Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Gjest AthenaRavenLuna

Borte på besøk i går, fikk servert hjemmelaget Moussaka, veldig godt.

I dag blir det kylling med ris og Uncle Ben’s Szechuan saus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk med kaninkjøtt og oppskrift hjem, så nå står kaningryte på komfyren. Droppet hvitvin, og hadde mange flere gulrøtter oppi. Nå skal den putre en halvtimes tid før jeg hiver innpå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wienerpølse i (hjemmebakt) pølsebrød. Hadde 2 av begge deler i fryseboksen, nå begynner jeg å komme til bunns i den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Flesk og duppe med poteter og gulrøtter.

Nam!!!!!

Bolognese her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratinert kyllingform - strimlet kyllingfilet, kepaløk, sjampinjong, brokkoli og fløte samt parmesan og cheddar.

Hadde tenkt hvitløksbaguetter til, men de jeg (trodde) hadde i fryseren var sporløst forsvunnet ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt hjemmelagde kjøttboller og hjemmelaget potetmos. Var veldig godt😋 Kommer bare til å lage selv etter dette. Nam!

Anonymkode: b44ca...2db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piri piri-kyllinglår i form med søtpoteter og ny løk inkludert de grønne toppene. Nybakt rosmarinfocaccia og en enkel grønn salat ved siden av, og et glass rød burgunder.

Akkurat nå spiser jeg desserten: Vaniljeis med varm sjokoladesaus. :kaffekopp:

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fant jeg noen sabla fine nakkekoteletter hos slakteren, så det blir en slik med soppstuing, løk og stekte poteter. Kanskje noen grønne bønner ved siden av hvis jeg har.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lagd terteskjell( lett å lage dere, og mye bedre. Og absolutt billigere!) Bakre de i store muffinsformer. Jeg tenkte å steke kjøttdeig og kantareller og litt champignon og blande i creme fraiche. Må jo bli godt det også. Men fant ut at jeg måtte ha noe friskt til, så vil spise terninger av vannmelon og ananas til. Og så tar jeg et glass vin.

Jeg drakk vin til middag så og si hver dag før oktober i fjor. Nå tar jeg vin toppen en gang i uka. Men da smaker det desto bedre også  🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Trynefaktor
36 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg har lagd terteskjell( lett å lage dere, og mye bedre. Og absolutt billigere!) Bakre de i store muffinsformer. Jeg tenkte å steke kjøttdeig og kantareller og litt champignon og blande i creme fraiche. Må jo bli godt det også. Men fant ut at jeg måtte ha noe friskt til, så vil spise terninger av vannmelon og ananas til. Og så tar jeg et glass vin.

Jeg drakk vin til middag så og si hver dag før oktober i fjor. Nå tar jeg vin toppen en gang i uka. Men da smaker det desto bedre også  🙂

Brukte du butterdeig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bruke noe av det jeg har....

Kjøttdeig stekt med mye løk, et par resteostegrill i biter, en litt sliten rød paprika, tomatbiter (også litt sliten) og sinnakrydder.

Ketchup over.

Egg stekt på begge sider, litt resteflesk og stekt spekeskinke (siste flisene av den). Stekte restepoteter med salt og pepper.

 

Opprydning og restebruk.   Kan jo bli skøyeraktig.....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Får bruke noe av det jeg har....

Kjøttdeig stekt med mye løk, et par resteostegrill i biter, en litt sliten rød paprika, tomatbiter (også litt sliten) og sinnakrydder.

Ketchup over.

Egg stekt på begge sider, litt resteflesk og stekt spekeskinke (siste flisene av den). Stekte restepoteter med salt og pepper.

 

Opprydning og restebruk.   Kan jo bli skøyeraktig.....

Slitne grønnsaker blir best stekt  🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...