Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Snodig blanding i dag. Først deilig insalata caprese. Og så kyllinggrill i lompe :ler:

Og desserten som vi tar etterpå blir en enkel melkesjokolademousse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det fredagskos med sitron/chili/mago marinert kyllingfilèt grillet sammen med nystekt foccacia og en frisk salat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitron/chili/mago marinert kyllingfilèt

Hvis ikke du gir meg oppskrift på det, så blir jeg dritsur og følger etter deg med trolleinnlegg i hele forumet! :snurt:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke du gir meg oppskrift på det, så blir jeg dritsur og følger etter deg med trolleinnlegg i hele forumet! :snurt:

Jeg har egentlig aldri tenkt over oppskriften, men det jeg gjør er å lage en marinade som jeg legger kyllingfilètene i et døgn eller noe sånt :) Og i den marinaden fins det: most mango, salt, pepper, fersk chili, sitron, salt og pepper, og masse olivenolje. Man har i mengder etter ønsket styrke på smaken og sånt :) Rett før grilling har man på litt ekstra olivenolje, og så grilles den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig aldri tenkt over oppskriften, men det jeg gjør er å lage en marinade som jeg legger kyllingfilètene i et døgn eller noe sånt :) Og i den marinaden fins det: most mango, salt, pepper, fersk chili, sitron, salt og pepper, og masse olivenolje. Man har i mengder etter ønsket styrke på smaken og sånt :) Rett før grilling har man på litt ekstra olivenolje, og så grilles den.

Takk takk takk! Det høres jo helt utrolig godt ut! :blomst:

...men det var da veldig mye salt og pepper? :fnise:

Endret av Pingting
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk takk! Det høres jo helt utrolig godt ut! :blomst:

...men det var da veldig mye salt og pepper? :fnise:

Haha :fnise: ja.. du kan med fordel droppe en av rundene med salt og pepper tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er middagen banket kyllingfilèt med baconost og knust potetgull, med ris, salat og bretagne saus. :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ovnsstekte kyllinglår, sopp, paprika og purre som er stekt raskt i panne, fløtesaus med estragon og basmatiris. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det kjapt og enkelt i dag. Kylling med fajitaskrydder og masse grønnsaker. Rødvin ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt en del utespising denne uka (bl.a. sushi, skalldyrsalat, grønnsaksburger), men i dag spiste vi endelig hjemme. For en gangs skyld forrett i dag, nemlig ertesuppe (veldig enkelt og greit: grønne erter kokt opp sammen med surret løk og hvitløk samt kraft, småkok i 10 min, mose med stavmikser og tilsette salt, pepper, sitronsaft, crème fraîche, stekt sopp og frisk estragon). Hovedrett: ovnsbakt laks i sennep- og honningsaus, sitronbakte småpoteter, spintat surret i smør med hvitløk og rødløk, samt miniplommetomater i balsamico.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld får vi middagsgjester, og vi disker opp med bl.a kyllingfilèt rullet i sesamfrø, fløtegratinerte poteter med urter og grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...