Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Varpunen
Skrevet

I dag skal jeg lage en langtidsstekt okesgryte. Den skal stå i 6 timer i ovnen og godgjøre seg, så jeg håper den er verdt det :gjeiper:

Jeg kan jo egentlig tusle ut på kjøkkenet og putte den i ovnen nå...

Skrevet

Jeg skal se hva fryseboksen skjuler, og finne på noe ut fra det. Senere.

Skrevet (endret)

I dag blir det hjemmelagde karbonadekaker og ris blandet med finhakkede tomater, agurk og mais + rømme :spise:

Endret av Rumle
Skrevet (endret)

Dobbelpost :)

Endret av Rumle
Skrevet

Ovnsbakt torsk med wasabikrem og wokede grønnsaker.

Skrevet

Fiskegrateng med broccoli og laks med poteter. Fant noe nytt i frysedisken som måtte prøves :) Helt OK.

Skrevet (endret)

I dag spiste jeg pinnekjøtt til middag hos mamma og pappa, og nå har jeg nettopp spist wok til kvelds. :sikle: x2!

Endret av chico
Gjest helenehøi
Skrevet

Hjemmelaget pizza idag med kylling marinert i mango-chutney og sweet chili saus.. Og den gode pizzaosten til Tine med mozarella, jarlsberg og cheddar :hjerter:

Imorgen skal jeg og en venninne lage sushi :)

Skrevet

Hjemmelaget pizza idag med kylling marinert i mango-chutney og sweet chili saus.. Og den gode pizzaosten til Tine med mozarella, jarlsberg og cheddar :hjerter:

Imorgen skal jeg og en venninne lage sushi :)

Ble det godt? Kylling marinert i mango-chutney og sweet chilisaus, altså. :) Hvor mye av hver? *Nysgjerrig på nye smaker*

I dag ble det skikkelig comfort food:

Pasta med bacon, sopp, hvitløk og løk, sammen med fløtesaus med masse parmesan. Slurp!

Gjest Consensio
Skrevet

Nystekte rundstykker med fersk pålegg (på søndag)

Mandag blir det kyllingfilet med brieost inni og bacon rundt.

Serveres med stor salat

Gjest helenehøi
Skrevet

Ble det godt? Kylling marinert i mango-chutney og sweet chilisaus, altså. :) Hvor mye av hver? *Nysgjerrig på nye smaker*

Tok ca 50/50 av hver og helte over litt soyasaus, slik at det dekket kyllingen, og lot det ligge i 10 minutter før jeg stekte det i pannen :) Ble veldig godt, men hadde vært enda bedre med peanøtter/cashewnøtter på også.. :)

• Liker 1
Skrevet

I dag har jeg laget skinkegrateng for første gang i mitt liv. Masse blomkål og brokkoli, skinke, løk, hvitløk og litt fullkornsmakaroni. Smakte fantastisk!

Skrevet

I dag har jeg laget skinkegrateng for første gang i mitt liv. Masse blomkål og brokkoli, skinke, løk, hvitløk og litt fullkornsmakaroni. Smakte fantastisk!

Oppskrift? :) Trenger litt ny inspo, er helt tom for middagsideer for tiden.

Skrevet

I dag blir det "tacogryte" med kikerter og linser.

Skrevet

Spinatsuppe med kokt egg og rundstykker.

Skrevet

Oppskrift? :) Trenger litt ny inspo, er helt tom for middagsideer for tiden.

Vel, jeg brukte improvisasjonsmetoden, så har ingen konkrete mål, men slik gjorde jeg det:

Delte en halv blomkål og 1/4 brokkoli i passe store biter, som jeg kokte.

Kokte opp en liten dæsj fulkornsmakaroni.

Lagde hvitsaus (jeg brukte en halv pose fra toro, bare fordi jeg alltid mislykkes med min egen bra bunn)

Så skar jeg opp skinke (brukte ca en halv boks bogskinke), litt under en kvart løk og to små fedd hvitløk.

Da alt var ferdig hadde jeg først blomkål og brokkoli i en ildfast form. Tilsatte skinke, makaroni og løk/hvitløk og blandet rundt så det var ca likt fordelt i formen. Helte hvitsaus over (brukte ikke alt det jeg hadde laget, for synes det blir litt for mektig), og toppet med ost. Så gratinerte jeg den i ovnen på 225 grader til osten så ferdigsmelta ut.

Dette ble ca to porsjoner, så det var ikke en sånn stor form (jeg spiste under halve). Smaker godt med brød til om man spiser det :)

Gjest Vinglepetra
Skrevet

I dag blir det spaghetti med kjøttsaus, skikkelig godt med enkle hverdagsmiddager av og til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...