Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Karrigryte med okse- og lammekjøtt, masse løk og hvitløk, sitron og (perverst nok ;) ) rosiner. Serveres med basmatiris og peanøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karrigryte med okse- og lammekjøtt, masse løk og hvitløk, sitron og (perverst nok ;) ) rosiner. Serveres med basmatiris og peanøtter.

Åååååhh! Det hørtes godt ut, Nilma!! :sikle: *rumler i magen*

Oppskrift, kanskje...? :sjenert:

Endret av NullHull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Pai med skinke og spinat, lagt i en himmel av timian, oregano, kesam og egg. Med ridderpost på toppen. Og en like enkel salat ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååhh! Det hørtes godt ut, Nilma!! :sikle: *rumler i magen*

Oppskrift, kanskje...? :sjenert:

Klart det! :)

Jeg har dessverre forlagt originaloppskriften, men omtrent som dette til 2-3 personer:

Karristuing

600-700 gram kjøtt i litt store terninger (lam, okse eller litt av hvert, jeg bruker det jeg har)

1 løk

3-4 fedd hvitløk

Smør eller olje

2 ss mel

1-2 ss karri (mengde etter smak og type, til denne oppskriften liker jeg best vanlig "butikk-karri" som Santa Maria e.l.)

Kjøttkraft eller buljong

Saft av en halv sitron

Et par "never" rosiner

Basmatiris og peanøtter til servering.

Brun kjøttet i porsjoner, kok gjerne ut pannen mellom hver omgang. Varm smør eller olje i en gryte og fres løk og hvitløk til det er mykt, la karrien surre med i et par minutter. Ha i melet, rør godt og spe med kraft / buljong og evt. utkoket fra kjøttstekingen. Smak til med sitronsaft, salt og pepper og ha i rosinene. Kokes til kjøttet er godt og mørt (en times tid? litt avhengig av type kjøtt, dessuten synes jeg sausen blir bedre dess lengre den koker).

Som du ser av kjøttmengden er det i meste laget til to personer, men det smaker nesten enda bedre dagen etter ;).

Håper det smaker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...