Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har satt over to salte knoker som skal etterhvert bli lapskaus og restene fryses ned i porsjoner så mann&barn har middag I fryseren når mor jobber kveldsvakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linsecurry (løk, hvitløk, sopp, sjampinjong, gulrot, brune linser, curry paste, tomatpuré) med avocado til. Mmmm....



Anonymous poster hash: d1e84...20e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egentlig tenkt å lage greske kjøttboller med søtpotet-fries og salat, men tror jeg må pønske ut noe annet lurt. Må ha noe som vi kan varme opp etterhvert som husets medlemmer kommer hjem...alle har trening, møter, overtid idag og kommer hjem på forskjellige tidspunkt. Den siste er ikke hjemme før kl 19, så litt seint å ta fellesmiddag da pga minsten.

Hmmm......hva skal man finne på da mon tro??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt over to salte knoker som skal etterhvert bli lapskaus og restene fryses ned i porsjoner så mann&barn har middag I fryseren når mor jobber kveldsvakter.

Vil du dele oppskrift? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av en eller annen grunn kan jeg ikke tenke meg noe bedre enn en FROSSEN PAI, så det blir det i dag.

Edit; vet ikke hvilken type det blir fordi det er kjæresten som skal plukke opp på butikken. Skal lage en enkelt tomatsalat med balsamico til.

Endret av FantasDick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du dele oppskrift? :)

Jeg kokte to knoker (du kan bruke bare en og) I vann tilsatt pepperkorn og en løk.

Lot det koke i 2-3 timer.

Tok dem så opp og silte så av kraften.

Kuttet gulrøtter, potet, purre, pastinakk og søtpotet og hadde i kjelen.

Hadde så over kraften og delte opp kjøttet.

Lot dette stå og småkoke i 2-3 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uinspirert hjemme-alene-middag i kveld.

Nudler av type usunn-med biffsmak, kokt med 10-12 cm purre i strimler, krydderblandingen og masse grovhakket ingefær. Hadde i en hakket tomat de siste sekundene og helte av kokevannet.

Overaskende ålreit og laget på et par minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, typen kom hjem med pizzaburger, så da ble det det til middag i dag. Er tydeligvis på ferdigmat-kjøret, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boeuf Bourgouignon

Jeg måtte le av meg selv da jeg stod foran hylla med friske urter på butikken i dag. Frisk timian=Boeuf Bourgouignon, frisk rosmarin=lammelår.

Tror jeg må lage en Boeuf Bourgouignon før det blir for mye vår i lufta. Det er jo så ufattelig godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco. pulled pork, sorte bønner, tomatsalsa og stekt paprika og løk. :spise:

Gleden ved å ikke bo sentralt er at avokadoen jeg håpte å ha til er moden type mandag. :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg måtte le av meg selv da jeg stod foran hylla med friske urter på butikken i dag. Frisk timian=Boeuf Bourgouignon, frisk rosmarin=lammelår.

Tror jeg må lage en Boeuf Bourgouignon før det blir for mye vår i lufta. Det er jo så ufattelig godt.

Jeg har aldri laget denne retten men har lyst til det.

Men, hva slags type oksekjøtt (går ut i fra at det er okse) Bør man bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri laget denne retten men har lyst til det.

Men, hva slags type oksekjøtt (går ut i fra at det er okse) Bør man bruke?

Dette er jo en rett som skal koke lenge, så jeg velger ofte en blanding av høyrygg og bankekjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en rett som skal koke lenge, så jeg velger ofte en blanding av høyrygg og bankekjøtt.

Tusen Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...