Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag går vi ut og spiser pizza etter jobb.

Vi ombestemte oss, så vi tar pizzaen en annen dag. I går laget jeg istedet pasta med viltskav, snøfrisk, sopp og løk som vi hadde tenkt å ha senere i uka.

I dag blir det ovnsbakt laks penslet med sennep, honning og sitron. Tilbehøret er salat av store, hvite bønner (finnes det egentlig et norsk navn for "butter beans"?), tomater og vårløk, dessuten yoghurtsaus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag skal vi ha hakkebøffer med hjemmelaget potetmos, stekt løk, ovnsbakte grønnsaker og brun saus.

Hvorfor kaller du det hakkebøffer? Er ikke det det samme som karbonader, men på dansk? (Og da heter det vel hakkebøf ikke hakkebøffer? Correct me if l'm wrong...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kaller du det hakkebøffer? Er ikke det det samme som karbonader, men på dansk? (Og da heter det vel hakkebøf ikke hakkebøffer? Correct me if l'm wrong...)

Dette er en hakkebøf slik jeg kjenner den iallfall. Mye tykkere enn en karbonade, stekes som en biff, gjerne litt rå i midten, og med suragurk, rødbeter, rugbrød osv. til :sikle: Og ser ut til at det heter bøffer i flertall, ja :)

Endret av NullHull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er en hakkebøf slik jeg kjenner den iallfall. Mye tykkere enn en karbonade, stekes som en biff, gjerne litt rå i midten, og med suragurk, rødbeter, rugbrød osv. til :sikle: Og ser ut til at det heter bøffer i flertall, ja :)

Ja, du sa vel i grunn alt jeg mente. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK :)

Takk for opplysningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...