Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sei gratinert i mozzarella med cæsarsalat

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjokolade :P Ha ha, ferdig sent på jobb, og da tyr man til sjokkisen...

• Liker 2
Skrevet

Svinefilet med ris, brokkoligrateng og søt chilli og løksaus.

Skrevet

Fullkornstagliatelle med kyllingkjøttdeig og ferdig bolognesesaus. :sjenert:

Skrevet

Sambo skal lage soppsuppe fra skratch :)

Skrevet

Snodig blanding i dag. Først deilig insalata caprese. Og så kyllinggrill i lompe :ler:

Og desserten som vi tar etterpå blir en enkel melkesjokolademousse.

Skrevet

I dag blir det fredagskos med sitron/chili/mago marinert kyllingfilèt grillet sammen med nystekt foccacia og en frisk salat :)

Skrevet

sitron/chili/mago marinert kyllingfilèt

Hvis ikke du gir meg oppskrift på det, så blir jeg dritsur og følger etter deg med trolleinnlegg i hele forumet! :snurt:

• Liker 2
Skrevet

Hvis ikke du gir meg oppskrift på det, så blir jeg dritsur og følger etter deg med trolleinnlegg i hele forumet! :snurt:

Jeg har egentlig aldri tenkt over oppskriften, men det jeg gjør er å lage en marinade som jeg legger kyllingfilètene i et døgn eller noe sånt :) Og i den marinaden fins det: most mango, salt, pepper, fersk chili, sitron, salt og pepper, og masse olivenolje. Man har i mengder etter ønsket styrke på smaken og sånt :) Rett før grilling har man på litt ekstra olivenolje, og så grilles den.

Skrevet (endret)

Jeg har egentlig aldri tenkt over oppskriften, men det jeg gjør er å lage en marinade som jeg legger kyllingfilètene i et døgn eller noe sånt :) Og i den marinaden fins det: most mango, salt, pepper, fersk chili, sitron, salt og pepper, og masse olivenolje. Man har i mengder etter ønsket styrke på smaken og sånt :) Rett før grilling har man på litt ekstra olivenolje, og så grilles den.

Takk takk takk! Det høres jo helt utrolig godt ut! :blomst:

...men det var da veldig mye salt og pepper? :fnise:

Endret av Pingting
  • Liker 1
Skrevet

Takk takk takk! Det høres jo helt utrolig godt ut! :blomst:

...men det var da veldig mye salt og pepper? :fnise:

Haha :fnise: ja.. du kan med fordel droppe en av rundene med salt og pepper tror jeg ;)

Skrevet

I dag skal vi grille flintstek! :jepp:

Skrevet

Reker og loff!

(grilling og reker, det ble plutselig veldig sommerlig her inne? :sol:)

• Liker 1
Skrevet

I dag er middagen banket kyllingfilèt med baconost og knust potetgull, med ris, salat og bretagne saus. :spise:

Skrevet

Ovnsstekte kyllinglår, sopp, paprika og purre som er stekt raskt i panne, fløtesaus med estragon og basmatiris. Gleder meg!

Skrevet

Her ble det kjapt og enkelt i dag. Kylling med fajitaskrydder og masse grønnsaker. Rødvin ved siden av.

Skrevet

Det har blitt en del utespising denne uka (bl.a. sushi, skalldyrsalat, grønnsaksburger), men i dag spiste vi endelig hjemme. For en gangs skyld forrett i dag, nemlig ertesuppe (veldig enkelt og greit: grønne erter kokt opp sammen med surret løk og hvitløk samt kraft, småkok i 10 min, mose med stavmikser og tilsette salt, pepper, sitronsaft, crème fraîche, stekt sopp og frisk estragon). Hovedrett: ovnsbakt laks i sennep- og honningsaus, sitronbakte småpoteter, spintat surret i smør med hvitløk og rødløk, samt miniplommetomater i balsamico.

Skrevet

I kveld får vi middagsgjester, og vi disker opp med bl.a kyllingfilèt rullet i sesamfrø, fløtegratinerte poteter med urter og grønnsaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...