Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Spaghetti med kjøttdeig og tomatsaus. Enkelt og greit - og ganske godt. Ikke minst er det sambos favoritt - så det er han som er sjefskokk i ettermiddag!

Når vi lager spaggettti saus, har jeg i to koppel mel, som jeg rører i litt mel, par skjeer, ikke mer! blander inn i kjøttegen etter den har stekt, rører mens den småkoker i 10 min, men jeg har også i like mye katchupp som melk, sokkerkolør og en løk ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her hadde vi en skinke og potetgrateng jeg fant på en blogg som heter Mer enn bare ord;

Ti poteter skrelles og skjæres i strimler

Boks smårettskinke

En løk (sto ikke i oppskrifta, men jeg er glad i løk)

Blandes sammen med salt og pepper

En boks baconost, som fordeles i klatter på toppen

Tøm over en liten boks fløte

Stekes midt i ovnen på 200g i en time

Siste kvarteret har du på revet ost.

Ikke så innmari sunt kanskje, men veldig godt, og falt i smak hos mann og barn. Serverte det med dampet gulrøtter, brokkoli og blomkål

AnonymBruker
Skrevet

Når vi lager spaggettti saus, har jeg i to koppel mel, som jeg rører i litt mel, par skjeer, ikke mer! blander inn i kjøttegen etter den har stekt, rører mens den småkoker i 10 min, men jeg har også i like mye katchupp som melk, sokkerkolør og en løk ;)

WTF?

• Liker 2
Gjest Tekola
Skrevet

Fiskekaker! Med makaroni til meg og potetmos til mannen :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

I dag ble den asiatisk fiskesuppe og nybakte nanbrød :)

Gjest HuskyPusky
Skrevet

Lurer på om jeg skal prøve meg på den barnegryta jeg ser oppskrift på øverst på siden der oppe. For jeg tror jeg har en rømmeboks som er i ferd med å bli gammel, også har jeg kyllingfilet som må brukes opp, men så har jeg ikke tacokrydder da, så det får jeg lage.

Skrevet

En slags curry med kikerter, blomkål løk og paprika. Ble ganske hot. Hadde den i en ildfast form og la noen torskefiletbiter oppå og satte i ovnen. Resultatet ble ganske smakløst og kjedelig :klo: Hvordan kan kraftig krydret saus bli daff og kjedelig av fisk og ovn?

Hadde nan og chutney (og litt ekstra krydder) til.

Skrevet

Fiskekarbonader med råkost og kokt potet.

Skrevet

En slags curry med kikerter, blomkål løk og paprika. Ble ganske hot. Hadde den i en ildfast form og la noen torskefiletbiter oppå og satte i ovnen. Resultatet ble ganske smakløst og kjedelig :klo: Hvordan kan kraftig krydret saus bli daff og kjedelig av fisk og ovn?

Jeg vet ikke. Jeg er ganske imponert. :fnise:

Skrevet

Jeg vet ikke. Jeg er ganske imponert. :fnise:

Haha, det er du vel. Jeg setter den på lista over livets mysterier jeg. Bare å vente på TVNorge nå.

Gjest Vinglepetra
Skrevet

I dag ble det kyllingkjøttdeig stekt sammen med tomat,løk og paprika til det hadde jeg grove tortillas med hjemmelaget salsa saus og salat.

Skrevet

I dag ble det risotto laget på sopp- og kyllingkraft, servert sammen med sopp.. og kylling. Ingefærte til dessert. :forkjola::fryser:

Skrevet

Biff, selvfølgelig! :lur:

• Liker 2
Skrevet

Spagetti Carbonara

AnonymBruker
Skrevet

Karbonader, poteter og potetsalat :gjeiper:

Skrevet

Den så veldig god ut og skal prøves!

Her ble det kyllingfilet stekt med løk, vårløk og sjampinjong. Servert med potetbåter og sweet chilisaus.

:heks:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...