Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

@Jerry Lee hvor har du tatt veien😔

Anonymkode: 17c6f...b73

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

@Jerry Lee hvor har du tatt veien😔

Anonymkode: 17c6f...b73

Det lurer jeg også på. Det var så koselig å lese hans innlegg hver dag :)

• Liker 3
Skrevet

Enig, tråden er ikke helt den samme uten han.

• Liker 4
Skrevet

Norsk fredagstaco. Stesønn sitt ønske. 

Skrevet
4 timer siden, LittDiva skrev:

Norsk fredagstaco. Stesønn sitt ønske. 

Skjønner ikke helt hva som er norsk taco 😄 er helt vanlig med texmex/taco i USA og Canada også f.eks

• Liker 1
Skrevet
36 minutter siden, Wenda skrev:

Skjønner ikke helt hva som er norsk taco 😄 er helt vanlig med texmex/taco i USA og Canada også f.eks

Folk liker å kalle det det visstnok. 😜

Skrevet
20 timer siden, Wenda skrev:

"norsk fredagstaco" er ikke et begrep for at tacoen er norsk, men for at det er et norsk særfenomen at Taco er fast fredagsmat. :opplyser:

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

"norsk fredagstaco" er ikke et begrep for at tacoen er norsk, men for at det er et norsk særfenomen at Taco er fast fredagsmat. :opplyser:

Så egentlig ganske likt da, men der har de tacotuesday istedenfor. Men uansett, jeg har sett mange kalle selve tacoen for særnorsk, ikke dagen. Ser folk sier at de skal ha typisk norsk taco som skjell, kjøttdeig osv. 

• Liker 1
Skrevet
On 2/7/2020 at 8:31 PM, Wenda said:

Bodde i USA i mange år. Det som kjennetegner norsk taco for meg er at den alltid lages med kjøttdeig og posekrydder, "tacosaus" i stedet for salsa, samt en del merkelige toppinger (hermetiske maiskorn, agurk o.l). 

Anonymkode: dfde9...bcb

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bodde i USA i mange år. Det som kjennetegner norsk taco for meg er at den alltid lages med kjøttdeig og posekrydder, "tacosaus" i stedet for salsa, samt en del merkelige toppinger (hermetiske maiskorn, agurk o.l). 

Anonymkode: dfde9...bcb

Ja toppingen kan jeg være enig at den er litt ulik avhengig av hvor man bor, men kjøttdeig og tacosaus i skjell eller tortilla er jo ganske gjennomgående. Nå er jeg mest kjent med Canada og der var det visst også helt vanlig å bruke mais, agurk, rømme og slike ting

Skrevet

I dag blir det biff med asparges, poteter og sånn derre gul saus. Gledeseg! :spise: 

• Liker 1
Skrevet

Izmir köfte, hummus, rødbeter i saus, salat og oliven.

• Liker 2
Skrevet

Thaigryte med kyllingfilet 

• Liker 1
Skrevet

Sterk kyllingsuppe med kokosmelk.

Skrevet

Antipasto/Antipasti

Det fine når man disker dette opp selv, er at man kan servere kun alt man selv liker. 

• Liker 1
Skrevet

Lungemos med rundstykker til. Krydrer mosen litt ekstra og drysser rå løk over. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ovnsbakte svinekoteletter med poteter, surkål, en dæsj tyttebærsyltetøy og brunsaus.

Skrevet

Er bare meg til middag nå om dagen, så kan tillate meg det enkelt. I går var det spagetti med parmesan over pluss oliven.

I dag salat med kinakål, litt forskjellig salat i små biter, stekte kyllingbiter og saltet agurk pluss tomater og biter med fetaost. Hadde i en del tortillachips og rømmedressing over. Nam

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...