Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Aner ikke hva jeg skal ha til middag. Har ikke mulighet til å handle noe. Har chilimarinerte koteletter (forrige helgs Kiwitilbud) som går ut i dag, men har veldig lite lyst på dem.

Tror det blir brødskive med hvitløkssmør og ost i ovnen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Annonse

Oooh, dele oppskrift? :-D

Jeg komponerte egen oppskrift for å få den veldig lik Toro posen med meksikansk gryterett, men forandrer litt fra hver gang -alt etter hva jeg har tilgjengelig i skapene :)

Uansett: Først bruner jeg løk og hvitløk på panna til den blir blank. Så har jeg den oppi ei gryte. Så bruner jeg kjøttdeig og har den sammen med løken. Så blander jeg det sammen med en boks hakkete tomater, litt tomatpurè. Så har jeg i vann og buljong. Jeg bruker kjøtt-buljong. Så jevner jeg litt ut med maizenna hvis den er litt tynn. Så er det ett krydder som her veldi viktig for smaken og det er cayennepepper! Det har jeg i litt av, og også litt oregano og hvit pepper. Det skal kokes opp en stund, mens jeg koker ris ved siden av. Jeg har prøvd å kokt ris oppi, men det fikk et dårlig resultat da risen ikke fikk nok vann. Jeg koker risen til den nesten helt ferdig. Så blander jeg den i selve gryteretten sånn at den trekker til seg smaken. Det er viktig at det ikke er for mye ris sånn at den overtar smaken i gryta. Så smaker jeg til med chili hvis man ønsker en sterk gryte.

Jeg bruker ikke å ha noen grønnsaker oppi gryten, annet enn løk. Jeg syns det er best å servere en frisk salat ved siden av :) Men man kan jo ha oppi litt bønner, gulrot eller hva enn man ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den skal jeg prøve også! :tommelsmil:

I dag har vi spist falafel, ovnsbakte potetbåter med rosmarin, salat og sweet chili-saus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

Her ble det pasta med fløtesaus og svinefilet. Også skulle jeg egentlig ha hjemmebakte hvitløksrundstykker til, men da jeg skulle ta den siste finishen (få de litt ekstra sprø) kom jeg borti grillelementet med bakepapirer.... så jeg måtte drukne alle rundstykkene for å slukke brannen :(

:ler:

Men alt det andre var veldig godt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...