Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Idag prøvde jeg oppskriften jeg har sett på reklamen, "God fisk".

Nemlig wok med nudler, reker, sukkererter,rød paprika, løk, ingefær og hvitløk. Skal være sursøt chilisaus på tilslutt.

Det var kjempegodt!

(Jeg hadde glemt å kjøpe hvitløk og chilisaus, så jeg brukte vårløk og fersk chili istedetfor, pluss chop suey woksaus.)

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det kyllingfilet à la taco ;)

Og så har jeg lagt erter i vann, for i morgen blir det ertesuppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI hadde hvit pizza:) Inspirert fra tine.no sine sider... Men jeg lagde grov pizzabunn da, ikke den ferdigkjøpte bunnen fra tine.

Stekte opp kyllingfilet i små biter, sopp og hvitløk,salt, pepper og hadde i et beger creme fraiche, 2ss pesto og 75g blåmuggost. Hadde det utover pizzabunnen, jarlsberg på toppen, og la på pepperoni på toppen. Supergodt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VI hadde hvit pizza:) Inspirert fra tine.no sine sider... Men jeg lagde grov pizzabunn da, ikke den ferdigkjøpte bunnen fra tine.

Stekte opp kyllingfilet i små biter, sopp og hvitløk,salt, pepper og hadde i et beger creme fraiche, 2ss pesto og 75g blåmuggost. Hadde det utover pizzabunnen, jarlsberg på toppen, og la på pepperoni på toppen. Supergodt!!

Det hørtes veldig godt ut :) Hvordan lager du den grove bunnen? Bruker du havregryn eller sammalt mel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha boeuf bourguignon (oksegryte med rødvin) med potet- og sellerirotmos med sennep. Og til dessert blir det brownies og fruktsalat. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha skikkelig norsk husmannskost: Skinkestek med ordentlig brunsaus og passende tilbehør :)

Endret av finkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekte koteletter som er kokt leenge etterpå. Poteter, Fjordland peppersaus ispedd kokekraft fra kotelettene og surkål. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes veldig godt ut :) Hvordan lager du den grove bunnen? Bruker du havregryn eller sammalt mel?

Jeg bruker det fibramelet istedet for hvetemel, tror det er fullkorn som er finmalt til hvetemel. Tidligere så har jeg laget grov bunn med litt hvetemel, og resten sammalt hvete grov og kruskakli.

Bruker ca 3dl vann, en dæsj olivenolje, litt salt, gjær, og fibra mel, det blir nok til langpanne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble det grove pesto-snurrer. Lager som pizzasnurrer, men smører et glass pesto utover deigen, strør over smårettskinke, revet jarlsberg, oregano og chillipulver.. Ruller sammen, kutter opp til snurrer og steker på 200g til de er ferdige.

Kjempegodt!

Og god matpakke i morgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker det fibramelet istedet for hvetemel, tror det er fullkorn som er finmalt til hvetemel. Tidligere så har jeg laget grov bunn med litt hvetemel, og resten sammalt hvete grov og kruskakli.

Bruker ca 3dl vann, en dæsj olivenolje, litt salt, gjær, og fibra mel, det blir nok til langpanne.

Det stemmer, ja :) Får dessverre ikke tak i fibramel her jeg bor, men grovmel er en mulighet.

I dag ble det rester av gårsdagens tandoori chicken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det sunne kjeks og salat. Men så ble det hjemmelagde karbonader til en sen lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, ja :) Får dessverre ikke tak i fibramel her jeg bor, men grovmel er en mulighet.

I dag ble det rester av gårsdagens tandoori chicken.

Jeg handler på rema 1000, der har de det iallefall:-)

Men før jeg oppdaget fibra melet så brukte jeg litt hvetemel, sammalt hvete grov og fin, pluss kruskakli:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...