Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Idag blir det hjemmelagde hamburgere med rømmedressing, salat, tomat og rødløkringer, og, som et prøveprosjekt, nybakte hamburgerbrød (jeg er elendig på gjærbakst :wink: ). Ovnsbakte potetbåter og Heinz økologisk ketchup ved siden av (eneste ketchupen jeg spiser, og eneste rett jeg bruker ketchup til... :oops: :ler: )

Det er lenge siden sist, jeg har ikke spist burgere siden vi lagde det til middag engang ifjor sommer :o - så jeg gleder meg til middag idag! :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pleier å lage hjemmelaget lasagne på fredager hvor både jeg og sambo har fri... men vi pusser opp kjøkkenet for tiden, så det blir vel Fjordland i dag igjen... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foliebakt fiskefilet (forhåpentligvis fersk hyse, dagens utvalg i fiskedisken avgjør :wink: ) med sitron. Tilbehør blir etter planen en blanding av kikerter, spinat, rødløk, hvitløk, rød chili, sitron - og muligens litt middelhavsansjos.

Vi får se. Det er ennå tidlig på dagen! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Idag blir det "kyllingsøndag" hos oss. Begynner på formiddagen med å beine ut en fersk kylling (1,5 kg). Lårene legges i marinade av sitron, hvitløk, pepper og olivenolje (og idag frisk rosmarin i tillegg). Bryststykkene fryses, og skroget deles i tre og går i kraftgryta sammen med grønnsaker og urter.

Jeg liker å koke kraft :) - det er en koselig søndagsaktivitet som fyller huset med deilig duft og fredelig stemning. Etter 1,5 times putring siles kraften, avkjøles og settes i kjøleskapet. Neste dag fjerner jeg fettlaget på toppen og fryser kraften til senere bruk i supper og gryteretter.

Når kraften er ferdigkokt, starter vi med selve middagen. Kyllinglårene bruker vi feks. til curry, couscous (da går endel av kraften i sausen) eller de marineres og ovnstekes, som idag. Ved siden av har vi grønn salat og en puré av mandelpoteter, pastinakk og sellerirot. Sitronen i kyllingmarinaden balanseres fint av den søtlige og kremete potetmosen. Enkelt og godt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...