Teriyaki Skrevet 11. februar 2013 #30381 Del Skrevet 11. februar 2013 Mat for kommende uke: Mandag: Ovnsbakt laks med kokte grønnsaker, potet og rømme Tirsdag: Potet- og gulrotgrateng med kjøttpølse og salat Onsdag: Chicken tandori med nanbrød Torsdag: Tacosalat i pitabrød Fredag: Spagetthi carbonara (har noen oppskrift på hjemmelagd carbonara?) Lørdag: Bakt potet med tilbehør (bacon, parmesan, rømme, nachos, osv) Søndag: Svinestek med ovnsbakt potet og grønnsaker 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xhuckles. Skrevet 11. februar 2013 #30382 Del Skrevet 11. februar 2013 Her blir den enten pølseform med pasta, purre og smøreost eller Bestemors skinkegrateng. Har egentlig ikke bestemt meg helt enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 11. februar 2013 #30383 Del Skrevet 11. februar 2013 Mat for kommende uke: Mandag: Ovnsbakt laks med kokte grønnsaker, potet og rømme Tirsdag: Potet- og gulrotgrateng med kjøttpølse og salat Onsdag: Chicken tandori med nanbrød Torsdag: Tacosalat i pitabrød Fredag: Spagetthi carbonara (har noen oppskrift på hjemmelagd carbonara?) Lørdag: Bakt potet med tilbehør (bacon, parmesan, rømme, nachos, osv) Søndag: Svinestek med ovnsbakt potet og grønnsaker Dette er ikke ekte carbonara, men en jeg fant på matprat.no for ei stund siden som heter "Enkel Carbonara", og som gjorde stor suksess her i heimen; Kok opp spaghetti (vi bruker fullkorn) Stek karbonadedeig og sprøstek bacon Ta i 3 fedd hvitløk (hakk opp) Tøm i en liten boks fløte Ta i 3ss revet parmasanost Småputre i ca 5min og smak til med pepper Bland sammen med spaghettien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 11. februar 2013 #30384 Del Skrevet 11. februar 2013 Her blir det grønnsaksuppe idag......med pølsebiter i. Lager ei stor gryte så har jeg restemiddag på onsdag:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. februar 2013 #30385 Del Skrevet 11. februar 2013 Dette er ikke ekte carbonara, men en jeg fant på matprat.no for ei stund siden som heter "Enkel Carbonara", og som gjorde stor suksess her i heimen; Kok opp spaghetti (vi bruker fullkorn) Stek karbonadedeig og sprøstek bacon Ta i 3 fedd hvitløk (hakk opp) Tøm i en liten boks fløte Ta i 3ss revet parmasanost Småputre i ca 5min og smak til med pepper Bland sammen med spaghettien. Det hørtes både godt og lettvindt ut! Det må vi nok prøve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 11. februar 2013 #30386 Del Skrevet 11. februar 2013 Det hørtes både godt og lettvindt ut! Det må vi nok prøve! Den er veldig god:) Både jentene og mannen er glade i denne:) Bruker sette frem revet parmasan og pepperbøssa, veldig godt oppå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. februar 2013 #30387 Del Skrevet 11. februar 2013 Den er veldig god:) Både jentene og mannen er glade i denne:) Bruker sette frem revet parmasan og pepperbøssa, veldig godt oppå. Takk for tips! Det blir nok middagen i dag, også tar vi laksen seiere til uka. Fikk så lyst til å prøve med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. februar 2013 #30388 Del Skrevet 11. februar 2013 Når jeg først spurte om oppskrift..Har noen oppskrift på en stor gryte bolognese? Tenker å fryse ned slik at man har noen kjappe middager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 11. februar 2013 #30389 Del Skrevet 11. februar 2013 Når jeg først spurte om oppskrift..Har noen oppskrift på en stor gryte bolognese? Tenker å fryse ned slik at man har noen kjappe middager. Jeg bruker å lage denne (stor porsjon, fryser ned i porsjonspakker) 2 løk 16ss olivenolje 4-6 gulrøtter 4 selleristenger 8 fedd hvitløk 2 bokser hermetiske tomater 2 terninger hønse/kyllingbuljong 1l vann 4ss tomatpurre 1ts salt kvernet pepper basilikum parmasan Hakk løken i små biter, stek løken med 10ss olivenolje. Kutt opp gulrøtter og selleri i