Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Middag: Thaicurry med reker og sei (fra butikken)

Dessert: Lagde clafoutis med ferske kirsebær. Det ser så lekkert ut, mer var egentlig en liten nedtur. Strengt tatt er det ikke mer enn tykke pannekaker med kirsebær. Da foretrekker jeg heller Kaiserschmarrn med varme kirsebær til. 

Hva er det for noe_

Videoannonse
Annonse
Gjest Zeitgeist
Skrevet
8 minutter siden, Rumle skrev:

Hva er det for noe_

Det er en østerriksk dessert. En "utvidet"* pannekakerøre stekes i panne, og skjæres så opp i strimler. Så roter man litt rundt i strimlene, strør sukker på, og setter herligheten i stekeovnen til sukkeret har karamellisert litt. Ta den ut, dryss over litt melis, og hell over varm kirsebærsaus. 

Er en kaloribombe av dimensjoner, men en god Kaiserschmarrn får deg til å glemme badevekt, helsekost, og trange bukselinninger for en stakket stund (det er i alle fall min erfaring :fnise: )

*Utvidet = Har et par flere ingredienser enn den røra vi bruker her på berget, bl.a rosiner og rom

Skrevet

I dag, søndag...

Beinfrie koteletter vendes i mel, salt og pepper. (Har ligget med det i kjøleskapet i natt). Bråfreses på sterk varme...putres ferdige og møre i brun saus (ja, den tjukke).

Serveres med poteter, rosenkål, gulrøtter og tyttebærsyltetøy.

Skrevet
13 timer siden, Lafemmemauvaise skrev:

Det er en østerriksk dessert. En "utvidet"* pannekakerøre stekes i panne, og skjæres så opp i strimler. Så roter man litt rundt i strimlene, strør sukker på, og setter herligheten i stekeovnen til sukkeret har karamellisert litt. Ta den ut, dryss over litt melis, og hell over varm kirsebærsaus. 

Er en kaloribombe av dimensjoner, men en god Kaiserschmarrn får deg til å glemme badevekt, helsekost, og trange bukselinninger for en stakket stund (det er i alle fall min erfaring :fnise: )

*Utvidet = Har et par flere ingredienser enn den røra vi bruker her på berget, bl.a rosiner og rom

Herlighet, det hoeres fantastisk godt ut! :spise:

Skrevet

Søndag: Gulasj

• Liker 1
Skrevet

Har vært på helgetur. Så da vi kom hjem orket jeg ikke å lage middag. Vi kjørte innom bunnpris og kjøpte Grandiosa pizza og cola.

Skrevet

Spagetti med marinerte tofubiter, tomatpuré, ketchup og grillkrydder. :ler:

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, Marika skrev:

Har vært på helgetur. Så da vi kom hjem orket jeg ikke å lage middag. Vi kjørte innom bunnpris og kjøpte Grandiosa pizza og cola.

Big One er bedre om du først skal kjøpe frossen pizza. ..:opplyser:

Skrevet

@Jerry Lee Grandiosa er digg når man pimper den opp😀 Smakte Grandiosa første gang i mitt liv for bare et par år siden, la på chevre og pepperoni ... sååå digg 😁

Skrevet
28 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

@Jerry Lee Grandiosa er digg når man pimper den opp😀 Smakte Grandiosa første gang i mitt liv for bare et par år siden, la på chevre og pepperoni ... sååå digg 😁

Mmmkey. Men jeg liker altså Big One bedre.  :)

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Ble spaghetti med grillpølse, siden jeg ikke har handlet enda...

Skrevet (endret)

I dag blir det suppe med pølse, grønnsaker og pastastjerner. Aldri laget akkurat på den måten før, så litt spent.

Oppdatering: Det ble veldig bra, om jeg må si det selv. Jeg brukte en gulrot, erter, purre, buljong. Hadde i litt tomatpuré (fra tube), og det så utrolig innbydende ut, og smakte fabelaktig.

Endret av Pringle
Skrevet
6 timer siden, Jerry Lee skrev:

Mmmkey. Men jeg liker altså Big One bedre.  :)

Hvilken Big One anbefaler du da? Er de ikke veldig "deigete"?

Skrevet

Steketorsk med poteter, raspa gulerøtter og remulade i dag.

• Liker 1
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Biff med broccoli og spicy sauce hollaindaise (spicy som i "Ha i masse Tabasco". Endte opp mett og et stykk røyklagt leilighet. Desserten bestod av ferske jordbær med melk og litt sukker på. 

Skrevet
20 timer siden, Prinsesse788 skrev:

Hvilken Big One anbefaler du da? Er de ikke veldig "deigete"?

Jeg liker

-Ground Beef med kjøttdeig og grillet løk.

-American Bacon.

-MeatLover.

-Grilled Steak.

-El Taco Real.

-Double Pepperoni.

-California Chicken.

:)  :spise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 12.6.2017 den 15.27, Loki Laufeyson skrev:

Ble spaghetti med grillpølse, siden jeg ikke har handlet enda...

Ikke glem litt grønnsaker på sia :)

Anonymkode: d77dd...c18

Skrevet

Konfitert kyllinglår med blomkål/ sellerirot pure, kanskje gratinert .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...