Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag blir det heimelaga rømmegraut for første gong!

Oppskrifta såg veldig enkel ut, så eg satsar på at det blir nam.

Videoannonse
Annonse
Gjest mari kontrari
Skrevet

I dag blir det fisketaco her i huset, med sprøstekt fisk, avokado, råkostmiks og hjemmelaget salsa i maislefser. Nam-nam!

Skrevet

I går ble det salat med nøttedip og stekt sopp til, hamburger i dag

Skrevet

Calzone. Lat i dag, gitt.

Gjest Ålen Åge
Skrevet

A CHEF has died after an EEL was put up his bum.

Shocked doctors in Sichuan, China, found the sea creature in the 59-year-old man’s rectum after his death, it has been reported.

The 50cm long Asian swamp eel was allegedly inserted into the unnamed man's bottom, after he passed out drunk, by pals playing a prank on him.

Medics said the eel had devoured his bowels.

Gjest Ålen Åge
Skrevet

Tråling er en fisketeknikk som har eksistert siden 1500-tallet, og har utviklet seg fra små håndholdte redskaper til fabrikktrålere som er i stand til å fiske og produsere et tresifret antall tonn fisk hvert eneste døgn. Trålere brukes for å fange de fleste arter fisk og i tillegg reker og andre skalldyr. Tradisjonelt sett tenker de fleste på bunntrålere som fisker reker, torsk og sei og lignende, men det tråles etter et stort utvalg arter på de fleste dyp. Den trålingen som foregår høyere i sjøen enn bunntråling kalles pelagisk tråling.

Moderne trålere finnes i en rekke størrelser og fasonger tilpasset mange forskjellige typer fangst og forhold og består av en rekke redskaper i tillegg til selve trålposen (som i seg selv består av flere sammensydde deler). I dag bruker trålerne vanligvis 2 tråldører eller tilsvarende innretninger som er laget for å få optimal åpning sideveien under tauing. Med mindre det drives partråling, da brukes 2 skip for å taue(trekke) en enkelt trål og hvert av skipene tauer en wire til hver sin side av åpningen, da styres trålposens sideveis åpning av skipenes avstand, men denne metoden er heller sjelden og fartøyene opererer som oftest alene. Flere moderne fartøyer som driver med bunntråling kan fiske med flere trålposer samtidig (dobbel- eller trippeltråling), da brukes det i tillegg ett eller flere senterlodd mellom trålposene da tråldørene kun brukes i ytterkantene.

Skrevet

I dag blir det takeaway, enten kinesisk, verdens beste kebab eller verdens beste pizza!

Skrevet

I dag blir det grilling, så eg trur eg skal gå for:

- Sei, løk, paprika og raud pesto i folie

- Potetbåtar i folie

- Salat og tomat

Sunt og namnam!

Skrevet

Deilig kjøpetomatsuppe med pølser. Nam!!

Skrevet

Deilig kremet biffgryte med ris :rodmer:

Skrevet

Jeg skjemmes egentlig, men i dag hadde vi Big One chicken selections, side orders, potetbåter og forskjellige dip'er. :ler:

Gjest _La Femme
Skrevet

Jeg skjemmes egentlig, men i dag hadde vi Big One chicken selections, side orders, potetbåter og forskjellige dip'er. :ler:

Var det godt? :)

Skrevet

Var det godt? :)

Ja, jeg synes det er dritdigg - som junk. Løkringer, jalapeño-poppers, mozarellastcks og rømmedressingen er best. :)

Skrevet

Igår: Grillmat (kylling og pølser)

Gjest gjest17
Skrevet

I dag blir dett lettvint med heit kyllingwok og i morgen blir det torsk teriyaki og salsa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...