Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Kruset skrev:

Spiste da virkelig fårikål i går. Hadde attpåtil lagwt den selv. :fnise:

Spiser gjerne vegetarisk en dag eller to i uka. Masse god mat. :)

Ja, jeg så jo det.  😀  Fint du mekka'n sjæl. Hadde du gjester på den, da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, Jerry Lee said:

Ja, jeg så jo det.  😀  Fint du mekka'n sjæl. Hadde du gjester på den, da?

På søndagen hadde jeg det, min søster var her. Det er som jeg sier, jeg har ikke helt bry til å lage slikt bare til meg. Restene spiste jeg alene. :)

Skrevet
2 minutter siden, Kruset skrev:

På søndagen hadde jeg det, min søster var her. Det er som jeg sier, jeg har ikke helt bry til å lage slikt bare til meg. Restene spiste jeg alene. :)

Så hyggelig.  Jeg lager jo til meg sjæl, men ekstra kos å spise det med andre. Gjorde jeg i helgen.  😊

Skrevet
8 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Barn?  Jeg er over 50! Og trudde jeg hadde en boks.

Senil er jeg vel mer enn barn.....

Nå var det vel ikke deg jeg siterte? 

Joda, man ruster litt i husken også innimellom, men med barn i huset forsvinner ting av en grunn. Litt som å ha ST i hus. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Dr. A. Kula skrev:

Nå var det vel ikke deg jeg siterte? 

Joda, man ruster litt i husken også innimellom, men med barn i huset forsvinner ting av en grunn. Litt som å ha ST i hus. 

Nei, og jeg leste for fort. Beklager!

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Jerry Lee said:

Så hyggelig.  Jeg lager jo til meg sjæl, men ekstra kos å spise det med andre. Gjorde jeg i helgen.  😊

Så det. Veldig koselig. :) Jeg lager god mat også til bare meg selv, tenker at det å være alene ikke skal hindre en i å spise godt. Det er likevel noen ting jeg må ha selskap for å lage.

Middagen var forresten godkjent av gjesten også - selv om det altså var første gangen. Det er jo lettvint mat, i grunn.

Skrevet
1 minutt siden, Kruset skrev:

Så det. Veldig koselig. :) Jeg lager god mat også til bare meg selv, tenker at det å være alene ikke skal hindre en i å spise godt. Det er likevel noen ting jeg må ha selskap for å lage.

Middagen var forresten godkjent av gjesten også - selv om det altså var første gangen. Det er jo lettvint mat, i grunn.

Fint søster likte.  ☺   ...og, ja...enkleste rett i verden. 😀

Gjest Zeitgeist
Skrevet
3 timer siden, Jerry Lee skrev:

...og...eh...PS.

Du bør snart oppfylle det gamle løftet og besøke Jerry på hytta i skauen.

Prat om vedkomfyr og støpejernsmatlagingsutstyr.  Ja?   😉

JA! Det stemmer. Du og jeg har jo en avtale om hyttetur hvor det skal forskes iherdig på fortreffeligheten av stekepanner i støpejern på vedkomfyr - også snurring da. :danse:

3 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Tror (nesten) alle med barn over en viss alder kjenner vel til den der jammen... 

Mat man trodde man hadde er på mystisk vis blitt brukt uten at vi voksne er informert. Bare emballasjen igjen... 

I dag var det Wok med grønnsaker og nudler. 

Hihi, Jeg får begynne å skylde på mitt indre barn. Den rakker'n har satt igjen nesten oppspiste iskrembokser i fryseren (sånn omtrent to spiseskjeer igjen-oppspist) ved flere anledninger, for ikke å glemme alle platene med kokesjokolade som på mystisk vis har forsvunnet (og ja, bare emballasjen igjen) - noe som har resultert i flere øyeblikkelig innstilte bakeaksjoner. Og la oss heller ikke utelate de gangene "Smarte-Zeitgeist" har greid å sette melkekartongene i spiskammerset sammen med tørrvarer. Etter den tredje illeluktende gangen ble det innført streng instruks om å kjøpe melkekartonger som ikke ser ut som mel- og sukkeremballasjen. Og jeg har ikke engang andre å skylde på enn meg selv. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Fiskeboller i hvitsaus, med poteter, raspa gulrot og karri.

Skrevet

I dag blir det rester av linsetaco (om ikke samboeren har spist det opp innen jeg kommer hjem). Om det er spist blir det vegansk pad thai med tempeh :) 

Skrevet

Cannelloni med ricotta og spinat. Gratinerer med tomatsaus og ost. Grønn syrlig salat til.

Skrevet (endret)

Stekte kjøttpølser, stekt lettsaltet sideflesk, stekte poteter, et par speilegg.

Ja, og snurring! ( hører du @Zeitgeist ?  😉 )

Og stekesjy og/eller mye smeltet smør. Tyttebærsyltetøy.

:spise:

Endret av Jerry Lee
  • Liker 1
Gjest Zeitgeist
Skrevet
5 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Stekte kjøttpølser, stekt lettsaltet sideflesk, stekte poteter, et par speilegg. Ja, og snurring! ( hører du @Zeitgeist ?  😉 )

Og stekesjy og/eller mye smeltet smør. Tyttebærsyltetøy.

:spise:

Jeg kjenner at jeg faktisk er litt misunnelig. Her på kontinentet har de nemlig ikke slike feinschmecker-saker som snurring. 

Nyt middagen din og send en tanke til en ussel stakkar som sitter snurringsløs ute i den vide verden. 

Skrevet
11 minutter siden, Zeitgeist skrev:

Jeg kjenner at jeg faktisk er litt misunnelig. Her på kontinentet har de nemlig ikke slike feinschmecker-saker som snurring. 

Nyt middagen din og send en tanke til en ussel stakkar som sitter snurringsløs ute i den vide verden. 

Men...ta med når du er innaskjærs...eller få tilsendt?

*én gaffel snurring til Zeitgeist, én gaffel snurring til Jerry*   :spise:

Skrevet
5 timer siden, Zemira skrev:

Fiskeboller i hvitsaus, med poteter, raspa gulrot og karri.

Ligger inne på min Topp 10 dette, altså.   :spise:

Skrevet

I dag blir det pølser i lompe. Er det fredag så er det fredag. xD

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ost og kjeks med litt forskjellig frukt og grønt.

Endret av Rumle
Skrevet

Her har vi ligget syke i hele dag, så det blir takeaway pizza.

Anonymkode: ad006...80d

Skrevet

Rester av Cannelloni fra i går. Kald og øl til😋

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...