Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her var det mange gode tips! I dag er middagen min grønnsakssuppe laget fra bunnen av. Jeg bruker brokkoli, blomkål, spinat, løk, sqush, grønnsaksbuljong og litt creme fraiche :)

Skrevet (endret)

Grønnsakssuppe her og! Med chili, purreløk, poteter, litt buljong, hvitløk, gulrøtter, pepperrot, sellerirot +++ mer jeg ikke husker nå, og såklart magre kjøttpølser. Nammenamm! :spise:

Endret av ViC*
Skrevet

I dag ble det hjemmelaga fastfood! Fra frysen: Grønnsakssuppe/lys lapskaus og grove rundstykker.

Skrevet

Fersk pasta carbonara med baconbiter og fløtesaus, sånn som en ordentlig carbonara skal være ;)

Skrevet

I dag ble det pizza med kjøleskaps- og kjøkkenskapsrester.

Bunn av hvetemel og rugmel og fyll av ketchup, kokt skinke, kyllingfilet, løk og hvitløk, og litt diverse osterester.

Samboern mente det var den beste pizzaen jeg noen gang har lagt, og han ble litt furt når jeg fortalte at det var rester og at jeg ikke akkurat kunne love å få til den samme pizzaen igjen noen gang..

Skrevet

Fersk pasta carbonara med baconbiter og fløtesaus, sånn som en ordentlig carbonara skal være ;)

Original carbonara har faktisk ikke fløte i seg, bare eggeplommer! :opplyser:

(men når det er sagt så synes jeg det er best med en liten fløte skvett i selv, uansett hvor mye det får italienske husmødre til å rive seg i håret)

Vi er på ferie i Dublin akkurat nå vi, så jeg har spist pubmiddag. Irish stew av lammeskank og rotgrønnsaker, med potetmos og kjempegod øl til :)

Skrevet

Original carbonara har faktisk ikke fløte i seg, bare eggeplommer! :opplyser:

(men når det er sagt så synes jeg det er best med en liten fløte skvett i selv, uansett hvor mye det får italienske husmødre til å rive seg i håret)

Hehehe, ja jeg har lest det tidligere at det egentlig ikke skal være fløte i. Det var litt av grunnen til at jeg skrev "ordentlig", fordi jeg mener at en ordentlig carbonara har fløtesaus :):lur:

Skrevet

I dag ble middagen lunsj på Jensens Bøfhus... Skilpaddeis til dessert litt senere i dag.

Skrevet

Laks i woken, ikke noe spennende nye greier, men sitrongress-marinade gir den en ekstra piff.

Skrevet

Studenttilværelsen er tilbake.

I går: salat med skinke, fetaost og oliven.

I dag: grov pasta med ruccola, rødløk, tomat, skinke, litt rømme, salt pepper og masse parmesan.

Skrevet

Veldig enkelt i dag. Pannekaker! Mann og barn var veldig fornøyd med det da.

Skrevet

Vi er på ferie i Dublin akkurat nå vi, så jeg har spist pubmiddag. Irish stew av lammeskank og rotgrønnsaker, med potetmos og kjempegod øl til :)

Fortsatt på ferie. I går ble det sushi, i dag en saftig burger på pub. I morgen tipper jeg det blir tørre brødskiver når vi kommer seint hjem fra flyplassen :lol:

Gjest Consensio
Skrevet

Pytt i panne - dvs en del grönnsaker som holder på å bli dårlig som chili, gulrötter, stangselleri, vårlök, hvitlök, samt poteter, resten av baconet vi brukte i går, et par kalkunpölser....ja jeg tror det var alt.

Skrevet (endret)

Blomkålsuppe laget av to blomkålhoder, fløte og buljong, og hjemmelaget krydderbrød med ruccola og hvitløk. Nam!

Veldig inspirerende tråd! :)

Endret av Violen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...