Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Middagen i dag blir hjemmelaget moussaka (med lammekjøttdeig), grønn salat og grove rundstykker.

Muligens også tzatziki - jeg har kjøpt et beger av den nye matyoghurten fra Tine og har lyst til å teste den ut.

Dessuten lurer jeg på om det vil fungere å grille aubergineskivene (i grillpanne) istedet for å steke dem før de går i moussakaen. Noen som har forsøkt? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag steker jeg flatbiff av svin, og serverer med ris og frisk salat. Kaldrørt rømmebernaise (ny sak fra toro) til sambo, og bare det deilig stekefettet for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir grønnsakswok med squash, sopp, kål og paprika til meg - hamburger til 15 åringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiste en pitamac med kyling på dagen, nå i kveld blir det enten brød og pålegg eller risotto fra Toro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiskegryte med fersk lyr, tomater, løk, hvitløk, stangselleri, paprika, squash, timian, cayenne og en skje crème fraîche. Servert med brun basmatiris. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskegryte med fersk lyr' date=' tomater, løk, hvitløk, stangselleri, paprika, squash, timian, cayenne og en skje crème fraîche. Servert med brun basmatiris. :)[/quote']

Blir du ikke snart lei av lyr, piaf? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg blir lei av lyr, slår jeg bare litt på stortrommen og kjøper fersk uer istedet. :tunge1::kul:

Er vel en stund siden sist jeg hadde lyr nå, er det ikke...? :oops:

(Måtte sjekke: Sist jeg hadde lyr var 25. mai, men da sammen med sei i hjemmelagde fiskekaker. Sist jeg hadde denne fiskegryten var 18. mai, men da brukte jeg hyse. I mellomtiden har det vært uer, torsk, mer hyse, laks, makrell, småørret, breiflabb, kveite, blåskjell, reker - og en og annen kjøttbit. Veldig grei, denne tråden. :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel, lys lapskaus/grønnsakssuppe (ikke helt bestemt meg) med kjøttpølse. Loff eller flatbrød til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...