for å lage børek. Ble så fristet da det ble forklart hva det var her i tråden i går. Skal ha fylte børek med krydret kjøttdeig. Det er mye krydder som chili, spisskummen, ingefær, koriander og mer, men jeg dropper kanel da jeg ikke liker det i mat. Skal servere med tomater, salt agurk og fetaost. Gleder meg, det virker veldig godt! 

Håper det smaker.   @Pjolterbeist spiser mye rart jeg ikke aner hva er, men som sikkert er nydelig.   😀

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Dr. Ops skrev:

Har faktisk planlagt fiskeboller her selv. Denne retten glemmes titt og ofte. Så godt og så enkelt :spise:

Koker du gulrøttene eller skal du ha dem rå?

Koker poteter her og raspede gulrøtter ved siden av.

Du har vel kraften i sausen?!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Håper det smaker.   @Pjolterbeist spiser mye rart jeg ikke aner hva er, men som sikkert er nydelig.   😀

Fint at en blir inspirert av mat her i tråden. Har blitt det før også. Vedder på at det blir godt. Jeg er ikke så glad i krydret mat, men noe frister og smaker godt! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Fint at en blir inspirert av mat her i tråden. Har blitt det før også. Vedder på at det blir godt. Jeg er ikke så glad i krydret mat, men noe frister og smaker godt! 

Ja.  Jeg er også slik...derfor jeg ofte spør om tilbehør  og "hvemhvahvor"  for tips og inspirasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Invitert på grilling i dag, vet ikke hva jeg får. 

Blir bra uansett.   Kos deg.   😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg kost meg så mye i sommer at i dag ble det en helt enkel (pose)betasuppe. Jeg har verken godt av eller ork til noe mer. :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det en enkel middagssalat med bulgur, kikerter, grønnsaker og fetaost.  Har spist så mye tung mat i ferien og helga at jeg trenger en liten kjøttdetox.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, SoWhat? said:

Har vært og handlet for å lage børek. Ble så fristet da det ble forklart hva det var her i tråden i går. Skal ha fylte børek med krydret kjøttdeig. Det er mye krydder som chili, spisskummen, ingefær, koriander og mer, men jeg dropper kanel da jeg ikke liker det i mat. Skal servere med tomater, salt agurk og fetaost. Gleder meg, det virker veldig godt! 

Du må fortelle hvordan de ble :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...