Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Gjest AthenaRavenLuna
1 minutt siden, Jerry Lee skrev:
 

Litt seint, men... skikkelig duppe slik du lovte? Ikke bare hvit saus (som ikke er duppe) ?   ☺

Ja, prøvde meg på din måte :) Ble mye bedre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Zemira skrev:
 

Ja, prøvde meg på din måte :) Ble mye bedre 😊

Ikke MIN måte eller påfunn.  😉   Men slik duppe lages til f&d.  :)

Glad du prøvde...glad du likte det.   😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 @Jerry Lee : Anbefaler å lage pizzaen selv også i stedet for frossen, hvis vi nå først skal følge eksempelet ditt med å oppfordre alle i tråden til å droppe hel- og halvfabrikata til fordel for hjemmelaget fra bunnen.

Hjemmelaget fersk pizza er som kjent best. :) 

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

 @Jerry Lee : Anbefaler å lage pizzaen selv også i stedet for frossen, hvis vi nå først skal følge eksempelet ditt med å oppfordre alle i tråden til å droppe hel- og halvfabrikata til fordel for hjemmelaget fra bunnen.

Hjemmelaget fersk pizza er som kjent best. :) 

Anonymkode: ad006...80d

Ja. Men greia er...å lage mat som tar tid og jobb,  med mange ingredienser jeg sjelden bruker, KUN til megsjæl, blir utelukket.

Enkle retter kan gjerne ta tid når de gjør seg sjøl..type de fleste gryteretter og annet smått og godt.

 

Og, jada.selvsagt er hjemmelaget pizza best.  Men for mye jobb til at jeg gidder bare til meg.   ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jerry Lee skrev:
 

Ja. Men greia er...å lage mat som tar tid og jobb,  med mange ingredienser jeg sjelden bruker, KUN til megsjæl, blir utelukket.

Enkle retter kan gjerne ta tid når de gjør seg sjøl..type de fleste gryteretter og annet smått og godt.

 

Og, jada.selvsagt er hjemmelaget pizza best.  Men for mye jobb til at jeg gidder bare til meg.   ☺

Det kan jo hende at flere av dem du oppfordrer til å lage hjemmelagde versjoner av retter du mener må være hjemmelaget har det på samme måte? Dvs at de ikke har tid, eller prioriterer matlaging akkurat den dagen av ulike grunner? 

Det er så forskjellig hva vi velger å gjøre enkelt og hva vi velger å lage "skikkelig", tenker jeg. Det må være lov. :) 

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Det kan jo hende at flere av dem du oppfordrer til å lage hjemmelagde versjoner av retter du mener må være hjemmelaget har det på samme måte? Dvs at de ikke har tid, eller prioriterer matlaging akkurat den dagen av ulike grunner? 

Det er så forskjellig hva vi velger å gjøre enkelt og hva vi velger å lage "skikkelig", tenker jeg. Det må være lov. :) 

Anonymkode: ad006...80d

Ja, vel. Greit.  Forstår ikke hvorfor du legger opp til denne diskusjonen...og gidder ikke bry meg mer.

Kos deg med hvordan DU gjør det, og la andre ha ulike oppfatninger selv om det ikke alltid samsvarer.

Ha en fin uke.   :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Kalorimessig har jeg garantert smelt i meg både frokost, lunsj, og middag i ett med "gourmet-måltidet" cola og peanøtter.

Egentlig stod det fiskegrateng på menyen i dag - men jeg kjente bare at jeg ikke orket å kokkelere. Tar det (kanskje) i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en slags asiatisk kålsuppe med resten av fiskebollene fra fredag. Mannen var over seg. Enkel sånn❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser alene i kveld, så det blir fersk fiskefilet og grønnsaker i form i ovnen - alt i ett. :) 

Anonymkode: ad006...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag blir det medisterpølser med poteter og ertestuing, litt smeltet smør og en klatt med tyttebærsyltetøy. Tror det vil skli ned. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, FrankDrebin skrev:
 

I dag blir det medisterpølser med poteter og ertestuing, litt smeltet smør og en klatt med tyttebærsyltetøy. Tror det vil skli ned. :)

Staselig tirsdagsmiddag.  😀   Eller god hverdagsmat.   :spise:

Spis pent.  😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, Jerry Lee skrev:
 

Staselig tirsdagsmiddag.  😀   Eller god hverdagsmat.   :spise:

Spis pent.  😉

Begge passer. :biggrin:

Takk, skal gjøre mitt beste. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var orken til matlaging så der, og sulten så stor at det måtte gå raskt. Da ble det Grandiosa - halvparten med pepperoni, halvparten med kjøttdeig og løk.

I dag varmer jeg meg rester av fårikål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...