små biter og stek grønnsakene sammen med løken i ca 15-20min til de er møre, rør ofte. Kutt opp hvitløk og bland i gryta. Tilsett vann og buljongterninger, la det koke inn til det blir ca 50% redusert. Tilsett tomatpurre og kok i noen minutter til. Tilsett hermetiske tomater, kok opp og mos deretter med potetmoser eller stavmikser til ei jevn røre. La det småkoke i 10min. Tilsett mere olivenolje og smak til med salt, pepper, basilikum og revet parmasan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. februar 2013 #30390 Del Skrevet 11. februar 2013 Takk for oppskrift! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 11. februar 2013 #30391 Del Skrevet 11. februar 2013 Takk for oppskrift! Bare hyggelig:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 11. februar 2013 #30392 Del Skrevet 11. februar 2013 I dag tror jeg det blir svenske kjøttboller med poteter, saus og stekt løk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittDiva Skrevet 11. februar 2013 #30393 Del Skrevet 11. februar 2013 Chili con carne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 11. februar 2013 #30394 Del Skrevet 11. februar 2013 Denne uken blir som følger; Mandag; Grønnsaksuppe Tirsdag; Laks med agurksalat, potet og div grønnsaker Onsdag; Rester grønnsaksuppe Torsdag; Lettsaltet torsk med hjemmelaget stappe og sprøstekt bacon Fredag; Kyllingfile fylt med brie og pesto, serveres med fylte sopp og spinatsalat Lørdag; Gyros med ris og gresk salat Søndag; Kjøttkaker i brun saus med ertestuing, potet, gulrøtter og tyttebærsyltetøy 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 11. februar 2013 #30395 Del Skrevet 11. februar 2013 Grillet kylling med baguetter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crizpo Skrevet 11. februar 2013 #30396 Del Skrevet 11. februar 2013 "Lett taco". Bruker kyllingkjøttdeig og lettost, samt masse grønnsaker. Kutter ut rømme og mais Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
finkel Skrevet 11. februar 2013 #30397 Del Skrevet 11. februar 2013 (endret) Dette er ikke ekte carbonara, men en jeg fant på matprat.no for ei stund siden som heter "Enkel Carbonara", og som gjorde stor suksess her i heimen; Kok opp spaghetti (vi bruker fullkorn) Stek karbonadedeig og sprøstek bacon Ta i 3 fedd hvitløk (hakk opp) Tøm i en liten boks fløte Ta i 3ss revet parmasanost Småputre i ca 5min og smak til med pepper Bland sammen med spaghettien. Jeg fikk så lyst på pasta da jeg las dette, at jeg også endret menyen for i dag! Stekte bacon, sopp og vårløk, og blandet inn fløte og parmesan på slump. Nydelig og kjapt, takk for tipset! Endret 11. februar 2013 av finkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 11. februar 2013 #30398 Del Skrevet 11. februar 2013 Den er veldig god:) Både jentene og mannen er glade i denne:) Bruker sette frem revet parmasan og pepperbøssa, veldig godt oppå. Det var absolutt suksess! Smakte akkurat som Toro sin, bare litt sunnere kanskje. Hadde i litt oregano og basilikum i tillegg da. Både samboer og guttungen spiste seg god og mett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 11. februar 2013 #30399 Del Skrevet 11. februar 2013 Det var absolutt suksess! Smakte akkurat som Toro sin, bare litt sunnere kanskje. Hadde i litt oregano og basilikum i tillegg da. Både samboer og guttungen spiste seg god og mett. Så bra:D Jeg synes denne er mye bedre enn Toro sin, fyldigere på smak! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 11. februar 2013 #30400 Del Skrevet 11. februar 2013 Jeg fikk så lyst på pasta da jeg las dette, at jeg også endret menyen for i dag! Stekte bacon, sopp og vårløk, og blandet inn fløte og parmesan på slump. Nydelig og kjapt, takk for tipset! Bare hyggelig:) Sopp og vårløk høres kjempegodt ut, det må jeg prøve neste gang:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå