Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er veldig enkelt. Til to personer brukte jeg fire rå kyllinglår, to løk i skiver, 4-5 skivede hvitløksfedd, revet skall og saft av ½ sitron, 1 ts paprikapulver, salt, pepper, en dæsj olivenolje og 1 dl hønsebuljong. Dette ble blandet godt i en ildfast form og stekt ved 190 grader i 45 minutter. Når det var 30 minutter igjen av steketiden satte jeg inn et brett med potetbåter (blandet med olje og diverse krydder). Veldig godt. :)

Litt seint, men takk for svar :) Den høres ikke så annerledes ut enn de variantene jeg pleier å lage, mer som en intereressant vri - blant annet mer sitron og mer kraft. Skal prøves :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag hadde vi enkel og greit tacos.

Orket ikke lage noe särlig mat i dag, hadde ingen videre matlyst heller - og da fungerer jo alltid litt taco =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God, gammaldags "stormsuppe":

- 2 store poteter

- 2 gulrøtter

- 1 liten kålrabi

- en halv rødløk

- 1/4 av et vanlig kålhode

- en halv persillerot

- persille

- salt/pepper

- litt reint biffkjøtt i terninger (rest fra igår)her bruker man det

man har. Bacon og skinke går fint. Også vegetar.

Alt skjæres opp i små terninger og kokes i ca 1 l buljongvann. Hvis man vil lage lapskaus, kan man jevne med et par ss mel.

Dette blir billig og god mat som varer lenge. :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26
Pannekaker med blåbærsyltetøy, og tomatsuppe :)

ååå det er driiiitgodt. spiste egenkomponert (nesten da) viltgryte igår med fløtegratinerte poteter. YUM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag modifiserte jeg Toros meksikanske gryterett. Droppet å tilsette kjøtt, og kuttet ned på vannet. Tok oppi en boks med grovhakkede tomater med hvitløk og en hakket løk i steden. Kjempegodt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går hadde vi hjemmelaget pizza. I dag blir det lammegryte med ovnsbakte poteter til. Flytende sjokoladekake med vaniljeiskrem til dessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde vi ost, kjeks, sterk spekepølse, oppskårne grønnsaker og rødvin.

I dag var det resten av lasagne med spinat, traktkantarell, østerssopp og kylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde vi bacalao.

I dag har vi hatt lammekoteletter, halve små gulløye stekt i ovnen og pannegrillede grønnsaker (aubergine, squash og paprika) med salsa verde. En rest Rioja til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...