Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

16 minutter siden, MarianneE skrev:

Vettu.... de middagene dine noen ganger... Jeg hadde likt det om du delte ut smaksprøver! 😂

Å...takk.     :rodme:    Jeg er bare en enkel sjel som lager veldig enkel mat.    :)

Dere andre er mye mer avanserte enn meg og har så mye godt....og ting jeg ikke vet hva er.   😉

Din mat i dag er også veldig god og fristende.    :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir biff a la Lindstrøm i dag. Det er så utrolig godt, og tilbehør blir fløtegratinerte poteter og smeltet smør. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reker, spesialloff fra meny, majones, avokado, kokte egg og salat. Dessert blir en pannacotta med sitroncurd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Hanako skrev:

Grandiosa i dag. 

Jeg spiste Grandiosa for første gang hos en venninne i 2012. Jeg vil bare si en ting, og det er at det har de lykkes med krydder. Det smaker ikke supergodt, men det smaker ikke ikke ille heller. Det er helt ok syns jeg. Men jeg blir jo hengt av både norske og folk fra hjemlandet om jeg sier det 😄 jez

Da Hellstrøm så det smakte papp, så ble det en greie. Hellstrøm er flink han, men jeg har jenket han ned   minst fem hakk... 

Endret av SoWhat?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg spiste Grandiosa for første gang hos en venninne i 2012. Jeg vil bare si en ting, og det er at det har de lykkes med krydder. Det smaker ikke supergodt, men det smaker ikke ikke ille heller. Det er helt ok syns jeg. Men jeg blir jo hengt av både norske og folk fra hjemlandet om jeg sier det 😄 jez

Da Hellstrøm så det smakte papp, så ble det en greie. Hellstrøm er flink han, men jeg har jenket han ned   minst fem hakk... 

Sandt, det er ingen "wow" opplevelse akkurat, men god nok, særlig med litt ekstra ost. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hanako skrev:

Sandt, det er ingen "wow" opplevelse akkurat, men god nok, særlig med litt ekstra ost. ;)

Ja, helt enig. Ekstra ost er alltid bra 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SoWhat? skrev:

Jeg spiste Grandiosa for første gang hos en venninne i 2012. Jeg vil bare si en ting, og det er at det har de lykkes med krydder. Det smaker ikke supergodt, men det smaker ikke ikke ille heller. Det er helt ok syns jeg. Men jeg blir jo hengt av både norske og folk fra hjemlandet om jeg sier det 😄 jez

Da Hellstrøm så det smakte papp, så ble det en greie. Hellstrøm er flink han, men jeg har jenket han ned   minst fem hakk... 

Det er bunnen som smaker papp, ikke krydderet. ;)

Ellers gjenskapte Christopher Sjuve kryddermiksen i Grandiosa i en TV-serie på NRK for noen år siden - det inngikk mye kanel, ingefær, allehånde og denslags - dvs julekrydder som får nordmenn til å føle at noe er trygt og koselig. Så det er hemmeligheten.

For øvrig oppfordrer jeg alle som ikke har oppdaget hva Hellstrøm driver med på Instagram i disse dager å ta en titt på hans stories - forbilledlig og raus deling av matlagingskunnskap og ekte matglede til alle som er interesserte - helt uten skjult reklame og annet tøv som vanlige influencere belemrer oss alle med. Han får til og med mange, mange flere likes enn Fotballfrue, helt uten filter. :tommelsmil: 

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen her i kveld, ute i solen, ble dutch baby ovnspannekake fylt med speilegg, sprøstekt bacon, avokado, semi-tørkede cherrytomater (oppskrift på Hellstrøms IG :nigo: ), crème fraiche med grov dijonsennep, og et glass sauvignon blanc fra New Zealand.

Til dessert: Lun pærekake (av gresk yoghurt, olivenolje og sitronskall, blant annet), og litt vaniljeis. :kaffekopp:

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bunnen som smaker papp, ikke krydderet. ;)

Ellers gjenskapte Christopher Sjuve kryddermiksen i Grandiosa i en TV-serie på NRK for noen år siden - det inngikk mye kanel, ingefær, allehånde og denslags - dvs julekrydder som får nordmenn til å føle at noe er trygt og koselig. Så det er hemmeligheten.

For øvrig oppfordrer jeg alle som ikke har oppdaget hva Hellstrøm driver med på Instagram i disse dager å ta en titt på hans stories - forbilledlig og raus deling av matlagingskunnskap og ekte matglede til alle som er interesserte - helt uten skjult reklame og annet tøv som vanlige influencere belemrer oss alle med. Han får til og med mange, mange flere likes enn Fotballfrue, helt uten filter. :tommelsmil: 

Anonymkode: ad006...80d

Ok. Interessant. Jeg visste jo ikke det. Jeg liker Hellstrøm jeg altså. Han er bare litt for høy iblant. På seg selv altså. Men klart, han har peiling på mat i det store g hele. En er idiot om en påstår noe annet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiliburger kjøpt på Coop med hjemmelagd dressing og ei skive med cheddar på toppen. 😋 Og løk, tomat, salat++

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble restene av en helstekt søndagskylling til suppe: kokte kraft på skroget, og hadde oppi purre, gulrøtter, selleri, erter, og resten av kyllingkjøttet. Kyllingfett, mel, melk, bakepulver og salt ble til melboller ("dumplings") som fikk dampe oppå suppa til slutt. Ble aldeles nydelig, og en hel ekstra middag ut av noe som ellers bare hadde vært matsvinn 😋

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Twilight_Sparkle skrev:

I dag ble restene av en helstekt søndagskylling til suppe: kokte kraft på skroget, og hadde oppi purre, gulrøtter, selleri, erter, og resten av kyllingkjøttet. Kyllingfett, mel, melk, bakepulver og salt ble til melboller ("dumplings") som fikk dampe oppå suppa til slutt. Ble aldeles nydelig, og en hel ekstra middag ut av noe som ellers bare hadde vært matsvinn 😋

Det høres fantastisk ut! :hjerter: 

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Middagen her i kveld, ute i solen, ble dutch baby ovnspannekake fylt med speilegg, sprøstekt bacon, avokado, semi-tørkede cherrytomater (oppskrift på Hellstrøms IG :nigo: ), crème fraiche med grov dijonsennep, og et glass sauvignon blanc fra New Zealand.

Til dessert: Lun pærekake (av gresk yoghurt, olivenolje og sitronskall, blant annet), og litt vaniljeis. :kaffekopp:

Anonymkode: ad006...80d

Jeg har aldri hørt om dutch baby før, men i dag har jeg sett ordet to ganger. Her og på Top Chef Jr. Syns det var litt rart 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lady Lovelylocks skrev:

Jeg har aldri hørt om dutch baby før, men i dag har jeg sett ordet to ganger. Her og på Top Chef Jr. Syns det var litt rart 😛

Navnet er rart, men retten god og veldig enkel!

Oppskrift her! Fyll med hva du vil, eller bare ha litt melis på. Jeg hadde revet parmesan i røren i dag, det gir ekstra smak.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...