Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man finsnitter et par sjalottlauk, del i to på langs og finsnitt på langs. Et par av disse er nok til meg, men så elsker jeg sånt. Hvis dere er flere, så sats på iallfall 4-5, flere hvis de er små. Stekes på middels varme i smør til den er myk. Tilsett en spiseskje sukker og minst en spiseskje balsamico. Minst. La dette surre i ca ett minutt. Ferdig! Egentlig tror jeg det skulle salt og pepper oppi også, men det funket uten.

Det passet helt ypperlig til grove krydrede pølser og potetmos. Hvis du gidder å lete, så fant jeg oppskriften på VG et sted.

Angående balsamico, så anbefaler jeg absolutt å kjøpe den fra Oliviers&co, hvis du ikke allerede har den. Visse i husstanden mener det er galskap å bruke mer penger pr liter på balsamico enn på whisky, men det er verd det. ;)

I dag skal vi ha lasagne, sannsynligvis med hjemmelagede pastaplater. Og balsamico i sausen.

Endret av Zzyzx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håh! Takker og bukker! :takke:

(vi har bare den kjedelige standardvarianten, men jeg kan liksom ikke se for meg at noen av oss skulle ha noe i mot å investere i en litt bedre en. Selv om den er dyrere enn whisky.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den løkoppskriften kan variereres ganske mye, ikke at den er god som den er altså...

Dropp balsamicoen og tilsett vanilje f.eks. Løk, smør, sukker, vanilje (ekte!!) og litt salt og pepper. Surr mykt og gyldent og server til hvit fisk. Gjerne sammen med sellerirot og noe bacon/spekeskinke. Nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den løkoppskriften kan variereres ganske mye, ikke at den er god som den er altså...

Dropp balsamicoen og tilsett vanilje f.eks. Løk, smør, sukker, vanilje (ekte!!) og litt salt og pepper. Surr mykt og gyldent og server til hvit fisk. Gjerne sammen med sellerirot og noe bacon/spekeskinke. Nydelig!

Åh... Jeg lager også en med rødløk og neper. Som tilbehør til and, sånn for det meste. Løk er digg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Shorts-på-balkongen-vær :)

Da blie det enkelt: Leiv Vidar wienere m/lomper og grønn salat (og dressing m/balsamico ;) )

Kald halvliter ved siden av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår: Kyllingfilèt i hærlig kremet saus med båtpoteter og kokte gulrøtter.

Idag: Lammestek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det blitt mange gode middager med saus og poteter, så i dag står pizza på menyen. Helt enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi nyvinnende, fancy og sunne og spiste Big One Pizza. :lol:

(med salat forøvrig, men.... ja)

I dag blir det taco.

Og i morgen er det heimat te mor for å få lammesteik og fløtegratinerte poteter. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke akkurat noe påskemiddag, men siden jeg skal på seinvakt, skal vi på jobb bestille oss pizza. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...