Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Gjest Trynefaktor
20 minutter siden, T-Rex skrev:

Prøvde meg på First Price Brun lapskaus. Jeg tror dette er første gang noe er så ille at jeg faktisk ikke klarer å spise det. Katter og hunder vil garantert rygge, og jeg tror ikke engang brunsnegler vil være borti dette stoffet.

Noen First Price produkter er helt ok. Dette er IKKE ok. Det smaker svidd gjørme.

Haha. 😂Er det på boks? Noen av ungene her liker lapskaus på boks,men vi har aldri prøvd First Price sin.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, Trynefaktor said:

Haha. 😂Er det på boks? Noen av ungene her liker lapskaus på boks,men vi har aldri prøvd First Price sin.. 

På boks, ja. Tenkte jeg skulle prøve den, sånn for å kanskje kunne ha et par-tre bokser liggende som nødmat. Men nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, T-Rex skrev:

På boks, ja. Tenkte jeg skulle prøve den, sånn for å kanskje kunne ha et par-tre bokser liggende som nødmat. Men nei.

Du kan prøve Coop/Dagens Lys Lapskaus.   Den kommer i en kilos pose.  Den liker jeg best av ferdiglapskauser.

Endret av Jerry Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Jerry Lee said:

Du kan prøve Coop/Dagens Lys Lapskaus.   Den kommer i en kilos pose.  Den liker jeg best av ferdiglapskauser.

Takk for tipset! 😀

Nå tenkte jeg nødmat som i survival-varianten, og da er ikke frossenvarer like aktuelt. Men det kan kanskje være et alternativ til frossenpizza, på late dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trynefaktor
4 timer siden, T-Rex skrev:

På boks, ja. Tenkte jeg skulle prøve den, sånn for å kanskje kunne ha et par-tre bokser liggende som nødmat. Men nei.

Fydda. Da kjøper vi ikke den 😧

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, T-Rex skrev:

Takk for tipset! 😀

Nå tenkte jeg nødmat som i survival-varianten, og da er ikke frossenvarer like aktuelt. Men det kan kanskje være et alternativ til frossenpizza, på late dager.

Den er ikke frossen.  Lettvint og grei.    ☺

Men siden det er hermetikk som menes kan jeg foreslå Trondhjems Lys.  Den syns jeg er god. Den brune liker jeg ikke. Men det kan jo hende du gjør det.   😊

Endret av Jerry Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Jerry Lee said:

Den er ikke frossen.  Lettvint og grei.    ☺

Men siden det er hermetikk som menes kan jeg foreslå Trondhjems Lys.  Den syns jeg er god. Den brune liker jeg ikke. Men det kan jo hende du gjør det.   😊

Ok, har ikke sett den...

Trondhjems lapskausene har jeg smakt, og jeg er enig i at den lyse er best. Men den brune er grei nok om jeg er sulten. Jeg klarer ikke å forestille meg at jeg kan bli så sulten at jeg spiser First Price brun lapskaus.

Har også kjøpt en boks First Price fiskeboller for å prøve, håper det er bedre kvalitet på den. Andre billigfiskeboller (husker ikke merke) har vært gode på smak, men litt løse i konsistensen, sammenlignet med Vesteraalens grønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, T-Rex skrev:

Ok, har ikke sett den...

Trondhjems lapskausene har jeg smakt, og jeg er enig i at den lyse er best. Men den brune er grei nok om jeg er sulten. Jeg klarer ikke å forestille meg at jeg kan bli så sulten at jeg spiser First Price brun lapskaus.

Har også kjøpt en boks First Price fiskeboller for å prøve, håper det er bedre kvalitet på den. Andre billigfiskeboller (husker ikke merke) har vært gode på smak, men litt løse i konsistensen, sammenlignet med Vesteraalens grønn.

Siden det skal være nødmat er Trondhjems produkter bra. Også Erter, kjøtt og flesk.   😊 

 

Av fiskeboller kjøper jeg kun Vesteraalens.   Bjellands er andrevalg. Intet annet!   ☺  Enkelte ting kjøper jeg ikke billigutgaver av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jerry Lee skrev:

Siden det skal være nødmat er Trondhjems produkter bra. Også Erter, kjøtt og flesk.   😊 

 

Av fiskeboller kjøper jeg kun Vesteraalens.   Bjellands er andrevalg. Intet annet!   ☺  Enkelte ting kjøper jeg ikke billigutgaver av.

Har faktisk aldri smakt vesteraaslens! Men tenkte å prøve det neste gang. Kjøper stort sett lokalt og da blir det Volda fiskemat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Tortillas Stand'n Stuff, putte oppi karbonadedeig, salat,tomat,paprika, agurk, mais, avokado, ost og tacosaus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det råstekte potetskiver, skinkestrimler og stekt kantarell og steinsopp. Hadde heldigvis rømme ved siden av. Rørte inn noen tyttebær, og det ble godt! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2020 den 12.01, Brunhilde skrev:

I dag blir det ostesmørbrød i steikepanna, stekt i meierismør. 

Dette fristet skikkelig, så det blir dagens middag.

1 time siden, SoWhat? skrev:

I dag ble det råstekte potetskiver, skinkestrimler og stekt kantarell og steinsopp. Hadde heldigvis rømme ved siden av. Rørte inn noen tyttebær, og det ble godt! 

Hørtes innmari godt ut. Stekt sopp er nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for glad i (altfor) sterk mat, så her ble det taco med chillipulver og et par jalapenos oppå salaten. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Jerry Lee skrev:

Taco borte på besøk.   :)

Da er der viktigste spørsmålet: Fikk du taco slik du liker det best? Det er SÅ nedtur å bli bedt på taco også kommer du til noen som ikke lager den slik du gjør selv :lol:

Her blir jeg "desverre"  hjemme alene i et dager pga jobb, og vurderer pasta, spekeskinke og ost i en herlig forening.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag blir det pølse i brød, ikke hjemme, men jeg er faktisk invitert på pølse-i-brødmiddag. Det kan fort bli både hyggelig og godt. Samværet er viktigere enn maten i dette tilfellet. ❤️

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MarianneE skrev:

Da er der viktigste spørsmålet: Fikk du taco slik du liker det best? Det er SÅ nedtur å bli bedt på taco også kommer du til noen som ikke lager den slik du gjør selv :lol:

Her blir jeg "desverre"  hjemme alene i et dager pga jobb, og vurderer pasta, spekeskinke og ost i en herlig forening.

Jeg lager det ikke selv, og hadde spist det bare to ganger tidligere. Så ikke noen forhåndsforventninger eller faktisk sammenligningsgrunnlag.  

Men det var veldig godt.   :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Brunhilde skrev:

I dag blir det pølse i brød, ikke hjemme, men jeg er faktisk invitert på pølse-i-brødmiddag. Det kan fort bli både hyggelig og godt. Samværet er viktigere enn maten i dette tilfellet. ❤️

 

Elsker tankegangen! Kos deg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg lage potetstappe med fløte. Skal steke røkt middagspølser, kantarell og en steinsopp. Og rømme

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...