Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag ble det lettvint middag med seibiff (fra pakke :( ) med poteter og gulrot. Det var godt, men hjemmelaget er bedre.

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvtomt kjøleskap, men klarte å skrape sammen noe. Ble en slags lasagne/grateng med agurk som "pastaplater", og ostesausen ble cottage cheese blendet med tyrkisk yoghurt. Lagde en bolognesesaus med hvitløk og soltørket tomat, og la tomatskiver mellom lagene med saus og "plater". Krydret det godt med tørkede urter. Hadde akkurat nok ost til å dekke toppen. :)

Jeg må virkelig komme meg på butikken... :ler:

Endret av finkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vinglepetra

i går ble det linsesuppe med godt brød. I dag gleder jeg meg til chicken korma med hvit basmatiris etter en lang periode med kun brun ris......

Endret av Vinglepetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stekte svinekoteletter med poteter, hvitløk, rødløk og stekt sjampignon, i rødvins/pastasaus.

Lot svinekotelettene tine i to dar i kjøleskapet, sammen med en dæsj rødvin. (Tinemarinering)

Matlagedagen:

Kokte potetene nesten helt ferdig, og skrellet dem.

Stekte så løken, deretter soppen, og tilslutt kotelettene. (I ekte smør)

Så stablet jeg hele stasen i en ildfast form. Potetene nederst, et lite glass pastasaus, en dæsj med rødvin igjen, oppå der kotelettene, og topper det med løk & sopp. 200grader i ca en time.

Blir nesten litt sulten igjen, når jeg skriver dette her. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle egentlig hatt rester fra i går, men har ikke lyst på det... Tror det blir karbonader, fløtesaus, broccoli og poteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat bakt grove pizzahorn (deig av sammalt fin rug, fibramel og kruskakli) med fyll av karbobadedeig, hvitløk, løk, tomatpurre og div krydder, og revet jarlsberg. Skal kjøre langt til svigers på helgabesøk, og da blir det bilmiddag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...