Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

I går: Ovnsbakt, honning- og sennepsmarinert laks (til meg) og kylling (til mannen). Dampede småpoteter. Blanding av forvellede brekkbønner og bondebønner, vårløk, sitron og mynte. Romanosalat. Dessert: rabarbra- og jordbærsuppe.

I dag: Pasta med laks, erter og brokkoli. Dessert: grapefrukt og granateple med vaniljekesam.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kyllinglår, pommes frites, jalapenopoppers og ovnsbakte tomater. Hadde snackpaprikaskiver og kesamdressing til.

Ikke akkurat sunn mat i dag nei.

Skrevet

Hjemmelagede karbonader med karamellisert løk, gulrotstuing, erter og kokte poteter.

Skrevet

Kokt laks med kokte poteter og ertestuing til.

Skrevet

Asiatisk bolle med kjøtt- og grønnsaksfyll :) Senvakt idag gitt!

Skrevet

I dag fikk sønnen min bestemme ettersom han hadde med seg to kamerater fra skolen. Så da ble det pølse med brød. :fnise:

Skrevet

Fiskesuppe på kveitekraft med hjemmelagde fløtefiskeboller, litt røkt fisk, poteter, purre og gulrot.

Skrevet

Pitabrød fyllt med en slags stuing av tomat, kylling, kidneybønner, mais og løk. Krydret med bl.a spisskum og chili. Hadde også grønn salat, agurk, rømme og tacosaus på glass til.

Gjest Ludovie
Skrevet

I går: Fiskesuppe fra Zanzibar med ørret, hyse og reker. Ganske likt denne oppskriften (http://www.tastebook.com/recipes/417349-Zanzibar-Fish-Soup - takk Nilma!), men med andre grønnsaker, annen fisk, og med tillegg av revet ingefær. :)

I dag: Salat av ekeblad, tomater, pinjekjerner og fennikel, pluss sopprisotto med parmesan og kyllingsjy. :)

Skrevet

Igaar: Jerk chicken med sautert spinat og friterte plantains.

Et glass mousse til dessert - et lag kokos og et lag lime.

Idag: Sproe makrellfileter grillet i ovnen med ovnsbakte krydrede soetpotetbaater og saus av kokosmelk, tomat, krydder og urter.

Skrevet

Grønn curry med erter, brekkbønner, bondebønner, vårløk, aubergine og spinat.

Gjest Frosk
Skrevet

I går: spinatpai fra fryseren

I dag tror jeg "middagen" blir brød med paprikahummus og diverse grønt. Hvis ikke jeg rasker med meg falafel i pitabrød fra sjappen oppi gaten her.

Skrevet

Wok med eggenudler, oksekjøtt og diverse grønnsaker.

Skrevet

Calzone med spekeskinke og mozzarella.

Skrevet (endret)

Honning- og sennepsovnsbakt laks (Nilmainspirert) med salat av grønne linser, dulcitatomter, sautert spinat, basilikum, rødløk og sitron.

Endret av -Englefjes-
Gjest Ludovie
Skrevet

Litt italienskinspirerte kalkunkjøttboller (av kvernet stangekalkun) med bl.a. hvitløk og fennikelfrø, pluss kokte små nypoteter, en blanding av sommerkål, erter og vårløk, og en saus av kyllingsjy, fløte, sitron og basilkum.

Skrevet

Hjemmelaget pizza i kveld. :nam: Og det var HIMMELSK siden jeg ikke spiser pizzabunn særlig lenger (kutter ned på karber for tiden).

Skrevet

Indisk kylling- og kikertgryte med ris og naanbrød.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...