Gå til innhold

- Internett vil bli borte i månedsvis i 2013


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Høres ut som det kan bli mye hype og hysteri ut av dette. Hadde jo faktisk vært spennende å se hva som hadde skjedd med samfunnet dersom vi var uten strøm i mange måneder. Ikke det at jeg har noen tro på at det kan skje. På det meste kan jeg se for meg et par uker.

Nesten så jeg blir glad for at vi har besteforeldre som opplevde krigen, og bygde en hytte som skulle tåle 3. verdenskrig. Matlagrene de bygde opp er dessverre borte, men nå som vi har et par år å forberede oss på er der bare å begynne å samle igjen. Alt annet man trenger finnes der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det JEG er mest redd for, er at det hele skal sammenfalle med en zombie-apokalypse. Dersom twitter er nede, kommer ingen av oss til å vite hva som skjer, før det er for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen lurte på når våre naboer i det ytre rom har tenkt å benytte anledningen til å stikke innom og signere kornsirklene:

Wonder no more. 2013.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett.. en evt. omstilling til førkrigs-samfunn vil alltids gå. Det er ens egen opplevelse av tap av levestandard, som vil være det verste.

Jepp, man klarer alltids det, men hvorfor ikke gidde å bruke _litt_ mer ressurser på å sikre kritiske teknologiske installasjoner, så kanskje man slipper å oppleve det i det hele tatt?

Og det begrenser seg heller ikke til at man bare selv føler tap av tilgang til teknologi og nett, skulle nettet forsvinne så ville det medført betydelig økonomisk resesjon der den finansielle sitausjonen vi ser i Europ nå ville bleknet i forhold, for det er mange private og offentlige prosesser som har blitt totalt avhengige av nettilgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen lurte på når våre naboer i det ytre rom har tenkt å benytte anledningen til å stikke innom og signere kornsirklene:

Wonder no more. 2013.

Enkelte er så livredde for å bli oppfattet som overtroiske, at de fornekter naturlovene. :fnise:

Ras, flom, solflekker, polarlys, jordskjelv, natt, dag, flo og fjære er alle naturfenmomener. :gjeiper:

Sålangt vet vi at det er fare for at flere større byer i USA mørklegges hvis trafoene fiser. Dette er digre transformatorer som ikke er hyllevare, og som planlegges bestilt ofte måneder i forveien.

Hvor beskyttet våre er i forhold til USA sine vet jeg ikke. Men det er altså ikke bare å sende montører ut med skrujern når trafoene grilles. Og der finnes ikke noe reservelager med slike trafoer.

Hvis situasjonen oppstår at det ryker trafoer på hele den vestlige halvkule, kan det nok ta litt tid å få de på plass. Sannsynligvis blir storbyene prioritert. Og alt som trenger strøm fra nettet, blir lammet.

Dette er Darwinisme i praksis. Kun facebookmotstanderne overlever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...